Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

Αναφορά στη κατασκευή του εντυπωσιακού σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας της Κίνας

 
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας (HSR) είναι ένας σημαντικός δείκτης του εκσυγχρονισμού των μεταφορών μιας χώρας και μια σημαντική αντανάκλαση του επιπέδου εκβιομηχάνισής της. 

Παρά την ανάπτυξη της HSR περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες αργότερα από ορισμένες ανεπτυγμένες χώρες, χάρη στις ακούραστες προσπάθειες πολλών γενεών εργαζομένων σιδηροδρόμων, η Κίνα έχει σημειώσει ιστορική πρόοδο στην HSR, από το να ακολουθεί άλλες χώρες, να συμβαδίζει με τον ανταγωνισμό και να οδηγεί τον κόσμο .

Η Κίνα έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο δίκτυο HSR στον κόσμο.

Ένας συνοδός αλληλεπιδρά με επιβάτες σε ένα τρένο υψηλής ταχύτητας. Μια ολόκληρη σειρά υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρονικών εισιτηρίων, ηλεκτρονικής παραγγελίας γευμάτων, αθόρυβα βαγόνια και έξυπνων διεπαφών έχουν δρομολογηθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Κίνας, παρέχοντας στους επιβάτες μια ασφαλή, άνετη και άνετη ταξιδιωτική εμπειρία.


Από το 2008 που ολοκληρώθηκε ο υπεραστικός σιδηρόδρομος Πεκίνο - Τιαντζίν - η πρώτη γραμμή τρένου της Κίνας με σχεδιαστική ταχύτητα 350 km/h, έχουν ολοκληρωθεί και τεθούν σε λειτουργία δεκάδες διαδρομές HSR. Ειδικότερα, μετά το 18ο Εθνικό Συνέδριο του CPC το 2012, η ​​ανάπτυξη του HSR προχώρησε σε ταχεία τροχιά, με μέση ετήσια κατασκευή 3.500 km σιδηροδρόμου. Τόσο η ταχύτητα όσο και η ποιότητα αυτής της κατασκευής έχουν λάβει παγκόσμια αναγνώριση.

- Η Κίνα έχει το μακρύτερο επιχειρησιακό δίκτυο HSR στον κόσμο.

Στο τέλος του 2020, η Κίνα είχε 37.900 km λειτουργικού HSR, αντιπροσωπεύοντας το 69 τοις εκατό του παγκόσμιου συνόλου. Αυτό περιελάμβανε 13.700 km ( 36 τοις εκατό του συνόλου της Κίνας ) σιδηροδρομικών γραμμών με μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 300-350 km/h και 24.200 km ( 64% ) με μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 200-250 km/h.

- Η Κίνα έχει τους ταχύτερους εμπορικούς σιδηροδρόμους στον κόσμο.

Τα τρένα Fuxing της Κίνας λειτουργούν με ταχύτητα 350 km/h σε 1.910 km γραμμών HSR, συμπεριλαμβανομένων των δρομολογίων Πεκίνο - Σαγκάη , Πεκίνο - Tianjin , Beijing-Zhangjiakou και Chengdu - Chongqing . Η Κίνα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο με εμπορικά τρένα HSR που ταξιδεύουν με 350 km/h.Το δίκτυο HSR της χώρας εκτείνεται από τα βορειοανατολικά δάση και τις χιονισμένες πεδιάδες μέχρι το Δέλτα του ποταμού Yangtze στο νότο, από τη βορειοδυτική έρημο Gobi έως την ανατολική ακτή της Θάλασσας της Ανατολικής Κίνας, διασχίζοντας ποτάμια και βουνά για να φτάσει σε κάθε γωνιά της χώρας. Το σύστημα HSR σχεδιάστηκε αρχικά κατά μήκος τεσσάρων μεγάλων διαδρομών βορρά-νότου και τεσσάρων μεγάλων διαδρομών ανατολής-δύσης, αλλά επεκτείνεται για να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο διαδρομών που βασίζεται σε οκτώ κύριες διαδρομές βορρά-νότου και οκτώ κύριες διαδρομές ανατολής-δύσης. Το σύστημα καλύπτει ήδη το 92 τοις εκατό των κινεζικών πόλεων η καθεμία με πληθυσμό άνω του μισού εκατομμυρίου.

Η Κίνα έχει δημιουργήσει ένα παγκοσμίως κορυφαίο σύστημα HSR με ανεξάρτητη ιδιοκτησία.

Η Κίνα διαθέτει ένα πλήρες σύστημα τεχνολογίας HSR που αποτελείται από τρεις κύριους τομείς: κατασκευή μηχανικής, κατασκευή εξοπλισμού και διαχείριση λειτουργιών. Η τεχνολογία HSR του βρίσκεται στο παγκόσμιο προσκήνιο και έχει γίνει παγκόσμιος ηγέτης σε πολλούς τομείς, κάνοντας τη σημαντική μετάβαση από το straggler στο pacesetter.

- Μηχανική - κατασκευή

Λόγω του πολύπλοκου και διαφορετικού εδάφους και κλίματος της Κίνας , η κατασκευή του δικτύου HSR απαίτησε να ξεπεραστούν ορισμένες από τις πιο δύσκολες τεχνικές προκλήσεις στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των τομέων των θεμελίων σιδηροδρόμων, των σιδηροδρομικών γραμμών, των μεγάλων και μεγάλων γεφυρών και σηράγγων, των σταθμών μαζικής μεταφοράς και του συστήματος ενσωμάτωση. Με επίκεντρο τις πρωτότυπες καινοτομίες, η Κίνα έχει αναπτύξει ένα πλήρες σύνολο τεχνολογιών για την κατασκευή HSR κάτω από ποικίλες γεωλογικές και κλιματικές συνθήκες. Αυτά τα επιτεύγματα περιλαμβάνουν την κατασκευή της γέφυρας του ποταμού Shanghai-Sutong Yangtze και της γέφυρας του ποταμού Wufengshan Yangtze, και οι δύο έχουν κύρια ανοίγματα άνω του 1 km. έξι γέφυρες HSR παγκόσμιας κλάσης με άνοιγμα άνω των 500 μέτρων η καθεμία , συμπεριλαμβανομένης της γέφυρας του ποταμού Tianxingzhou Yangtze στοΓουχάν ; περισσότερες από 100 σήραγγες HSR μήκους άνω των 10 km, συμπεριλαμβανομένης της σήραγγας Shiziyang στη σιδηροδρομική σύνδεση ταχείας κυκλοφορίας Guangzhou - Shenzhen - Hong Kong και των σηράγγων Qinling στη διαδρομή Xi'an-Chengdu HSR. και πολλούς σύγχρονους σταθμούς HSR hub, συμπεριλαμβανομένων των Beijing South, Shanghai Hongqiao και Guangzhou South. Σε αναγνώριση αυτών των κατορθωμάτων, αρκετές γέφυρες και σήραγγες HSR έχουν κερδίσει τα υψηλότερα βραβεία του κλάδου που εκδόθηκαν από τη Διεθνή Ένωση Σήραγγας και Υπόγειου Διαστήματος (ITA-AITES) και τη Διεθνή Διάσκεψη Γέφυρας (IBC).

- Τεχνολογία και εξοπλισμός HSR

Μετά την εισαγωγή προηγμένης τεχνολογίας από το εξωτερικό, η Κίνα σχεδίασε και κατασκεύασε από κοινού το τρένο Hexie bullet (γνωστό και ως ηλεκτρική πολλαπλή μονάδα (EMU)) με τους συνεργάτες της. Στη συνέχεια, μετά από επιμονή με την ανεξάρτητη καινοτομία, η Κίνα έσπασε τα τεχνικά σημεία συμφόρησης για να αναπτύξει την παγκόσμιας κλάσης Fuxing Chinese Standardized EMU, η οποία διαθέτει εντελώς ανεξάρτητη πνευματική ιδιοκτησία, η οποία περιλαμβάνει το μοντέλο Fuxing Intelligent EMU, το πρώτο τρένο στον κόσμο με δυνατότητα αυτόματης λειτουργίας στα 350 km/ η. Η Κίνα έχει αναπτύξει μια σειρά προϊόντων τρένων Fuxing σε διαφορετικούς βαθμούς ταχύτητας στην περιοχή από 160-350 km/h, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν για να λειτουργούν σε σκληρά περιβάλλοντα, όπως οροπέδια, περιοχές με εξαιρετικά κρύο, ισχυρούς ανέμους και συνθήκες άμμου. Να συναντησωοι μοναδικές απαιτήσεις του HSR, η Κίνα ανέπτυξε ανεξάρτητα το σύστημα ελέγχου CTCS-3 και κατασκεύασε ένα σύστημα ελέγχου αποστολής χρησιμοποιώντας το SCADA, δίνοντας στο δίκτυο ένα ισχυρό, ασφαλές και αξιόπιστο κεντρικό νευρικό σύστημα και σύστημα τροφοδοσίας. Άλλες προηγμένες τεχνολογίες, όπως το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης BeiDou, το 5G και τα μεγάλα δεδομένα, έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στο HSR.

- Διαχείριση λειτουργιών

Η Κίνα έχει κατακτήσει την πλήρη γκάμα των τεχνολογιών διαχείρισης λειτουργιών HSR παρά την πολυπλοκότητα του σιδηροδρομικού δικτύου. Έχει δημιουργήσει τεχνολογία προγραμματισμού για διαδρομές υψηλής πυκνότητας, διασταύρωσης (με HSR και συμβατικούς σιδηροδρόμους) που λειτουργούν με διαφορετικές ταχύτητες. Το σύστημα έχει ξεπεράσει τις δυσκολίες που δημιουργούνται από τη λειτουργία διαφόρων EMU και τάξεων ταχύτητας σε μεγάλες αποστάσεις και σε διαφορετικούς τύπους γραμμών για να προσφέρει δημόσια μέσα μεταφοράς υψηλής πυκνότητας σε πολυσύχναστες κύριες γραμμές υψηλής ταχύτητας και υπεραστικούς σιδηροδρόμους, με διαστήματα αναχώρησης μόλις 4-5 λεπτών στην αιχμή φορές.

- Ασφαλής παραγωγή

Η ασφάλεια έχει ενισχυθεί με τη βοήθεια της επιστήμης και της τεχνολογίας. Το Fuxing Intelligent EMU διαθέτει περισσότερα από 2.700 σημεία παρακολούθησης και διαθέτει τεχνολογίες αυτογνωσίας, διαχείρισης υγείας και διάγνωσης βλαβών κατά τη μεταφορά, οι οποίες παρέχουν ολοκληρωμένη παρακολούθηση των λειτουργιών των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Η Κίνα έχει επίσης αναπτύξει διαδικτυακά συστήματα παρακολούθησης για εξοπλισμό HSR, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων επιθεώρησης υψηλής ταχύτητας και συσκευών ανίχνευσης και ανίχνευσης επί τροχιάς, που χρησιμοποιούν ανάλυση μεγάλων δεδομένων για τον ακριβή έλεγχο της υποδομής HSR. Οι φυσικές καταστροφές και οι κίνδυνοι δημόσιας ασφάλειας μετριάζονται χάρη στην ανάπτυξη εξοπλισμού παρακολούθησης φυσικών καταστροφών (συμπεριλαμβανομένου του ανέμου, της βροχής και του χιονιού), καθώς και συστημάτων παρακολούθησης και έγκαιρης προειδοποίησης εισβολής ξένων αντικειμένων και σεισμών.

Με επίκεντρο την πραγματοποίηση της επιθυμίας των ανθρώπων για μια καλύτερη ζωή και τη μεταρρύθμιση της δομής εφοδιασμού των μεταφορών στην Κίνα , εφαρμόστηκε ένα σχέδιο βελτίωσης της ποιότητας της μεταφοράς επιβατών και η στρατηγική της επωνυμίας Fuxing για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας και λειτουργίας του HSR.

- Ασφάλεια

Η HSR της Κίνας δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια και εστιάζει στην ποιότητα σε κάθε πτυχή της διαχείρισης κατασκευής και λειτουργίας. Εφαρμόζει ένα πρόγραμμα «δημιουργίας γερών θεμελίων, τήρησης προτύπων και βελτίωσης της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας», καθώς και ένα σύστημα ασφαλείας τριών σκελών που αποτελείται από ανθρώπινες, υλικές και τεχνολογικές άμυνες, το οποίο επιτρέπει την ολοκληρωμένη διαχείριση του εξωτερικού περιβάλλοντος ασφαλείας του HSR και διασφαλίζει την ασφάλεια και την αξιοπιστία του δικτύου. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2021 , το σύστημα HSR της Κίνας είχε διανύσει με ασφάλεια 9,28 δισεκατομμύρια km, που ισοδυναμούν με 232.000 γύρους γύρω από τη Γη και μετέφερε με ασφάλεια 14,12 δισεκατομμύρια επιβάτες.

- Αποτελεσματικότητα

Ως μέρος της λειτουργικής αποτελεσματικότητας του δικτύου HSR, τα δρομολόγια των τρένων τροποποιούνται δυναμικά κάθε μέρα του έτους για τη βελτιστοποίηση της παροχής HSR, επιτρέποντας την αύξηση του αριθμού των τρένων που λειτουργούν και την επέκταση της κάλυψής τους. Επί του παρόντος, οι εθνικοί σιδηρόδρομοι λειτουργούν κατά μέσο όρο πάνω από 7.400 τρένα HSR την ημέρα, αντιπροσωπεύοντας το 77 τοις εκατό όλων των επιβατικών τρένων. Μια έκθεση που εκδόθηκε από την Παγκόσμια Τράπεζα το 2019 ανέφερε ότι η πυκνότητα επιβατών στις υπηρεσίες HSR της Κίνας είναι περίπου διπλάσια από την πυκνότητα HSR στην Ευρώπη.

- Ανεση

Οι γραμμές HSR της Κίνας κατασκευάζονται από τροχιά χωρίς έρμα, με εξαιρετικά μακριές σιδηροτροχιές από χάλυβα βαρέως τύπου και τροχιές χωρίς συγκόλληση, για εξαιρετικά ομαλή οδήγηση. Το Fuxing EMU διαθέτει φορείο υψηλής ταχύτητας με εξαιρετική απόδοση απόσβεσης, εξασφαλίζοντας χαμηλή επιτάχυνση κραδασμών, πλάτος και θόρυβο του οχήματος και πληροί τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα για σταθερότητα επί του σκάφους. Τεχνικά ζητήματα που σχετίζονται με την αεροδυναμική αμαξοστοιχίας, την επαφή τροχού-σιδηροτροχιάς και την αεροστεγανότητα αμαξοστοιχίας έχουν αντιμετωπιστεί για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης όταν τα τρένα εισέρχονται και εξέρχονται από σήραγγες και περνούν το ένα το άλλο με υψηλή ταχύτητα. Το ενσωματωμένο σύστημα κλιματισμού παρέχει καθαρό αέρα με ρυθμό 16 m³ ανά άτομο ανά ώρα, που είναι 7 τοις εκατό -60 τοις εκατό υψηλότερα από τα τρένα HSR άλλων χωρών. Τα βαγόνια είναι φαρδιά και ευρύχωρα, με επιφάνεια διατομής 11,2 m², η οποία είναι 14,3 τοις εκατό μεγαλύτερη από άλλες χώρες, προσφέροντας στους επιβάτες ένα πιο άνετο περιβάλλον ταξιδιού.

- Ευκολία

Η Κίνα έχει κατασκευάσει το μεγαλύτερο διαδικτυακό σύστημα έκδοσης σιδηροδρομικών εισιτηρίων στον κόσμο (γνωστό ως 12306), το οποίο έχει την ικανότητα να πουλά έως και 20 εκατομμύρια εισιτήρια κάθε μέρα. Επί του παρόντος, το 86,2 τοις εκατό των εισιτηρίων πωλούνται διαδικτυακά, με το ρεκόρ μίας ημέρας στο 90 τοις εκατό . Η κυκλοφορία της πλατφόρμας 12306 διευκόλυνε την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, τις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, την ηλεκτρονική επιλογή θέσεων, την είσοδο σε σταθμούς με χρήση αναγνώρισης προσώπου και τις υπηρεσίες προπαραγγελίας γευμάτων. Παραδοσιακές υπηρεσίες, όπως τα έντυπα εισιτήρια και τα παράθυρα πώλησης εισιτηρίων σταθμού, διατηρήθηκαν επίσης για χάρη των ηλικιωμένων και των μη χρηστών του Διαδικτύου, τα οποία έχουν βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των υπηρεσιών στους σιδηροδρόμους της Κίνας .

- Κόστος

Η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2019 ανέφερε ότι παρόλο που πολλές κινεζικές γραμμές HSR έχουν μεγάλο ποσοστό της διαδρομής τους σε οδογέφυρες ή σε σήραγγες, το κινεζικό δίκτυο έχει κατασκευαστεί μόνο στα δύο τρίτα του μέσου κόστους σε άλλες χώρες και του οικονομικού ποσοστού απόδοσης είναι θετική, δίνοντας αφορμή να είμαστε αισιόδοξοι για τη μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα των μεγάλων σιδηροδρομικών μεταφορών.

(Αυτό το άρθρο είναι απόσπασμα από το "Building China's Impressive High-Speed ​​Rail", του Lu Dongfu, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του China State Railway Group, που δημοσιεύτηκε αρχικά στο Qiushi Journal, αγγλική έκδοση, No. 5, 2021)

ΠΗΓΗ chinadaily.com.cn, prnewswire.com

sidirodromikanea.blogspot.com