Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Συνεχίζεται ο εκτροχιασμός του σιδηροδρόμου - Γιατί απειλείται η ασφάλεια των τρένων.

Δύο συμβάντα μέσα σε λίγες ημέρες αποκαλύπτουν τα πολλαπλά προβλήματα της σιδηροδρομικής υποδομής στην Ελλάδα

Απανωτά είναι πλέον τα περιστατικά που ...εκτροχιάζουν τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα βγάζοντας εκτός λειτουργίας τμήματα του δικτύου και καταδικάζοντάς τα τρένα σε βραδυπορίες που γυρίζουν χρόνια πίσω την ταχύτητα των αμαξοστοιχιών στη χώρα μας. 

Μαρία Λιλιοπούλου

Η έλλειψη συντήρησης του δικτύου απόρροια της υποχρηματοδότησης αλλά και της υποστελέχωσης του ΟΣΕ, όπως έχει ήδη επισημάνει με αναλυτικό ρεπορτάζ του το «ethnos.gr», αποτελούν τη βασική αιτία με τους σιδηροδρομικούς να ετοιμάζουν αντιδράσεις εκτιμώντας ότι πλέον η κατάσταση έχει ξεφύγει σε τέτοιο βαθμό που απειλεί και την ασφαλή κίνηση του μέσου.
Στον εκτροχιασμό δύο βαγονιών εμπορικής αμαξοστοιχίας την περασμένη Τετάρτη στην περιοχή των Σερρών, ήρθε να προστεθεί λίγες ημέρες αργότερα και σοβαρό κυκλοφοριακό συμβάν, το οποίο δημιουργήθηκε στο σταθμό του Δομοκού όταν βαγόνι συντήρησης βρέθηκε – άγνωστο πως – στην κύρια γραμμή και συγκρούστηκε με αμαξοστοιχία. Το συμβάν δε γνωστοποιήθηκε επισήμως. Αποτέλεσε όμως την αφορμή για να στείλουν ακόμα μια επιστολή αγωνίας οι μηχανοδηγοί, οι οποίοι κινούνται καθημερινά σε αυτό το δίκτυο με αποδέκτες την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον ΟΣΕ αλλά και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
Κι όλα αυτά την ώρα που αντί να μειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά, αυξάνεται από τις 3 ώρες και τα 50 λεπτά που ήταν το 2019 εξαιτίας των αναγκαστικών βραδυποριών. Σήμερα – όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί - στη νέα διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, που εγκαινιάστηκε την άνοιξη του 2019 υπάρχουν πάνω από 27 χλμ βραδυποριών, σημείων δηλαδή που πρέπει τα τρένα να μειώνουν την ταχύτητα τους ακόμα και στα 20 χιλιόμετρα την ώρα ή και λιγότερο καθώς η κατάσταση της υποδομής δεν επιτρέπει μεγαλύτερες ταχύτητες.
Αναφορικά με τον εκτροχιασμό στις Σέρρες, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι για την αποκατάσταση του τμήματος της γραμμής, το οποίο τέθηκε εκτός λειτουργίας, θα απαιτηθούν περισσότερες από 15 ημέρες ακόμα εκτιμώντας ότι τα προγραμματισμένα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια σε αυτό θα επανέλθουν την 15η Σεπτεμβρίου.

Σοβαρό συμβάν και στον Δομοκό

Σε καταγγελίες για «χαλάρωση που παρατηρείται σε πολλούς τομείς γύρω από την ασφάλεια» προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) με την επιστολή που απέστειλε στους αρμοδίους.
Σε αυτήν αναφέρεται και στο συμβάν του Δομοκού, όταν η αμαξοστοιχία 885 συγκρούστηκε με μηχάνημα συντήρησης που βρέθηκε για άγνωστο λόγο επί της κυρίας γραμμής με ορισμένους μάλιστα να ισχυρίζονται ότι το ...πήρε ο αέρας.
Επρόκειτο για αμαξοστοιχία που εκκινούσε από τον σταθμό οπότε αποφεύχθηκαν τα χειρότερα. Ωστόσο – όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί – εάν το συμβάν είχε γίνει λίγο νωρίτερα όταν αντί για τη συγκεκριμένη αμαξοστοιχία περνούσε τρένο InterCity που δεν σταθμεύει στον σταθμό και διέρχεται με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα θα υπήρχαν «πολύ σοβαρές συνέπειες».
«Τα τελευταία δύο συμβάντα, ο εκτροχιασμός 2 βαγονιών εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στην περιοχή των Σερρών την Τετάρτη και το χτεσινό στην περιοχή του Δομοκού, επιβεβαιώνουν όσα κατά καιρούς έχουμε κάνει γνωστά σε εσάς και τους υπαρκτούς μας φόβους για το θέμα της συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής και την χαλάρωση που παρατηρείται σε πολλούς τομείς γύρω από την ασφάλεια», επισημαίνεται στην επιστολή.

ethnos.gr
sidirodromikanea