Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

Σύνδεση του λιμανιού Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ζητά από τον Υπ. Υποδομών ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδος, απευθύνθηκε με υπόμνημά του προς τον κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με το οποίο έθεσε υπόψιν του ένα διαχρονικό αίτημα των επιχειρήσεων μελών του, που αφορά στη σύνδεση του Λιμένα του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρθηκε στο υπόμνημα του Συνδέσμου:

Ο λιμένας του Βόλου, είναι ο τρίτος εμπορικός λιμένας της χώρας, και ο μοναδικός λιμένας μεταξύ Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα, εξυπηρετώντας μία εξελισσόμενη ενδοχώρα με πληθυσμό 2 εκατομμυρίων κατοίκων και μεγάλο αριθμό εμπορικών και μεταποιητικών επιχειρήσεων. Παρουσιάζει καλή υποδομή και μπορεί να αποτελέσει πύλη σύνδεσης των χωρών της Ν.Α. Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.
Η πρόσφατη εξέλιξη της προμήθειας ενός αυτοκινούμενου γερανού και ενός μηχανήματος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, επεκτείνει τη δυναμικότητά του λιμανιού, όσον αφορά στην φορτοεκφόρτωση γενικού και χύδην φορτίου, καθώς και στην φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων.
Μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη του λιμένα προσδίδουν οι διαπεριφερειακές οδικές συνδέσεις του, η μικρή του απόσταση, 18 χιλιομέτρων, από τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Εύζωνοι, καθώς και η δρομολογούμενη επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65.
Σε μικρή απόσταση από τον λιμένα βρίσκονται η Α ΒΕΠΕ Βόλου, η Β ΒΙΠΕ Βόλου, και η βιομηχανική συγκέντρωση στην περιοχή Αλμυρού Μαγνησίας, στις οποίες βρίσκεται εγκατεστημένος ένας μεγάλος αριθμός παραγωγικών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς κλάδους της βιομηχανίας – μεταποίησης, με κυρίαρχους την επεξεργασία μετάλλων και την μεταποίηση αγροτικών προϊόντων. Επιπλέον επισημαίνεται ότι στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν οι βιομηχανικές περιοχές της Λάρισας, της Καρδίτσας, της Λαμίας αλλά και αρκετές μεταποιητικές – βιομηχανικές μονάδες, εκτός βιομηχανικών περιοχών, οι οποίες χρησιμοποιούν και αυτές τις υπηρεσίες του Λιμένα Βόλου.
Από τα προαναφερθέντα προκύπτει ότι η σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο Λάρισας – Βόλου και κατ’ επέκταση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο θα δώσει σε μεγάλο πλήθος επιχειρήσεων την ευκαιρία της χρήσης του λιμένα για την μεταφορά των εμπορευμάτων τους, καθώς και την δυνατότητα προσέγγισης νέων προορισμών.
Η πλήρης σύνδεση του Λιμένα με το εθνικό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, καθώς και με το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, αφενός θα μειώσει τα τελικά κόστη μεταφοράς των προϊόντων και αφετέρου, θα δημιουργήσει και νέες προοπτικές διεύρυνσης των εργασιών του Λιμένα σε επιχειρήσεις της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας, που επί του παρόντος, εξυπηρετούνται από τους Λιμένες της Θεσσαλονίκης ή/και του Πειραιά.
Ο Σύνδεσμος στο υπόμνημά του τόνισε ότι οι εμπορικές μεταφορές με σιδηροδρομικά μέσα σηματοδοτούν μεταφορές με ασφάλεια, με ταχύτητα και κυρίως με σεβασμό στο περιβάλλον, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων μεταξύ των εμπλεκομένων μερών.
Ο Σύνδεσμος θεωρεί ότι, με βάση τα παραπάνω, γίνεται απολύτως κατανοητή η σημασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμένα Βόλου για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων της περιοχής και εκφράζει την πεποίθηση ότι θα ληφθούν εκ μέρους του Υπουργείου οι βέλτιστες αποφάσεις.

magnesianews.gr
sidirodromikanea.blogspot.com