Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Ερώτηση στη βουλή για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και την έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ.

Ερώτηση στη βουλή κατέθεσε ο βουλευτής και πρόεδρος του κόμματος «Ελληνική Λύση» κ. Κυριάκος Βελόπουλος σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και την έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ.

Στην ερώτησή του ο κ. Βελόπουλος αναφέρει:

"Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με ανάρτηση σε ιστοσελίδες του Διαδικτύου, ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος έχει φθίνουσα πορεία, τόσο λόγω ακαταλληλότητας υποδομών, κύρια εξ’ αιτίας της έλλειψης αυτών, όσο και λόγω έλλειψης σε έμψυχο δυναμικό. Οι μεν υποδομές του χρήζουν άμεσης συντήρησης και ανάτασης, το δε εργαζόμενό του προσωπικό μειώνεται, όλο και περισσότερο, λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων και επακόλουθης απροθυμίας της Διοίκησης του Ελληνικού Σιδηρόδρομου να το αναπληρώνει. Χαρακτηριστικό είναι το ότι, τα τελευταία δέκα χρόνια, συνταξιοδοτήθηκαν 1.900 εργαζόμενοι του εν λόγω φορέα, ενώ έχουν προσληφθεί μόλις 35 και αναμένεται για το 2021 η αποχώρηση άλλων 120 εργαζομένων. Το δίκτυό του παρουσιάζει συνεχή προβλήματα, καθώς, το έργο της ανάταξης και συντήρησής του αναβάλλεται, τόσες φορές, όσες φορές εξαγγέλλεται, με συνέπεια, να προκύπτουν συνεχώς προβλήματα από την υποχρηματοδότησή του. Επιπλέον, εκτιμάται ότι, περίπου τα 2/3 του συνόλου των Σταθμών του Ελληνικού Σιδηρόδρομου παραμένουν ανενεργοί, γεγονός που από μόνο του σημαίνει ότι, ναι μεν, οι αμαξοστοιχίες διέρχονται δια αυτών κανονικά, αλλά δεν υπάρχει υπάλληλος του «ΟΣΕ», ο οποίος θα αντιδράσει σε οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσλειτουργία προκύψει. Σημαντικό εγχείρημα και μέρος της όποιας προοπτικής αναβάθμισης θα πρέπει να θεωρηθεί και η συνδεσιμότητα των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία θα μπορούσε να επιφέρει επαύξηση εσόδων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο από τις εταιρείες, οι οποίες θα χρησιμοποιούν το δίκτυό του για την προώθηση των εμπορευμάτων και αγαθών τους «προς» και «από» την υπόλοιπη Ευρώπη. Τα ως άνω έσοδα θα μπορούσαν να καταλήγουν στα ταμεία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου και να ενισχύουν, αφενός, τις όποιες εν συνεχεία επενδύσεις προς τις υποδομές του, ενώ αφετέρου, θα μπορούσαν να μετουσιώνονται και σε μισθούς νέου ειδικευμένου προσωπικού του σε κομβικές θέσεις του.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεσθε να προβείτε στις δέουσες επενδυτικές πρωτοβουλίες στις υποδομές του Ελληνικού Σιδηρόδρομου, προκειμένου, αφενός, με διασφάλιση της επαύξησης της σχετικής χρηματοδότησής του (είτε μέσω «ΣΔΙΤ», είτε μέσω πόρων ανάπτυξης από το Ταμείο Ανάκαμψης), και αφετέρου, με την πρόσληψη νέου ανθρώπινου δυναμικού στον εν λόγω Οργανισμό, να προχωρήσετε σε στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξής του, με προοπτική να καταστεί εφάμιλλος, ως έναν βαθμό, με σύγχρονους Σιδηρόδρομους προηγμένων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας;

2. Δεδομένου ότι η συνδεσιμότητα κομβικών λιμανιών της χώρας με τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο πρέπει να θεωρείται πρωταρχικός στόχος, σχετιζόμενος με την υπεραξία που θα προκύψει από την διαχείριση αυτής της διασύνδεσης, σε ποιες ενέργειες προβαίνετε προς την κατεύθυνση της δημιουργίας προϋποθέσεων για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης και κατάληξης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου σε σημαντικά λιμάνια της χώρας μας;

3. Διατίθεσθε, παρεμπιπτόντως, να αυστηροποιήσετε την όποια υφιστάμενη νομοθεσία περί ποινών και προστίμων ένεκα βανδαλισμών και κλοπών της περιουσίας του Ελληνικού Σιδηρόδρομου, αφού, τα κρούσματα αυτών των βανδαλισμών και κλοπών υλικού, τα τελευταία χρόνια, έχουν αυξητική πορεία, ιδιαίτερα στο ανοιχτό δίκτυο (αφορά από καλώδια μέχρι και σταθμούς), με συνέπεια να δαπανώνται μεγάλα ποσά για την αποκατάσταση των σχετικών καταστροφών και κλοπών;

Ο ερωτών Βουλευτής 
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

sidirodromikanea