Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

Μείωση χρόνου ταξιδιού μεταξύ Κίνας-Φινλανδίας με μια νέα «υπερταχεία».


Με τη βοήθεια μιας βελτιωμένης σιδηροδρομικής σύνδεσης, τα εμπορεύματα μεταξύ Κίνας και Φινλανδίας θα παραδίδονται σε έξι ή επτά ημέρες αντί για δέκα που χρειάζονται σήμερα, σύμφωνα με τα σχέδια της United Transport and Logistics Company-Eurasian Rail Alliance (JSC UTLC ERA), μιας κοινοπραξίας που ανήκει στη Ρωσία, τη Λευκορωσία και το Καζακστάν.

Μεταφρασμένο από Μιχάλη Παναγιωτάκη

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα ενισχύσουν τη θέση τους ως συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς δίπλα στις θαλάσσιες μεταφορές. Τα φορτία στη διαδρομή Κίνα-Φινλανδία αυξάνονται αργά αλλά σταθερά, κατά 10% από το 2018. Πέρυσι, η UTLC ERA μετέφερε 60% περισσότερα εμπορευματοκιβώτια σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στόχος είναι να βρουν,” μαζί με Ευρωπαίους εταίρους”, πελάτες μεταξύ εκείνων που αναζητούν μεταφορές “τρεις φορές ταχύτερες από τις θαλάσσιες μεταφορές και σαράντα φορές φθηνότερες από τις αεροπορικές”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλεξέι Γκρομ, σύμφωνα με την ειδησεογραφική ιστοσελίδα Uusi Suomi.

H πανδημία ευνόησε τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες φάνηκαν πιο σταθερές κατά τη διάρκεια των δυσκολιών. Η Ευρασιατική Σιδηροδρομική Συμμαχία δεν διστάζει να το χρησιμοποιήσει αυτό ως εργαλείο μάρκετινγκ, μαζί με την περιβαλλοντική διάσταση. Αναφέρεται ακόμη και στη διάσκεψη της Γλασκώβης για το κλίμα COP26 και στην Πράσινη Συμφωνία.

Ο τομέας των μεταφορών είναι ο τρίτος μεγαλύτερος υπεύθυνος για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μετά τον ενεργειακό τομέα και τη βιομηχανία με μερίδιο περίπου 20%. Για να ενισχύσει τις “πράσινες ράγες” της, η εταιρεία έχει αναπτύξει έναν υπολογιστή CO2 που δείχνει πόσοι τόνοι εκπομπών μπορούν να εξοικονομηθούν με τη χρήση σιδηροδρομικών μεταφορών σε σχέση με τις αεροπορικές ή τις θαλάσσιες μεταφορές.

Εάν η Ευρασιατική Σιδηροδρομική Συμμαχία αναπτύξει τη σύνδεσή της και τρεις τερματικούς σταθμούς στη Φινλανδία, μπορεί να ωφελήσει τις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ της Κίνας και των σκανδιναβικών χωρών στο σύνολό τους. Ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη ότι τα έργα στο βορρά που θα συνδέσουν το δίκτυο της Φινλανδίας με το σουηδικό δίκτυο πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα. Στόχος είναι να ενισχυθούν οι σιδηροδρομικές μεταφορές για τη βιομηχανία, ως μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου TEN-T.

 (Pekka Vänttinen | EURACTIV.com)

sidirodromikanea.blogspot.com