Η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να υποχρεώσει τους σιδηροδρομικούς φορείς σε όλη τη χώρα να εγκαταστήσουν κάμερες ασφαλείας σε νεότευκτα τρένα μετά από επίθεση με μαχαίρι μέσα σε τρένο του Τόκιο τον Οκτώβριο, δήλωσαν αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών την Παρασκευή.
Στο πλαίσιο των μέτρων ασφαλείας που συνέταξε το υπουργείο, οι σιδηροδρομικές εταιρείες θα κληθούν επίσης να αποκτήσουν την κατανόηση και τη συνεργασία των επιβατών σχετικά με τις επιθεωρήσεις αποσκευών μετά από αναθεωρημένο διάταγμα που επέτρεψε στους αερομεταφορείς να ξεκινήσουν τους ελέγχους ασφαλείας από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.
Η κίνηση έρχεται αφότου το Υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού αντάλλαξε απόψεις σχετικά με μέτρα ασφαλείας με μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Japan Railways.
«Τα μέτρα πρόληψης του εγκλήματος δεν ήταν απαραίτητα επαρκή, καθώς τα υπάρχοντα μέτρα έδωσαν έμφαση στην ασφαλή λειτουργία (τα τρένα) και στην πρόληψη των ατυχημάτων», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Τέτσουο Σάιτο σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο.
«Παρακολουθώντας ένα μάθημα από το περιστατικό, θα μελετήσουμε την απόδοση των καμερών ασφαλείας και θα επωμιστούμε το κόστος της εγκατάστασής τους», πρόσθεσε ο Σάιτο. Το υπουργείο είπε ότι θα ξεκινήσει συζητήσεις για αυτά τα θέματα με εμπειρογνώμονες και φορείς εκμετάλλευσης τρένων, ενδεχομένως αργότερα αυτόν τον μήνα.
Το υπουργείο θα μελετήσει την αναθεώρηση ενός διατάγματος για μέτρα πρόληψης καταστροφών που καθοδηγεί τους χειριστές να λαμβάνουν μέτρα ασφαλείας κατά της πυρκαγιάς, αλλά επί του παρόντος δεν περιέχει απαιτήσεις για τις κάμερες ασφαλείας.
Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κάνει εξαίρεση στην περίπτωση των τρένων με ένα αυτοκίνητο, στα οποία το πλήρωμα μπορεί εύκολα να κατανοήσει την κατάσταση, δήλωσαν αξιωματούχοι του υπουργείου.
Σύμφωνα με τα μέτρα, οι σιδηροδρομικοί φορείς καλούνται να ενημερώσουν τους επιβάτες για τη θέση των κουμπιών έκτακτης ανάγκης και να τους ζητήσουν να τα χρησιμοποιήσουν χωρίς δισταγμό σε επείγουσα κατάσταση.
Όσον αφορά τους μοχλούς έκτακτης ανάγκης που θα επιτρέπουν στους χρήστες να ανοίγουν τις πόρτες χειροκίνητα, οι σιδηροδρομικές εταιρείες θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να δώσουν εξηγήσεις σχετικά με τον τρόπο χειρισμού τους και να κάνουν τις λειτουργίες τους πιο κατανοητές, δεδομένου ότι θα μπορούσαν να διαταράξουν τη λειτουργία του τρένου όταν χρησιμοποιούνται, ανέφεραν οι αξιωματούχοι.
Οι χειριστές τρένων καλούνται επίσης να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες ασκήσεις με την αστυνομία για να προετοιμαστούν για μια πιθανή συνάντηση με έναν δράστη, είπε η κυβέρνηση.
Κατά τη διάρκεια της επίθεσης της 31ης Οκτωβρίου σε ένα τρένο εξπρές περιορισμένης χρήσης Keio Line στο Τόκιο, οι επιβάτες πάτησαν κουμπιά έκτακτης ανάγκης σε διάφορες τοποθεσίες μέσα στο τρένο, αλλά το πλήρωμα δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει μαζί τους για να μάθει την κατάσταση. Δεδομένου ότι δεν υπήρχαν επίσης κάμερες ασφαλείας, δεν μπορούσαν να αντιληφθούν σωστά τι συνέβαινε.
Επιπλέον, όταν ένας επιβάτης χρησιμοποίησε έναν μοχλό έκτακτης ανάγκης για να σταματήσει το τρένο στον επόμενο σταθμό, κατέληξε να σταματήσει σε ένα σημείο λίγο πίσω από τη σωστή θέση ακινητοποίησης, αφήνοντας κάποιες πόρτες κλειστές και ωθώντας πολλούς επιβάτες να διαφύγουν ανεβαίνοντας έξω. των παραθύρων του τρένου στην πλατφόρμα.
Στην επίθεση της 31ης Οκτωβρίου στο περιορισμένο εξπρές, ένας 72χρονος άνδρας τραυματίστηκε σοβαρά αφού φέρεται να μαχαιρώθηκε από τον 25χρονο Kyota Hattori. Ο ύποπτος φέρεται επίσης να άναψε φωτιά μέσα στο τρένο.
Το περιστατικό ακολούθησε μια άλλη επίθεση με μαχαίρι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, όταν ένας άνδρας τραυμάτισε 10 επιβάτες σε προαστιακό τρένο του Odakyu Electric Railway στην πρωτεύουσα.
japantimes.co.jp
sidirodromikanea.blogspot.com