Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα πρόκειται να δημοπρατηθούν το αμέσως διάστημα και αφορούν την δεύτερη φάση των έργων αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.
Τα δύο έργα εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και πλέον η δημοσίευση της προκήρυξης από την ΕΡΓΟΣΕ είναι μπροστά μας. Πρόκειται για εργολαβίες με σημαντικό φυσικό αντικείμενο καθώς και τα δύο έργα μαζί ξεπερνούν σε κόστος τα 125 εκατ. ευρώ.
Αναβάθμισης Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθήνας
Η πρώτη εργολαβία αφορά στη Β' φάση έργων αναβάθμισης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, έχοντας εγκεκριμένα τεύχη δημοπράτησης.
Το κόστος του έργου είναι 45,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25,76 εκατ. ευρώ αφορούν στην συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου αναμένεται να προκηρυχθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, προκαλώντας το ενδιαφέρον των μεγάλων τεχνικών εταιρειών.
Θα πρόκειται για το τρίτο μεγάλο υπό δημοπράτηση έργο της ΕΡΓΟΣΕ φέτος, μετά την εργολαβία για τη σηματοδότηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος.
Τι περιλαμβάνεται στο έργο
Τα έργα αναβάθμισης του Σ.Σ. Αθηνών, αφορούν την ολοκλήρωση του ανατολικού τμήματος του σταθμού (το δυτικό τμήμα έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία με παλαιότερη εργολαβία).
Συνοπτικά περιλαμβάνει την εγκατάσταση γραμμών, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στις τρεις πρώτες αποβάθρες που σήμερα δε λειτουργούν, αλλά και υπόγεια σύνδεση με το Μετρό.
Επίσης, περιφράξεις, αποχετευτικά δίκτυα, ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης, κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ., εγκάρσια πάνω από τις αποβάθρες κ.ά.
Το Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Πορεία προς δημοπράτηση πήρε και το σημαντικό σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Η ένταξή του στο ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, είναι το έναυσμα για την επαναδημοπράτηση του έργου.
Να θυμίσουμε πως το έργο είχε δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το 2018, όντας ενταγμένο στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020, αλλά ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω προβλημάτων των συμμετεχόντων σε αυτόν.
Πλέον η ένταξη του έργου στο κεντρικό επιχειρησιακό πρόγραμμα ανοίγει την πόρτα υλοποίησής του, με την ελπίδα αυτή τη φορά ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί και να τρέξουν τα έργα.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως καθώς το ΕΣΠΑ 2014-2020 ολοκληρώνεται στις 31.12.2023, το έργο θα «τρέξει» και ως γέφυρα στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027 που προετοιμάζεται.
Το έργο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα έρχεται να συμπληρώσει τα έργα αναβάθμισης του «Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου», από την ΕΡΓΟΣΕ. Αυτή την εποχή τρέχει ήδη και ο διαγωνισμός για το έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισα-Βόλος.
Τι περιλαμβάνεται στο έργο
Με το έργο αυτό θα εγκατασταθεί σύγχρονο σύστημα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS στα 80,4 χιλιόμετρα της μονής γραμμής που ξεκινά από τον Παλαιοφάρσαλο, περνά από Καρδίτσα και Τρίκαλα και καταλήγει στην Καλαμπάκα.
imerisia.gr
sidirodromikanea