Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021

«Απόβαση» στη Μάγχη ετοιμάζουν οι ισπανικοί σιδηρόδρομοι Renfe

Σχεδιάζουν υποθαλάσσια υπερταχεία, σε ανταγωνισμό με τη Eurostar
Η Eurostar καλωσόρισε τον ανταγωνισμό, ενώ η διαχειρίστρια εταιρεία GetLink δήλωσε ότι η σήραγγα της Μάγχης ανέκαθεν προσέφερε πρόσβαση σε εταιρείες σιδηροδρόμων. (A.P.)

Oι Ισπανοί ετοιμάζουν την «απόβασή» τους στη σήραγγα της Μάγχης, δηλαδή το να θέσουν σε λειτουργία μια υποθαλάσσια υπερταχεία, που θα συνδέει το Λονδίνο και το Παρίσι και θα έρχεται ευθέως σε ανταγωνισμό με την Eurostar, τη μοναδική εταιρεία που δραστηριοποιείται εκεί. Συγκεκριμένα, οι ισπανικοί σιδηρόδρομοι Renfe εκφράζουν την πεποίθηση πως ο ανταγωνισμός στον πορθμό της Μάγχης είναι και βιώσιμος αλλά και κερδοφόρος, όπως αναφέρεται σχετικά σε δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Financial Times. Επιπλέον, η εταιρεία ανέφερε ότι έχει εξασφαλίσει τη στήριξη της GetLink, η οποία διαχειρίζεται τη σήραγγα, αλλά και της βρετανικής σιδηροδρομικής εταιρείας HS1, στην οποία ανήκουν σταθμοί και σιδηροτροχιές από το Λονδίνο έως τη Μάγχη. «Μέχρι πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορωνοϊού, στο συγκεκριμένο σημείο η κίνηση ήταν μεγάλη και έβαινε αυξανόμενη, και αυτή η τάση θα επανέλθει το 2022. Σύμφωνα με την ανάλυση της ζήτησης, που διεξαγάγαμε, φαίνεται πως είναι για τη Renfe και βιώσιμο και επικερδές να ανταγωνιστεί με την Eurostar», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Renfe. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι διαρκούσης της πανδημίας η επιβατική κίνηση ήταν ελάχιστη. Η Eurostar μέχρι προσφάτως αγωνιζόταν να επιβιώσει, αλλά τον Μάιο έλαβε 250 εκατ. στερλίνες από τους μετόχους της, συμπεριλαμβανομένης και της γαλλικής κυβέρνησης με μερίδιο 55% για να ορθοποδήσει.

H εταιρεία της Ισπανίας ανέφερε ότι έχει εξασφαλίσει τη στή- ριξη της GetLink, η οποία διαχειρίζεται τη σήραγγα.

Η HS1 από την πλευρά της επισημαίνει ότι θεωρεί ευνοϊκό το ενδιαφέρον των ισπανικών σιδηροδρόμων, ενώ η όξυνση του ανταγωνισμού θα παρέχει πιο πολλές επιλογές σε όσους δεν επιλέγουν την από αέρος μετακίνησή τους. Aλλωστε, ενόψει της παγκόσμιας Διάσκεψης για το Κλίμα στη Γλασκώβη, η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace σε συνεργασία με το ινστιτούτο OBC-Transeuropa δημοσίευσαν χθες έκθεση, η οποία επισημαίνει ότι πάνω από το 1/3 των 150 δημοφιλέστερων μικρής διάρκειας δρομολογίων εντός Γηραιάς Ηπείρου έχει και σιδηροδρομική κάλυψη, όπως αναφέρει το Bloomberg. Καλό θα ήταν να υπενθυμίσουμε, κιόλας, ότι ένας από τους λόγους αποδυνάμωσης και αποκαθήλωσης της προβληματικής αεροπορικής Alitalia ήταν ότι η δημοφιλέστερη εσωτερική μετακίνηση εντός Ιταλίας, αυτή από τη Ρώμη στο Μιλάνο και αντίστροφα, μπορεί να γίνει και με πολύ γρήγορο τρένο.

Η δε Eurostar καλωσόρισε τον ανταγωνισμό, ενώ η GetLink δήλωσε ότι η σήραγγα της Μάγχης ανέκαθεν προσέφερε πρόσβαση σε εταιρείες σιδηροδρόμων, ενώ συνιστά μια αφενός δελεαστική αφετέρου πράσινη εναλλακτική για μετακινήσεις επιβατών και μεταφορά εμπορευμάτων. Τα ταξίδια με τρένο δημιουργούν πολύ λιγότερους ρύπους από τους αντιστοίχους των αεροπορικών μετακινήσεων. Σημειωτέον πως η Eurostar δεν διατηρεί κάποιο μονοπώλιο στη σιδηροδρομική διασύνδεση του Λονδίνου με την ηπειρωτική Ευρώπη, αλλά ουδέποτε βρέθηκε αντιμέτωπη με ανταγωνιστική μονάδα στα διεθνή της δρομολόγια. Και αυτό της έδωσε δυνατότητα να επικεντρωθεί στο να ανταγωνίζεται τις αεροπορικές εταιρείες που είχαν πτήσεις από το Λονδίνο στο Παρίσι, στις Βρυξέλλες και στο Αμστερνταμ. Η ροή τρένων από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ευρώπη είναι τεχνικά απλή, αλλά μετά την έξοδό του από την Ε.Ε., απαιτείται έλεγχος διαβατηρίων και ασφαλείας στους σταθμούς, οπότε τα σιδηροδρομικά ταξίδια δυσχεραίνουν, όπως αναφέρουν οι FT. Πάντως, η ισπανική Renfe εκτιμά πως θα έχει απόδοση επί της επένδυσής της στη Μάγχη σε ορίζοντα τετραετίας, εστιαζόμενη αρχικά στο δρομολόγιο Λονδίνου – Παρισιού.

kathimerini.gr
sidirodromikanea.blogspot.com