Τρίτη 31 Αυγούστου 2021

Το Ευρωπαϊκό τρένο Connecting Europe Express ξεκινά το δρομολόγιο των 20.000 χιλιομέτρων - Πότε θα φτάσει στην Αθήνα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ευρώπης, σχεδιάζεται τρένο που θα ταξιδέψει σε 26 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας μέσα σε 35 ημέρες.

Ένα διαφορετικό τρένο ξεκινά ένα μοναδικό, "επικό" δρομολόγιο στις 2 Σεπτεμβρίου. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Γηραιάς Ηπείρου, σχεδιάζεται και ετοιμάζεται να σφυρίξει ένα τρένο που θα συνδέσει τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης -και όχι μόνο-.

Το Connecting Europe Express, ένα εκθεσιακό τρένο θα ταξιδέψει σε 26 χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας μέσα σε 35 ημέρες. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2021 ως Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμου.

Το δρομολόγιο των 20.000 χιλιομέτρων

Το τρένο θα ξεκινήσει από τη Λισαβόνα, θα περάσει από την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστρία, τη Σερβία και θα φτάσει στην Ελλάδα. Στις 14 Σεπτεμβρίου το ευρωπαϊκό τρένο θα ταξιδέψει -ερχόμενο από την πόλη των Σκοπίων- από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα.

Στη συνέχεια θα αναχωρήσει για ανατολική Ευρώπη, Βαλτική, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία και Σκανδιναβία. Ο τερματισμός για αυτό το ηπειρωτικό δρομολόγιο έχει προγραμματιστεί για τις 7 Οκτωβρίου, όταν το Connecting Europe Express θα φτάσει στο Παρίσι.

Συνολικά το Connecting Europe Express θα διανύσει πάνω από 20.000 χιλιόμετρα, θα κάνει περίπου 100 στάσεις, θα περάσει από 33 διαφορετικά συνοριακά περάσματα και θα κάνει και πέντε ολονύχτια ταξίδια.
Τρία τρένα για όλη την Ευρώπη

Το ενδιαφέρον στοιχείο σε αυτό το μοναδικό ταξίδι, είναι πως το εύρος των σιδηροδρομικών γραμμών ποικίλει από χώρα σε χώρα, η σύνδεση όλης της Ευρώπης δεν θα ήταν δυνατή με ένα μόνο τρένο. Έτσι, θα χρησιμοποιηθούν τρία διαφορετικά τρένα.

Το αρχικό τρένο κανονικού εύρους (1.435 χιλιοστά), το οποίο θα επισκεφτεί και την Ελλάδα, θα αποτελείται από έξι βαγόνια: δύο εκθεσιακά τα οποία θα παρουσιάζουν σιδηροδρομικές τεχνολογίες και καινοτομίες, ένα βαγόνι συσκέψεων, καθώς και βαγόνια με καθίσματα, εστιατόριο και κουκέτες.

Ένα διαφορετικό τρένο "Ιβηρικού εύρους" (1.668 χιλιοστά) θα χρησιμοποιηθεί για την Ισπανία και την Πορτογαλία και ένα τρένο "Ρωσικού εύρους" (1.524 χιλιοστά) θα ταξιδέψει στις χώρες της Βαλτικής.

Στόχος η δυναμική του σιδηρόδρομου

Σκοπός του προγράμματος σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι να αναδείξει τη δύναμη που έχει ο σιδηρόδρομος να συνδέει ανθρώπους και επιχειρήσεις και να γιορτάσει τους πολιτιστικούς, οικονομικούς και φυσικούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δίνοντας παράλληλα έμφαση στις πολιτικές επενδύσεων στις μεταφορές και υποδομές.

Κατά τη διάρκεια του πανευρωπαϊκού δρομολογίου, θα διεξαχθούν πέντε συνέδρια, κατά μήκος της διαδρομής: στη Λισαβόνα, το Βουκουρέστι, το Μπρντό, το Βερολίνο και το Μπετόμπουργκ. Στόχος είναι να συζητηθούν και αναζητηθούν πολιτικές σχετικές με τους φιλόδοξους στόχους και τα σχέδια δράσης για τον σιδηρόδρομο που περιγράφονται στη στρατηγική της ΕΕ για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα.

Τα συνέδρια θα επικεντρωθούν στην πολιτική υποδομής της ΕΕ και θα τονίσουν τον ρόλο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) στη σύνδεση όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και των μεταφορών.


news247.gr
sidirodromikanea