Σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 2,4 δισ. ευρώ, τα οποία θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, έχει δρομολογήσει για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 το υπουργείο Υποδομών, ενεργοποιώντας επί της ουσίας από την ΕΡΓΟΣΕ το mega project της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, στο ανατολικό σκέλος της.
Η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία αφορά την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα- Τοξότες Ξάνθης (νότια χάραξη), έργο ύψους 1,3 δισ. ευρώ, και την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής μέχρι την Αλεξανδρούπολη, που θα διασυνδέσει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης μεταξύ τους.
Επίσης, εντός του 2022 εκτιμάται ότι θα ενεργοποιηθεί το έργο εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης κατά μήκος του άξονα Θεσσαλονίκη - Στρυμόνα - Προμαχώνα, μήκους 143 χλμ. και ύψους 120 εκατ. ευρώ.
Γενικότερα, δε, ο ΟΣΕ έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο σύνδεσης όλων των δραστηριοτήτων περί του σιδηροδρόμου και των stakeholders που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως «μοχλός εκτίναξης» του μεταφορικού εμπορικού έργου. (σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας).
Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι
Όσο γρήγορα και άρτια και εάν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις εντός του λιμένα, δεν θα μπορεί να πετύχει ο ΟΛΘ την ανάδειξή του σε κόμβο μεταφορών εάν δεν ολοκληρωθούν εξίσου σύντομα και από πλευράς πολιτείας τα συμφωνηθέντα έργα της βελτίωσης της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσής του.
Στα μέσα Ιουνίου υπεγράφη η σύμβαση για την ολοκλήρωση της σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με τον άξονα ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Η νέα οδική σύνδεση, έργο προϋπολογισμού 75 εκατ. ευρώ, έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ., από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί.
Τη σύμβαση του έργου υπέγραψαν ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος, διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός Α.Ε., και ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας Άκτωρ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του γενικού γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη.
Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε προσεχές ξεμπλοκάρισμα και του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον ΟΛΘ, έτσι ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μπορέσει να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες ως κόμβος μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
naftemporiki.gr
sidirodromikanea