Για πρώτη φορά στην ιστορία, τα άτομα που επισκέπτονται το Θιβέτ μπορούν να βιώσουν τα βουνά και τις απόψεις της περιοχής με μεγάλη ταχύτητα, μέσω του πρώτου σιδηροδρομικού τρένου του Θιβέτ.
Του Φράνκι Γιουντ
Σε απόσταση 435 χιλιομέτρων, η γραμμή συνδέει την πρωτεύουσα Λάσα με την πόλη Νιεντζί, επιτρέποντας και στις 31 επαρχίες της ηπειρωτικής Κίνας να έχουν πρόσβαση σε αυτήν τη νέα γραμμή. Με 47 σήραγγες, 121 γέφυρες και μια γέφυρα μήκους 525 μέτρων - καθιστώντας τη τη μεγαλύτερη και υψηλότερη αψιδωτή γέφυρα του είδους στον κόσμο - η κατασκευή αυτής της σιδηροδρομικής γραμμής δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Εξερευνούμε την εξέλιξη του έργου και αναδεικνύουμε μερικά από τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά σχεδιασμού του.
Για πρώτη φορά στην ιστορία, τα άτομα που επισκέπτονται το Θιβέτ μπορούν να βιώσουν τα βουνά και τις απόψεις της περιοχής με μεγάλη ταχύτητα, μέσω του πρώτου σιδηροδρομικού τρένου του Θιβέτ.
Το πρώτο σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας άρχισε να λειτουργεί στην Ιαπωνία το 1964, το οποίο οδήγησε το Tokaido Shinkansen να ταξιδεύει με ταχύτητες 130 μίλια / ώρα. Έκτοτε, οι εξελίξεις στην τεχνολογία των αμαξοστοιχιών έχουν δει πολλές χώρες, όπως το Βέλγιο, η Δανία, η Κίνα, η Γαλλία, η Ιταλία και πολλές άλλες, να χτίζουν και να αναπτύσσουν σιδηροδρομικές υποδομές υψηλής ταχύτητας.
Με την σιδηροδρομική υποδομή της Κίνας να είναι αξιοσημείωτη για την ταχύτητά της, τα πράσινα διαπιστευτήριά της και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό της, η προσθήκη του πρώτου ηλεκτρικού αμαξοστοιχίας του Θιβέτ όχι μόνο αναδεικνύει την αξιόλογη μηχανική της Κίνας, αλλά βοηθά και την περιοχή του Θιβέτ.
Η συμπερίληψη του τρένου -το οποίο τέθηκε σε υπηρεσία στις 25 Ιουνίου -τώρα επιτρέπει στους επιβάτες να ταξιδέψουν από την πρωτεύουσα της Λάσα στην πόλη Νίνιγκι σε τρεισήμισι ώρες. Πριν από το τρένο το ταξίδι θα διαρκούσε πάνω από πέντε ώρες σε ένα αυτοκίνητο. Το τρένο μειώνει επίσης το χρόνο ταξιδιού από Shannan στο Nyingchi από έξι σε περίπου δύο ώρες. Ταξιδεύοντας με ταχύτητες 160 χιλιομέτρων, το τρένο σφαίρα, που τροφοδοτείται τόσο από εσωτερική καύση όσο και από ηλεκτρικούς κινητήρες, είναι σε θέση να κινείται σε ηλεκτροκίνητες και μη ηλεκτρικές σιδηροδρομικές γραμμές.
Με την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου να κοστίζει 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια, μαζί με την οποία χρειάστηκαν πάνω από έξι χρόνια για την κατασκευή της διαδρομής, πολλά χαρακτηριστικά σχεδιασμού έχουν συμπεριληφθεί στο τρένο, καθώς και τολμηρή μηχανική για να καταστεί δυνατή η διαδρομή.
Παγκόσμιο ρεκόρ κατασκευής
Ονομάστηκε «Η Στέγη του Κόσμου» - λόγω του ότι βρίσκεται τρία μίλια πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας - το Θιβετιανό Οροπέδιο είναι μια τεράστια, επίπεδη περιοχή γης που περικλείεται από μερικά από τα ψηλότερα βουνά στον κόσμο. Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής σε αυτό το υψόμετρο και σε μια περιοχή που κυριαρχούσε σε βράχο ήταν μια τολμηρή και προκλητική εμπειρία για την ομάδα που εργάστηκε για τη δημιουργία της γραμμής. Σε απόσταση 435 χιλιομέτρων, η γραμμή δίνει πρόσβαση σε επαρχιακές περιοχές της ηπειρωτικής Κίνας στον νέο τρόπο γρήγορης μετακίνησης με τρένο.
Η γραμμή Lhasa-Nyingchi βλέπει το 90% της διαδρομής να βρίσκεται σε υψόμετρα υψηλότερα από 3.000 μέτρα πάνω από το επίπεδο σφραγίδας καθώς διασχίζει ορεινές σήραγγες, γέφυρες και καμάρες. Διαθέτοντας 47 σήραγγες και 121 γέφυρες που αποτελούν το 75% του συνόλου της διαδρομής, η γραμμή περιλαμβάνει επίσης μια σιδηροδρομική γέφυρα Zangmu μήκους 525 μέτρων, καθιστώντας τη τη μεγαλύτερη και υψηλότερη αψιδωτή γέφυρα στον κόσμο. Το υψηλότερο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής βρίσκεται πάνω από 5.100 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ύψος ρεκόρ για κάθε ηλεκτρισμένο σιδηρόδρομο στον κόσμο.
railway-technology.com
sidirodromikanea.blogspot.com