Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2021

Τι έγινε με την κατασκευή υποθαλάσσιου σιδηροδρόμου που θα ένωνε Κίνα και ΗΠΑ;

Τι συνέβη με τη σιδηροδρομική γραμμή Κίνας-ΗΠΑ που σχεδιάστηκε το 2014; 

 Μια ειδικά σχεδιασμένη σύνδεση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, είναι μια δύσκολη υπόθεση. Θα απαιτούσε τεράστια συνεργασία μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ

Του Maeve Campbell 

Παρ 'όλα αυτά, το 2014 υπήρχαν πολλές αναφορές ειδήσεων ότι θα κατασκευάζονταν  ένας υποθαλάσσιος σιδηρόδρομος. Αλλά επτά χρόνια αργότερα, δεν υπάρχει κανένα σημάδι. Έτσι αποφασίσαμε να ερευνήσουμε.

Από την Κίνα στις ΗΠΑ σε μόλις δύο ημέρες

Αναφορές το 2014 έλεγαν ότι το ταξίδι μήκους 8.078 μιλίων με τρένο θα πήγαινε από την Κίνα στη Ρωσία και στον Καναδά, πριν φτάσει τελικά στον προορισμό του, τις ΗΠΑ.

Καθώς το τρένο διέσχιζε το Στενό του Μπέρινγκ (ένα στενό πέρασμα νερού που συνδέει τον Ειρηνικό και τον Αρκτικό Ωκεανό, αυτό το μήκος 125 μιλίων θα σήμαινε ότι η σήραγγα θα ήταν υποθαλάσσια.

Κινέζοι αξιωματούχοι εξέταζαν τη διαδρομή που θα ακολουθούσε το τρένο και αποφάνθηκαν ότι ήταν εφικτή. Ένα άρθρο στην κρατική έκδοση China Daily ισχυρίστηκε ότι η χώρα είχε την τεχνολογία και τους πόρους για να ολοκληρώσει ένα έργο αυτής της κλίμακας.

"Αυτή τη στιγμή είμαστε ήδη σε συζητήσεις. Η Ρωσία το σκέφτεται ήδη εδώ και πολλά χρόνια", δήλωσε ο Wang Mengshu, ειδικός σιδηροδρόμων στην Κινεζική Ακαδημία Μηχανικών σε συνέντευξή του στον Guardian .
Δ

Η προτεινόμενη γραμμή "Κίνα-Ρωσία-Καναδάς-Αμερική" θα ήταν 1.800 μίλια μεγαλύτερη από τον σιδηροδρομικό σιδηρόδρομο της Σιβηρίας και τέσσερις φορές το μήκος της σήραγγας της Μάγχης.
Αυτό θα επέτρεπε στους ταξιδιώτες να φτάσουν μέχρι τις ΗΠΑ σε μόλις δύο ημέρες.

Θα προχωρήσει το φιλόδοξο έργο;

Η South China Morning Post ήταν επικριτική για το αρχικό προτεινόμενο κόστος 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων (170 δισεκατομμύρια ευρώ). Σύμφωνα λοιπόν με πρόσφατες αναφορές, το έργο ενδέχεται να βρίσκεται σε αναμονή.
Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον ότι τα σχέδια για τη σήραγγα της Μάγχης καθυστέρησαν για 180 χρόνια πριν ανοίξει για πρώτη φορά η σήραγγα Ηνωμένου Βασιλείου το 1994.

Ο Γάλλος μηχανικός Albert Mathieu-Flavier πρότεινε για πρώτη φορά μια υπόγεια σύνδεση μεταξύ της Βρετανίας και της Γαλλίας το 1802, αλλά μόλις το 1987, το βρετανικό και το γαλλικό κοινοβούλιο συμφώνησαν με το έργο.

Maybeσως λοιπόν υπάρχει ακόμα ελπίδα;
Ένα τρένο βγαίνει από τη σήραγγα της Μάγχης στην οποία έχει φτιαχτεί μια τοιχογραφία του Γάλλου-Βρετανού καλλιτέχνη YZ για να γιορτάσει την 25η επέτειο του Eurotunnel. DENIS CHARLET/AFP 

Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο

Υπάρχουν πολλές εικασίες για το αν πράγματι θα κατασκευαστεί ο σιδηρόδρομος. Αλλά δεδομένου ότι η Κίνα έχει ήδη ένα τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο, είναι δυνατό. Η χώρα φιλοξενεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, που εκτείνεται σε 23.000 μίλια.

Διαθέτει επίσης το ταχύτερο εμπορικό ηλεκτρικό τρένο, το Shanghai maglev. Η γραμμή τρένου μαγνητικής μετακίνησης λειτουργεί στη Σαγκάη, συνδέοντας το αεροδρόμιο Shanghai Pudong με το Road Longyang στα ανατολικά της πόλης.

Τα τρένα Maglev χρησιμοποιούν υπεραγώγιμους μαγνήτες για να αναστείλουν τις άμαξες πάνω από έναν συγκεκριμένο οδηγό σε σχήμα U, πράγμα που σημαίνει ότι το τρένο είναι πάντα υπερυψωμένο.

Από περιβαλλοντική σκοπιά, η Κίνα επενδύει όλο και περισσότερο σε ταξίδια με τρένο προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές CO2 τόσο από την αυτοκινητοβιομηχανία όσο και από την αεροπορική βιομηχανία.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2019, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας «μειώνουν σημαντικά τη ρύπανση του περιβάλλοντος κατά 7,30 % στην Κίνα».
Οι επιβάτες ετοιμάζονται να επιβιβαστούν στο τρένο τους στο σιδηροδρομικό σταθμό της Σαγκάης στις 23 Μαρτίου 2021. HECTOR RETAMAL/AFP 

Το τρένο Κίνα-Ρωσία-Καναδά-Αμερική θα ήταν μια τεράστια οικονομική επένδυση και πολλοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να αποδειχθεί μάταιο, καθώς υπάρχουν ήδη δρομολόγια θαλάσσιων μεταφορών και θα μπορούσαμε επίσης να συνεχίσουμε να τα χρησιμοποιούμε. Ορισμένοι αναρωτιούνται επίσης εάν η Κίνα και η Ρωσία θα είναι πιθανό να συνεργαστούν σε αυτό το έργο, δεδομένης της προηγούμενης και συνεχιζόμενης πολιτικής έντασης.

Θα ήταν η γραμμή τρένων Κίνας-ΗΠΑ φιλική προς το περιβάλλον;

Τα τρένα θεωρούνται ευρέως ως τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μαζικής μεταφοράς. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου των εκπομπών αερίων ανά χιλιόμετρο στις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι 80 % μικρότερο από τα αυτοκίνητα. Και μια τυπική γραμμή τρένου μπορεί να μεταφέρει 50.000 άτομα την ώρα.

Ένα ταξίδι με τρένο παράγει μόλις 14g CO2 ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο, έναντι περίπου 285g για αεροπορικά ταξίδια.

Και οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για ταξίδια επιβατών όσο και για μεταφορές εμπορευμάτων, είναι ιδιαίτερα αποδοτικές. Συνήθως περνούν περίπου 200 μίλια την ώρα και παρέχουν «ευκολία, ασφάλεια, χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και υψηλότερα οφέλη στην κοινότητα σε σύγκριση με την οδήγηση», σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση στο GreenBiz.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας είναι φιλικά προς το περιβάλλον Canva

Μιλήσαμε με τον Thomas Earl από το Transport & Environment για την άποψή του σχετικά με την πρόταση τρένου Κίνας-ΗΠΑ, για να μάθουμε αν πιστεύει ότι είναι εφικτό.

«Το βασικό ερώτημα που πρέπει να θέσουμε είναι εάν αυτό θα μείωνε πραγματικά ή όχι τον αριθμό των ρυπογόνων πτήσεων υπεράσιου», λέει ο Earl στο Euronews Green.

Αλλά το κυριότερο, "κάθε νέα λύση μεταφορών πρέπει να αντιμετωπίσει τόσο τις αυξανόμενες εκπομπές μεταφορών όσο και να λειτουργεί με καθαρό, ανανεώσιμη πηγή ρεύμα", καταλήγει.

euronews.com
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com