Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2021

Σχέδια για πάνω από 200 προσλήψεις στον ΟΣΕ το 2022

Τη φόρμουλα με την οποία θα μπορέσει να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό του ΟΣΕ αναζητεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Και αυτό διότι η εταιρεία διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου αντιμετωπίζει σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, οι οποίες μάλιστα αναμένεται να ενταθούν τα επόμενα χρόνια.

Του Κώστα Κετσιετζή

Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι μέσα στην επόμενη χρονιά να προσληφθούν στον ΟΣΕ περισσότεροι από 200 νέοι εργαζόμενοι με μια διαδικασία – fast track, παρόμοια με αυτή που ακολουθήθηκε πρόσφατα για την στελέχωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας με 650 οδηγούς και τεχνικούς.
Πηγές του σιδηροδρόμου περιγράφουν με μελανά χρώματα την εικόνα που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια στον οργανισμό που παραμένει για χρόνια υποστελεχωμένος και υποχρηματοδοτούμενος.
Σήμερα, το ανθρώπινο δυναμικό του ΟΣΕ ανέρχεται στα 920 άτομα, καθώς την προηγούμενη δεκαετία συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 1.900 εργαζόμενοι, ενώ το "κύμα φυγής” αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια καθώς πολλοί εναπομείναντες βρίσκονται κοντά στη σύνταξη.
Ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά ότι αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί, μέχρι το 2024 δεν θα έχουν μείνει περισσότεροι από 600 εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.

Ως αποτέλεσμα παρατηρείται έλλειψη σε σταθμάρχες, κλειδούχους και προσωπικό κίνησης.

Πρόκειται για θέσεις εργασίας που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, ο οποίος, όπως έχει τονίσει επανειλημμένα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, μπαίνει πλέον σε πρώτο πλάνο.

Τα ανοιχτά ζητήματα

Ο σχεδιασμός στελέχωσης του ΟΣΕ εξαρτάται άμεσα από την επίλυση δύο βασικών ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το πρώτο αφορά τη διοικητική και οργανωτική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ, την οποία έχει ζητήσει μεταξύ άλλων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που σημειώνονται στην ολοκλήρωση των έργων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η μελέτη που είχε αναλάβει να εκπονήσει η ΕΥ βρίσκεται στα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και περιλαμβάνει τρία σενάρια:
Τα δύο πρώτα προβλέπουν περιορισμένες παρεμβάσεις με διαχωρισμό αρμοδιοτήτων και το τρίτο σενάριο προβλέπει τον πλήρη διαχωρισμό των δύο εταιρειών.
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2021 θα πρέπει να υιοθετηθεί το κατάλληλο σχέδιο δράσης για την αναδιοργάνωση των κρατικών σιδηροδρομικών εταιρειών και τον Δεκέμβριο να ξεκινήσει η εφαρμογή του σχεδίου μετασχηματισμού.
Το δεύτερο μεγάλο ζήτημα που θα πρέπει να προχωρήσει είναι τα έργα Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), συνολικού ύψους περίπου 1,3 δισ. ευρώ για την συντήρηση και ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Όπως δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, η πρόταση που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο επόμενο δίμηνο είναι το έργο να σπάσει σε τρία τμήματα Αθήνα - Ειδομένη και Προμαχώνα, Φλώρινα - Ορμένιο και Πάτρα-Κιάτο-Κόρινθος-Αεροδρόμιο Αθηνών.
Μέσω αυτών των συμπράξεων οι ιδιώτες θα αναλάβουν ένα σημαντικό τμήμα των απαραίτητων εργασιών, αλλά όπως τόνισε ο κ. Πατέρας αυτό δεν σημαίνει ότι ο ΟΣΕ δεν θα χρειάζεται προσωπικό καθώς θα πρέπει να διαθέτει τμήματα τα οποία να μπορούν αφενός να παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται και αφετέρου να ελέγχουν τις εργασίες που θα υλοποιεί ο ιδιώτης.

capital.gr
sidirodromikanea