Το χρονοδιάγραμμα Connecting Europe Express
Σχεδιασμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων και που κατέστη δυνατό με πρωτοφανή συνεργασία στον κλάδο, το Connecting Europe Express θα διασχίσει την ήπειρο αυτό το φθινόπωρο. Το ειδικό τρένο θα επιδείξει - σε πραγματικό χρόνο - τη δύναμη των σιδηροδρόμων για τη σύνδεση ανθρώπων και επιχειρήσεων και τη σημασία της πολιτικής υποδομής της ΕΕ για να καταστεί αυτό δυνατό.
Η διαδρομή ανακοινώθηκε στις 9 Μαΐου, την Ημέρα της Ευρώπης, καθώς η Ευρώπη γιορτάζει την ειρήνη και την ενότητα, και τους στενούς δεσμούς που έχουν δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια - πολιτιστικά, οικονομικά. Το Connecting Europe Express θα μπορεί να εξερευνήσει πολλούς από αυτούς τους φυσικούς συνδέσμους . Ξεκινώντας το ταξίδι του στις 2 Σεπτεμβρίου στη Λισαβόνα και σταματώντας σε περισσότερες από 70 πόλεις σε 26 χώρες, το τρένο θα συνδέσει την Πορτογαλική, τη Σλοβενική και τη Γαλλική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ, φτάνοντας στο Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου.
Η Επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean δήλωσε: "Διασχίζοντας την ήπειρο, από τη Λισαβόνα στο Βουκουρέστι και από το Βερολίνο στο Παρίσι, το Connecting Europe Express θα ακολουθήσει διαδρομές που μας ενώνουν - είτε ως χώρες, είτε ως επιχειρήσεις είτε ως άνθρωποι. Ενώ είναι σύμβολο της συνδεσιμότητας, αυτό το τρένο χρησιμεύει επίσης ως υπενθύμιση ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να κάνουμε και πολλή δουλειά να κάνουμε πριν το σιδηρόδρομο γίνει η επιλογή μεταφοράς για τους Ευρωπαίους. Καλωσορίστε το Connecting Europe Express καθώς σταματά σε έναν σταθμό κοντά σας και συμμετέχετε στις εκδηλώσεις που γίνονται."
Το έργο είναι μια μοναδική προσπάθεια, στην οποία συμμετέχουν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER), Ευρωπαίοι σιδηροδρομικοί φορείς, διαχειριστές υποδομής και πολλοί άλλοι εταίροι σε επίπεδο ΕΕ και σε τοπικό επίπεδο.
Ο πρόεδρος της CER και διευθύνων σύμβουλος της Αυστριακής Ομοσπονδιακής Σιδηροδρομικής Υπηρεσίας Andreas Matthä τόνισε: « Ταξιδεύοντας σε 26 ευρωπαϊκές χώρες, το Connecting Europe Express είναι απόδειξη της σημασίας του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Ευχαριστώ όλα τα μέλη της CER για τη συμμετοχή τους σε αυτό το βασικό έργο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προκειμένου να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους, πρέπει να ενισχύσουμε περαιτέρω τη ζωτικότητα των σιδηροδρόμων με περισσότερες διεθνείς υπηρεσίες σιδηροδρομικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων και πρέπει επίσης να μεταφέρουμε με συνέπεια τις εμπορευματικές μεταφορές στις σιδηροδρομικές μεταφορές. "
Σε κάθε στάση, εκδηλώσεις και άλλες δραστηριότητες, προσαρμοσμένες στα τοπικά μέτρα COVID-19, θα φωτίζουν τον βασικό ρόλο που παίζει η σιδηροδρομική γραμμή για την κοινωνία μας, αλλά και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσει ο σιδηρόδρομος για να προσελκύσει περισσότερους επιβάτες και εμπορεύματα.
Γενικές πληροφορίες
Υπενθυμίζοντας την έλλειψη διαλειτουργικότητας μεταξύ ορισμένων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της Ευρώπης, το Connecting Europe Express θα περιλαμβάνει, στην πραγματικότητα, τρία διαφορετικά τρένα που ταιριάζουν στους διαφορετικούς τύπους εύρους σιδηροδρομικών γραμμών που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη. Θα δείξει όμως και την πολύ καλή συνεργασία μεταξύ σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστών υποδομής.
Το Connecting Europe Express θα έχει έξι βαγόνια. Δύο θα φιλοξενήσουν κινητές εκθέσεις για τις πολλές τεχνολογίες και καινοτομίες που ήδη βελτιώνουν τη σιδηροδρομική εμπειρία και για το πώς η ΕΕ υποστηρίζει έργα υποδομής.
Ένα ξεχωριστό τρένο θα κινείται στον ιβηρικό σιδηρόδρομο στην Πορτογαλία και την Ισπανία και ένα τρίτο στη Βαλτική στην Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία. Και τα δύο τρένα θα συναντηθούν με το πρώτο τρένο κατά μήκος της διαδρομής.
Πέντε συνέδρια έχουν ήδη επιβεβαιωθεί και θα πραγματοποιηθούν κατά μήκος της διαδρομής - στη Λισαβόνα, το Βουκουρέστι, το Μπρντό, το Βερολίνο και το Μπετόμπουργκ - προσκαλώντας για συζήτηση σχετικά με τους φιλόδοξους στόχους και τα σχέδια δράσης για τον σιδηρόδρομο που περιγράφονται στη στρατηγική της ΕΕ για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα . Τα συνέδρια θα επικεντρωθούν στην πολιτική υποδομής της ΕΕ και θα τονίσουν τον ρόλο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) στη σύνδεση όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και των μεταφορών.
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea