Οι κυριότερες παγκόσμιες τάσεις της ψηφιοποίησης και της βιωσιμότητας καθοδηγούν όλο και περισσότερο τον κύκλο ανάπτυξης των συστατικών υπηρεσιών στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Ο αντιπρόεδρος των υπηρεσιών συνιστωσών της VR FleetCare, Anders Karlsson και ο επικεφαλής των ψηφιακών υπηρεσιών, Sami Kalevirta, εξηγούν πώς αυτές οι τάσεις επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο η VR FleetCare αναλαμβάνει τη συντήρηση εξαρτημάτων τροχαίου υλικού.
Η παραδοσιακή σιδηροδρομική βιομηχανία έχει αλλάξει έντονα τα τελευταία 20 χρόνια, από έναν τομέα με εθνικούς φορείς εκμετάλλευσης σε έναν διεθνή αγωνιστικό χώρο. Η αλλαγή στην κατάσταση του ανταγωνισμού ανάγκασε τους παίκτες να αναζητήσουν νέες καινοτομίες - το παραδοσιακό μοντέλο δεν είναι πλέον αρκετά καλό για τους πελάτες.
Η ψηφιοποίηση είναι μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στη συντήρηση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Σε άλλες βιομηχανίες, οι διαδικασίες συντήρησης και συντήρησης έχουν βασιστεί σε ψηφιακή βάση ήδη από καιρό. Η ανάπτυξη των υπηρεσιών cloud και η υπολογιστική ισχύς, η μείωση του κόστους της τεχνολογίας αισθητήρων και παραδείγματα από άλλες βιομηχανίες έχουν φέρει επιτέλους τις ψηφιακές υπηρεσίες στη συντήρηση τροχαίου υλικού, επίσης.
Μια άλλη παγκόσμια τάση που έχει επιπτώσεις στις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι η βιωσιμότητα . Ως φινλανδική εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, ήταν πάντα απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά την ανακύκλωση εξαρτημάτων. Στις πρώτες μέρες της ιστορίας του VR FleetCare για περισσότερα από 150 χρόνια, οι λειτουργίες καθοδηγούνταν από την έλλειψη πόρων. Σήμερα, η βιωσιμότητα καθοδηγεί όλο και περισσότερο τις δραστηριότητές μας. Πίσω από όλα αυτά, υπάρχουν επίσης ορισμένες φινλανδικές αξίες. Για παράδειγμα, οι γέφυρες επισκευάζονται και συντηρούνται για 100 χρόνια στη Φινλανδία, ενώ μια νέα γέφυρα χτίζεται κάθε 25 χρόνια σε ορισμένες άλλες χώρες. Όλοι μπορούν να σκεφτούν ποια προσέγγιση είναι η πιο κερδοφόρα και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση.
Για δεκαετίες, ψάχνουμε διαφορετικές λύσεις για να παρατείνουμε τον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων. Στην πράξη, ανακαινίζουμε εξαρτήματα που πρέπει να επισκευαστούν και τα εγκαθιστούμε ξανά αντί να αντικαταστήσουμε τα εξαρτήματα με νέα. Έχοντας ανακαινισμένα ανταλλακτικά διαθέσιμα την κατάλληλη στιγμή εξασφαλίζει την καλή αξιοπιστία και διαθεσιμότητα του τροχαίου υλικού.
Η κυκλική οικονομία εξαρτημάτων είναι μια λογική και οικονομικά αποδοτική επιλογή, διότι, στην καλύτερη περίπτωση, η ανάγκη για μια σημαντική επένδυση σε τροχαίο υλικό μπορεί να αναβληθεί για δεκαετίες μέσω συντήρησης και επισκευών εξαρτημάτων. Επιπλέον, οι τιμές των μεμονωμένων μεγάλων εξαρτημάτων είναι υψηλές στη σιδηροδρομική βιομηχανία και η διαθεσιμότητά τους δεν είναι δεδομένη ούτε στην περίπτωση τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται για 35-40 χρόνια.
Η αξία δημιουργείται μέσω της τεχνογνωσίας
Η VR FleetCare Component Service εκτελεί εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ισχύος και μηχανικών εξαρτημάτων. Προς το παρόν, η επιχειρηματική μονάδα της VR FleetCare από περίπου 200 επαγγελματίες ανακαινίζει περισσότερα από 2.000 μεμονωμένα στοιχεία κάθε χρόνο. Είμαστε υπεύθυνοι για τη συντήρηση όλων των τροχαίων υλικών και των κινητήριων τροχών της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης στη Φινλανδία, για παράδειγμα.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010, οι παραγωγικές μας δραστηριότητες ακολουθούσαν τη μέθοδο Lean, γνωστή ως αρχή της συνεχούς βελτίωσης. Με αυτόν τον τρόπο, έχουμε τυποποιήσει την ποιότητα και την αποδοτικότητα της παραγωγής μας. Η τεχνογνωσία της VR FleetCare βασίζεται στο μακρύ ιστορικό λειτουργίας της εταιρείας σε σκανδιναβικές συνθήκες.
Από την άποψη της ανάπτυξης των συστατικών υπηρεσιών, το πιο ουσιαστικό ερώτημα δεν είναι μόνο "πώς" γίνεται, αλλά "τι" γίνεται. Οι ειδικοί μας γνωρίζουν ακριβώς πώς συμπεριφέρονται τα εξαρτήματα υπό διαφορετικές συνθήκες ή πώς αντιδρούν σε παρατεταμένα διαστήματα συντήρησης, για παράδειγμα. Η προσθήκη ψηφιακών υπηρεσιών και δεδομένων στην πραγματική κατάσταση των στοιχείων που συλλέγονται μέσω αισθητήρων μας ενημερώνει τι πρέπει να γίνει και πότε. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να κάνουμε ελεγχόμενες αλλαγές στα προγράμματα συντήρησης και να επηρεάσουμε το κόστος του κύκλου ζωής και την αξιοπιστία του τροχαίου υλικού.
Όταν η παραγωγή είναι αποδοτική, η θέση της δεν έχει μεγάλη σημασία σε ανταγωνιστικές προσφορές. Η VR FleetCare διατηρεί ήδη τους φορείς του τροχαίου υλικού FLIRT του Εσθονικού σιδηροδρομικού φορέα Elron, για παράδειγμα. Μπορούμε να παρέχουμε ανακαίνιση ανταλλακτικών για όλο το τροχαίο υλικό, ακόμη και σε μικρές παρτίδες, εάν είναι απαραίτητο.
Αυτή τη στιγμή επεκτείνουμε την παραγωγή υπηρεσιών μας με συστατικά, έχοντας τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα ως σημεία εκκίνησης των δραστηριοτήτων μας. Βλέπουμε σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης στις υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής εξαρτημάτων στο εγγύς μέλλον.
Από την αντίδραση στην πρόβλεψη
Η έξυπνη και ελεγχόμενη συντήρηση δεδομένων θα φέρει επανάσταση στη μελλοντική συντήρηση εξαρτημάτων. Από την πλευρά του πελάτη, έχει αδιαμφισβήτητα οφέλη: Μειωμένο κόστος κύκλου ζωής τροχαίου υλικού, βελτιωμένη αξιοπιστία των εξαρτημάτων και πρόβλεψη των αναγκών συντήρησης.
Φανταστείτε ένα σενάριο: Ένα ρουλεμάν στον κινητήρα μιας ατμομηχανής διασπάται και προκαλεί βλάβη στον κινητήρα. Το τροχαίο υλικό διαταράσσει την κυκλοφορία και οι πελάτες υποφέρουν από επιπλέον χρόνους αναμονής. Η επισκευή του κινητήρα έχει τιμή από 80.000 € έως 100.000 €. Πέρα από όλα αυτά, το τροχαίο υλικό πρέπει να περιμένει ένα κατάλληλο μέρος στο αμαξοστάσιο για μια επιπλέον εβδομάδα, και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα δημοσιεύσεις για τις καθυστερημένες υπηρεσίες τρένων. Όλα αυτά προκλήθηκαν από βλάβη ενός ρουλεμάν και η αστοχία του θα μπορούσε, στην καλύτερη περίπτωση, να είχε προβλεφθεί μήνες νωρίτερα.
Το 2019, κάναμε ένα μεγάλο άλμα στη συντήρηση τροχαίου υλικού όταν εμείς και η EKE-Electronics Ltd παρουσιάσαμε μια υπηρεσία που προβλέπει τις ανάγκες συντήρησης των φορείων. Η τεχνική λύση ήταν καινοτόμος, ακόμη και σε παγκόσμια κλίμακα.
Η υπηρεσία περιλαμβάνει την εγκατάσταση εξοπλισμού μέτρησης που είναι εγκατεστημένη στο σώμα του φορείου. Χρησιμοποιεί τεχνολογία βασισμένη σε ευαίσθητους αισθητήρες κραδασμών για την παρακολούθηση της λειτουργίας των πιο κρίσιμων εξαρτημάτων του φορείου. Τα δεδομένα που συλλέγονται μεταφέρονται σε μια βάση δεδομένων cloud, όπου μετατρέπονται σε μια ευανάγνωστη οπτική μορφή. Το Edge computing αναλύει τα ακατέργαστα δεδομένα των πιο κρίσιμων στοιχείων που βρίσκονται ήδη στο δρόμο, στέλνοντας συναγερμό, εάν είναι απαραίτητο. Η συντήρηση μπορεί να αναθεωρήσει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση του φορείου χρησιμοποιώντας μια διεπαφή χρήστη που βασίζεται σε πρόγραμμα περιήγησης και να προβεί σε μακροχρόνιες προβλέψεις για τον προγραμματισμό συντήρησης.
Η σημασία των εξειδικευμένων συνεργατών δεν μπορεί να τονιστεί πολύ κατά την έναρξη νέων ψηφιακών υπηρεσιών. Το VR FleetCare μπόρεσε να επωφεληθεί από τα καλύτερα στον τομέα, επειδή η μάρκα κινητών τηλεφώνων Nokia άφησε σημαντική ψηφιακή τεχνογνωσία σχετικά με την τεχνολογία αισθητήρων, για παράδειγμα, στη Φινλανδία.
Δυνατότητες ελεγχόμενης συντήρησης δεδομένων
Τα τελευταία χρόνια, η VR FleetCare εφαρμόζει πιλοτικά την παρακολούθηση της κατάστασης του τροχαίου υλικού και της σιδηροδρομικής υποδομής . Για παράδειγμα, πραγματοποιήσαμε παρακολούθηση των τροχοφόρων τροχών των διώροφων αυτοκινήτων στις υπηρεσίες επιβατών και παρακολούθηση φορείων ηλεκτρικών ατμομηχανών, ενώ παράλληλα παρέχουμε ενδιαφέροντα αποτελέσματα για τη συντήρηση της πίστας. Το πιο σημαντικό μάθημα από όλα τα πιλοτικά έργα ήταν ότι η ψηφιακή παρακολούθηση της κατάστασης είναι δυνατή και κερδοφόρα στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Στη συνέχεια, θα ξεκινήσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα παρακολούθησης που περιλαμβάνει 30 επιβατικά αυτοκίνητα στη Φινλανδία μαζί με την SKF, εγκαθιστώντας αισθητήρες σε 120 τροχοφόρα για να παρακολουθεί τη λειτουργία τους. Ο στόχος του τριετούς πιλοτικού έργου είναι να διπλασιάσει το διάστημα συντήρησης των τροχοφόρων τροχών.
Η συντήρηση ελεγχόμενων δεδομένων θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που θα οξύνουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο μέλλον. Οι ψηφιακές πρόσθετες υπηρεσίες, όπως οι αισθητήρες φορείων, θα αποτελέσουν βασικά μέρη του νέου και ανακαινισμένου τροχαίου υλικού τα επόμενα δύο χρόνια.
Μπορούμε ήδη να παρακολουθήσουμε τη λειτουργία ενός μεμονωμένου εξαρτήματος και να δούμε τη θέση, τα χιλιόμετρα και το ιστορικό συντήρησης, για παράδειγμα. Επί του παρόντος, η παρακολούθηση έχει επικεντρωθεί στα πιο κρίσιμα στοιχεία για τη λειτουργία του φορείου. Ωστόσο, καθώς αναπτύσσεται η τεχνολογία, σίγουρα θα βλέπουμε αυξανόμενη ατομική παρακολούθηση και άλλων κρίσιμων στοιχείων.
Με όλη τη φήμη, θα πρέπει επίσης να θυμόμαστε ότι η έξυπνη υπηρεσία περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από την ψηφιοποίηση. Μπορούμε να συλλέξουμε δεδομένα και να λάβουμε πολύ λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του τροχαίου υλικού, αλλά η πραγματική αξία μιας υπηρεσίας δημιουργείται μέσω εμπειρογνωμοσύνης. Στο μέλλον, οι ευημερούντες πάροχοι υπηρεσιών στη βιομηχανία θα πρέπει να γνωρίζουν πώς τα προγράμματα συντήρησης, για παράδειγμα, μπορούν να αναπτυχθούν βάσει δεδομένων, δημιουργώντας έτσι αξία για τους πελάτες.
Παρόλο που οι ψηφιακές υπηρεσίες στοχεύουν στην αύξηση της λειτουργικής απόδοσης, η ασφάλεια είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η ασφάλεια καθοδηγεί ό, τι κάνουμε, συμπεριλαμβανομένης της ψηφιακής επανάστασης.
https://www.globalrailwayreview.com/article/126590/digital-rolling-stock-component/
sidirodromikanea