Έχει αφήσει επιρροές στο πολιτισμό, έχει εμπνεύσει μυθιστορήματα, έχει εξάψει την φαντασία. Και είναι πραγματικό. Ο λόγος για το διάδοχο του Orient Express ή Ταχείας της Ανατολής, όπως χαρακτηριστικά αποκαλείται το “τρένο της καρδιάς μας”.
Πριν τα ιδιωτικά τζετ και τα επιχειρηματικά ταξίδια, τα μέλη των βασιλικών οικογενειών και της υψηλής κοινωνίας ταξίδευαν σε όλη την Ευρώπη με πολυτελή τρένα. Τώρα κανένας δεν το κάνει και εάν το κάνει θα πρέπει να πληρώσει 1.700 στερλινες (2.300 δολάρια) για ένα ταξίδι με διανυκτέρευση. Αυτή είναι μόνο η τιμή εκκίνησης για να ταξιδέψει κάποιος από την Φλωρεντία στο Παρίσι με το Venice Simplon-Orient Express, το πολυτελές τρένο που βρίσκεται υπό τη διαχείριση του ταξιδιωτικού brand Belmond της LVMH.
Οι τιμές ωστόσο δεν φαίνεται να κάμπτουν τους λάτρεις των τρένων. “Το 2019 υπήρξε έτος ρεκόρ για το Venice-Orient Express καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν 70% συγκριτικά με αυτά του 2015”, αναφέρει ο Γκάρι Φράνκλιν, αντιπρόεδρος της Belmond που οργανώνει ταξίδια με τρένα και κρουαζιέρες. Οταν τα ταξίδια άρχισαν ξανά τον Ιούνιο, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων από τον κορωνοϊό, τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα. “Βλέπουμε ανάκαμψη των ταξιδιών με τρένο. Ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν τη μαγεία του να ταξιδεύεις αργά….πιστεύουμε ότι η αύξηση της ζήτησης και γενικότερα του ενδιαφέροντος να συνεχιστεί”, σημειώνει ο Φράνκλιν σε δηλώσεις του στο CNBC.
To Venice Simplon-Orient Express αποτελείται από 11 βαγόνια – κουκέτες, τρία βαγόνια εστιατόρια, ένα βαγόνι μπαρ και δύο ακόμη βοηθητικά βαγόνια, καθιστώντας το το πιο μεγάλο επιβατικό τρένο στην Ευρώπη, συμπληρώνει ο Φράνκλιν. Ομως, δεν πρόκειται για συνηθισμένο τρένο. Καθένα από τα 17 βαγόνια του αποτελούσαν κάποτε τμήμα του θρυλικου Orient Express, του πρώτου διηπειρωτικού τρένου της Ευρώπης που έκανε τη διαδρομή των 2.740 χιλιομέτρων από το Παρίσι έως την Κωνσταντινούπολη το 1883 με ενδιάμεσες σύντομες στάσεις στο Στρασβούργο, το Μόναχο, τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη και το Βουκουρέστι.
Στη δεκαετία του 1970, ο Αμερικανός Τζέιμς Σέργουντ, ιδρυτής της Belmond, αγόρασε αρκετά ερειπωμένα βαγόνια σε μια δημοπρασία. Μέχρι το 1982, είχε αποκαταστήσει την παλιά τους μεγαλοπρέπεια – αρκετά πρωτότυπα βαγόνια για να σχηματίσει το Venice Simplon -Orient Express που λειτουργεί ακόμη και σήμερα.
Μετά από μία διακοπή 18 μηνών, το τρένο άρχισε και πάλι να λειτουργεί τον Ιούνιο με νέα δρομολόγια σε ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης. Εκτός από Λονδίνο, Παρίσι και Βενετία, το πολυτελές τρένο πραγματοποιεί δρομολόγια σε Αμστερνταμ, Βρυξέλλες, Γενεύη, Ρώμη και Φλωρεντία. Το νέο δρομολόγια για Αμστερνταμ είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, αναφέρει ο Φράνκλιν, σημειώνοντας ότι τα εισιτήρια κοντέλουν να κάνουν εξαντληθούν για το 2022.
Αυτό που προσφέρει το ταξίδι με το συγκεκριμένο τρένο, λέει ο Φράνκλιν, είναι ότι οι διακοπές αρχίζουν από τη στιγμή που μπαίνεις μέσα σε αυτό, μία αίσθηση που ελάχιστοι μπορούν να νοιώσουν όταν ταξιδεύουν με αεροπλάνο, ειδικά υπό το σημερινό πλαίσιο των ελέγχων λόγω Covid-19. Το Venice-Orient Express φιλοξενεί μόλις 120 άτομα, τη στιγμή που τα υπόλοιπα τρένα μπορεί να έχουν και 2.000 άτομα.
Οι περισσότερες διαδρομές έχουν μία μόνο διανυκτέρευση, ενώ υπάρχουν και μεγαλύτερης διάρκειας, όπως η δημοφιλής πέντε διανυκτερεύσεων που προσπαθεί να αναβιώσει τον ιστορικό δρόμο Παρίσι-Κωνσταντινούπολη. Το συγκεκριμένο τρένο κάνει τη διαδρομή αυτή μόνο μία φορά τον Αύγουστο και τα εισιτήρια πωλούνται ένα χρόνο πριν, σημειώνει ο Φράκλιν. Οι διπλές καμπίνες για το δρομολόγιο της Κωνσταντινούπολης κοστίζουν 35.000 στερλίνες (47.000 δολάρια) η διαδρομή, ενώ οι σουίτες δίδονται στην τιμή των 110.000 στερλινών (150.000 δολαρίων). Και οι έξι σουίτες έχουν ήδη κλειστεί για τον Αύγουστου του 2022.
indicator.gr
sidirodromikanea.blogspot.com