Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

Η Κίνα βάζει (κυριολεκτικά) στα τρένα της… φτερά!

Το Πεκίνο επενδύει σε νέες τεχνολογίες προκειμένου να βελτιώσει το (ήδη πρωτοποριακό) σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

 Μια από αυτές αφορά την προσθήκη πτερυγίων στα βαγόνια προκειμένου με την αεροδυναμική πίεση που αναπτύσσεται γίνονται πιο ελαφρά και οι συρμοί πιο γρήγοροι 

Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται συνεχώς νέα μοντέλα τρένων που λειτουργούν με διαφόρων ειδών επαναστατικές τεχνολογίες οι οποίες τους επιτρέπουν να κινούνται με ταχύτητες πολλαπλάσιες από αυτές των πιο γρήγορων συμβατικών τρένων. 

Η Κίνα είναι ιδιαίτερα δραστήρια σε αυτό τον τομέα και όπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times του Λονδίνου έχει εγκριθεί πρόγραμμα κατασκευής μιας νέας γενιάς τρένων το οποίο έχει λάβει την κωδική ονομασία CR450. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος έχει αναπτυχθεί μια νέα μέθοδος αύξησης της ταχύτητας των συμβατικών τρένων. Σε τρένα υψηλής ταχύτητας θα τοποθετούνται μηχανισμοί ανύψωσης των βαγονιών.
 Σε κάθε βαγόνι θα τοποθετούνται πέντε «φτερά» τα οποία θα ανυψώνουν το τρένο με τρόπο τέτοιο ώστε να μειώνουν το βάρος του με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ταχύτητα του. Οι εμπνευστές του συστήματος αναφέρουν ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να μειώνεται κατά 30% το βάρος ενός τρένου επιτρέποντας του έτσι να κινηθεί με ταχύτητες 450 χλμ./ώρα. 
Κινεζική υπερταχεία στο σταθμό του Πεκίνου. Το ταξίδι προς τη Σαγκάη σε 3 αντί για 4,5 ώρες! 


Λένε επίσης ότι αυτή η μέθοδος μειώνει σημαντικά την καταπόνηση και γενικότερη αντοχή των τροχών γεγονός που περιορίζει την ανάγκη της συντήρησης τους και αυξάνει την διάρκεια της ζωής τους γεγονός ευεργετικό και στο συνολικό κόστος λειτουργίας των τρένων. 
«Τα υψηλής ταχύτητας τρένα με φτερά ανύψωσης είναι μια καινοτομία στον αεροδυναμικό σχεδιασμό συμβατικών τρένων και με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας και τα λειτουργικά κόστης» αναφέρουν οι ερευνητές σε δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Acta Aerodynamica Sinica». 
Τα σημερινά συμβατικής τεχνολογίας τρένα υψηλής ταχύτητας στην Κίνα κινούνται με ταχύτητες 350 χλμ./ώρα. Αν η νέα μέθοδος αποδειχθεί λειτουργική και ασφαλής τα τρένα αυτά θα μπορούν να ταξιδέψουν από το Πεκίνο στη Σαγκάη σε τρεις ώρες αντί για τις 4,5 ώρες που κάνουν σήμερα.
 Τα τρένα υψηλής ταχύτητας στη Βρετανία κινούνται με ταχύτητες περίπου 200 χλμ./ώρα. Η Κίνα έχει βάλει στο σιδηροδρομικό της δίκτυο και τα τρένα μαγνητικής αιώρησης (maglev) που κινούνται με ταχύτητες 600 χλμ./ώρα. 

Πηγή: Protagon.gr
sidirodromikanea.blogspot.com