Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

Η China Railways σταματά για πρώτη φορά τα τρένα Κίνας-Ευρώπης

Η σιδηροδρομική κίνηση από την Κίνα προς την Ευρώπη μέσω των συνοριακών σημείων διέλευσης τόσο του Alashankou όσο και του Erenhot έχει διακοπεί. Η China Railways εξέδωσε επίσημη εντολή να σταματήσει τη φόρτωση των εξερχόμενων τρένων μέσω αυτών των συνοριακών σημείων, από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου. Η απαγόρευση θα ισχύει έως την 1η Νοεμβρίου για τον Αλασάνκου και έως τις 28 Οκτωβρίου για τον Έρενχοτ.


Της Huilin Shi


Είναι η πρώτη φορά που η China Railways εφαρμόζει μια τέτοια απόφαση. Σε αυτή την εξέλιξη φαίνεται ότι οδήγησαν οι απρόβλεπτες συνθήκες με το ανεκτέλεστο τρένο που συγκεντρώθηκε στα σύνορα που περιμένουν να περάσουν προς το Καζακστάν ή τη Μογγολία. Ωστόσο, μετά τις διακοπές της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας, η καυτή κατάσταση των εξαγωγών είχε κρυώσει προς το παρόν, οπότε γιατί η συμφόρηση συνεχίζεται και μάλιστα επιδεινώνεται;

Κυκλοφοριακά ζητήματα Κίνας-Καζακστάν

Πριν από λίγο καιρό, δύο μεγάλα συνοριακά σημεία στην επαρχία Xinjiang της Κίνας (Khorgos και Alashankou) επιβεβαιώθηκαν με διαδοχικά κρούσματα Covid-19, καθιστώντας πιο απαιτητικές τις επιχειρήσεις πρόληψης επιδημιών στα λιμάνια. Ο τοπικός τηλεοπτικός σταθμός του Καζακστάν Хабар 24 Live είπε ότι από τον Αύγουστο, η χωρητικότητα της συνοριακής διέλευσης Κίνας-Καζακστάν είχε μειωθεί σημαντικά λόγω της ανάγκης πρόληψης της επιδημίας. Στο Alashankou, τα τρένα που διέρχονται από την Κίνα στο Καζακστάν έχουν μειωθεί από 16 σε 5-6 την ημέρα.

Σύμφωνα με τους αυστηρούς περιορισμούς, η ροή εμπορευμάτων πέρα ​​από τα σύνορα έχει σταματήσει, με περίπου 150 εμπορευματικά τρένα και 7.000 βαγόνια να περιμένουν επί του παρόντος να περάσουν τα σύνορα και άλλα εκατό τρένα και 5.000 βαγόνια να καθυστερούν καθ' οδόν. Δεν επηρεάζεται μόνο το διαμετακομιστικό φορτίο από την Κίνα. Οι Ιάπωνες και οι Κορεάτες φορτωτές αντιμετωπίζουν επίσης προβλήματα με την απώλεια του επιπλέον χρόνου διέλευσης.

Περισσότερη συμφόρηση στο δρόμο προς την Ευρώπη

Εκτός από τις δυσκολίες στα συνοριακά περάσματα, υπάρχουν πολλά εμπόδια στη διαδρομή των τρένων Κίνας-Ευρώπης. Στην περίπτωση του Małaszewicze, της κύριας πύλης της Κεντρικής Ευρώπης, για παράδειγμα, ο αριθμός των τρένων περιορίστηκε αυστηρά μεταξύ 4 και 20 Αυγούστου, όταν οι μισές εγκαταστάσεις της συνοριακής διέλευσης έκλεισαν για εργασίες συντήρησης σιδηροδρόμων. Η συμφόρηση που προκλήθηκε από το κλείσιμο δύο εβδομάδων πήρε πολύ χρόνο για να απορροφηθεί και, σε συνδυασμό με οικοδομικές εργασίες σε άλλα ναυπηγεία της περιοχής, παραμένει σοβαρή. Περισσότερα από 500 κοντέινερ περιμένουν αυτήν τη στιγμή στην ουρά και οι καθυστερήσεις κατά μέσο όρο είναι περίπου 10 ημέρες, μερικές φορές έως και 16 ημέρες, σύμφωνα με το The LoadStar.

Τι γίνεται με τις εναλλακτικές διαδρομές; Κατά τη διάρκεια της επιδημίας, οι θαλάσσιες-σιδηροδρομικές διαδρομές μέσω του Καλίνινγκραντ και των ρωσικών λιμανιών της Άπω Ανατολής σημειώθηκαν ευρέως για την ανταγωνιστική τους επικαιρότητα. Ωστόσο, και οι δύο απέτυχαν να συνεχίσουν να λειτουργούν ομαλά εν μέσω της αύξησης της κυκλοφορίας φορτίου. Επίσης, υπάρχουν μεγάλες ουρές φορτίων που περιμένουν να μεταφερθούν σε πλοία στο λιμάνι του Καλίνινγκραντ λόγω συμφόρησης στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Σύμφωνα με την RBC Capital Markets, το γερμανικό λιμάνι του Αμβούργου, το οποίο δέχεται το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου μεταφόρτωσης του Καλίνινγκραντ, έχει μέσο χρόνο αναμονής 2,5 ημέρες, κατατάσσοντάς το στην 14η θέση στον κόσμο όσον αφορά τις καθυστερήσεις στα λιμάνια, με ποσοστό ακρίβειας 32 τοις εκατό για τα εισερχόμενα. πλοία τον Σεπτέμβριο. Όχι τυχαία, η Rosatom ανέφερε πρόσφατα ότι τα λιμάνια της Άπω Ανατολής αντιμετωπίζουν περιορισμούς χωρητικότητας λόγω της συσσώρευσης εμπορευματοκιβωτίων.
Η εικόνα δείχνει την υποδομή μεταφορών στην περιοχή του Καλίνινγκραντ. Εικόνα από: ERAI

Η παύση μιας εβδομάδας της φόρτωσης των τρένων στα συνοριακά περάσματα φαίνεται να είναι η τελευταία λύση των σιδηροδρόμων της Κίνας, ίσως για να καλύψει τις άμεσες ανάγκες της τρέχουσας κατάστασης. Αλλά με την ευρωπαϊκή περίοδο των Χριστουγέννων, τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες και την Έκθεση της Σαγκάης να ακολουθήσουν, θα μπορέσει το China-Europe express να διατηρήσει την πίεση σταματώντας τη φόρτωση;

railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com