Η Maersk το έχει ξανακάνει. Ξεκίνησε μια εβδομαδιαία διατροπική σιδηροδρομική υπηρεσία στη Βουλγαρία που συνδέει το λιμάνι του Μπουργκάς με τη Φιλιππούπολη και περαιτέρω με τη Σόφια. Η υπηρεσία εξυπηρετεί δύο σημαντικούς πελάτες-την Jysk Bulgaria, ένα δανικό υποκατάστημα λιανικής και την Mondi Papers, μια εταιρεία συσκευασίας και χαρτιού.
Νίκος Παπατόλιος
Η νέα διατροπική υπηρεσία καλύπτει το τμήμα Μπουργκάς-Φιλιππούπολη σιδηροδρομικά, ενώ η προώθηση φορτίου προς τη Σόφια πραγματοποιείται με ένα σύντομο σκέλος δρόμου. Ενσωματώνει το σιδηρόδρομο στην αλυσίδα εφοδιασμού των εταιρειών, συνδέοντας το Μπουργκάς με την αποθήκη σιδηροδρόμων στη Φιλιππούπολη και στη συνέχεια απευθείας με τα καταστήματα και τις αποθήκες τους. Η υπηρεσία θα αφαιρέσει 40 χιλιόμετρα διαμετακόμισης μεταξύ των προορισμών ενώ θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά δεκαέξι φορές.
Όπως ακριβώς και η Ikea
Το παράδειγμα των Jysk και Mondi Papers που στρέφονται στις σιδηροδρομικές μεταφορές για σχετικά μικρή απόσταση δεν είναι το πρώτο που εφαρμόζει η Maersk. Η εταιρεία logistics και μεταφορών είχε το ίδιο σχέδιο στην Ισπανία. Σε συνεργασία με την Ikea, ξεκίνησε μια διατροπική υπηρεσία μεταξύ του λιμανιού της Βαρκελώνης και του τερματικού σταθμού Taraggona σιδηροδρομικά και περαιτέρω στο κέντρο διανομής της εταιρείας στο Valls με φορτηγό.
Όπως αναφέρθηκε στην περίπτωση της Ikea στην Ισπανία, είναι ζωτικής σημασίας οι παγκόσμιες εταιρείες να εισέλθουν στην αγορά των σιδηροδρομικών μεταφορών ακόμη και για μικρές αποστάσεις. Το σιδηροδρομικό φορτίο που αποκτά τέτοιους πελάτες μεταφράζεται σε δύο πράγματα: πρώτον, ο σιδηρόδρομος κερδίζει την εμπιστοσύνη των μεταφορέων και των μεγάλων πελατών λόγω της αποτελεσματικής απόδοσης και της ανταγωνιστικότητάς του. Δεύτερον, υπάρχει μια πολιτισμική αλλαγή στη νοοτροπία σημαντικών μεταφορέων που τώρα αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς αντί για οδικές μεταφορές.
Το ίδιο ισχύει για τα έγγραφα Jysk και Mondi στη Βουλγαρία, επίσης επειδή το μερίδιο σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών της χώρας είναι αρκετά περιορισμένο. Όπως υπογραμμίζει η Maersk, ο τομέας των μεταφορών φορτίου της Βουλγαρίας κυριαρχείται πολύ από τις οδικές μεταφορές. Παρά το γεγονός ότι οι σιδηρόδρομοι προσπάθησαν να αλλάξουν την κατάσταση στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η κακή συντήρηση υποδομής και οι χαμηλές ταχύτητες του δικτύου οδήγησαν πολλές εταιρείες στις οδικές μεταφορές.
https://www.railfreight.com/railfreight/2021/07/29/big-companies-turn-to-rail-this-time-in-bulgaria/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea