Σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley, υπάρχουν πολλές προσδοκίες ανάπτυξης των τρένων υδρογόνου στην Ευρώπη. Μάλιστα, οι ίδιοι, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτιμούν πως έως τα μέσα του αιώνα, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δισ. δολαρίων.
Πρεμιέρα στη Γερμανία θα κάνουν τα πρώτα επιβατικά τρένα υδρογόνου της εταιρείας Alstom, σηματοδοτώντας την είσοδο Ευρώπης σε τεχνολογίες καθαρών καυσίμων.
Επειτα από μία δοκιμαστική περίοδο, στην οποία πραγματοποιήθηκε μεγάλη διαδρομή 123 χιλιομέτρων στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας, η εμπορική τους δραστηριότητα θα ξεκινήσει τον Μάρτιο 2022, όπως ανέφερε η Carmen Schwabl, γενική διευθύντρια της εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών LNVG. Τα 14 πρωτοπόρα επιβατικά τρένα της εταιρείας, γνωστά με το όνομα «Coradia iLint», θα προσφέρουν μία τοπική γραμμή διαδρομών από την περιοχή Μπουξτεχούντε, έξω από το Αμβούργο μέχρι την Κουξχάβεν. Οπως σημειώνει το Bloomberg, η Alstom έχει προτείνει τρένα καθαρών καυσίμων εδώ και πάνω από πέντε χρόνια ως εναλλακτική σε ντιζελοκίνητα τρένα.
Οι στόχοι
Εκτός από τη δρομολόγηση του συγκεκριμένου πρότζεκτ, νωρίτερα αυτό τον μήνα, η εταιρεία Alstom, που αποτελεί και τον δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή εξοπλισμού στον συγκεκριμένο κλάδο, δέχθηκε μία παραγγελία υδρογονοκίνητων τρένων από την SNCF Voyageurs της Γαλλίας. Η γαλλική εταιρεία παρήγγειλε τα πρώτα 12 τρένα διπλής λειτουργίας (ηλεκτροκίνητες-υδρογόνου), με την Alstom να συνεχίζει να κλείνει σχετικές συμφωνίες σε Γερμανία και Ιταλία. Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνιστής της Alstom, η εταιρεία Siemens αναπτύσσει και εκείνη τρένα υδρογόνου, με το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια στα 10 δισ. δολ., καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων αναμένεται να αυστηροποιηθούν. Ενδεικτικά, οι ευρωβουλευτές αλλά και τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. συμφώνησαν νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να προχωρήσουν σε πιο φιλόδοξους και πιο δεσμευτικούς στόχους για το κλίμα, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε πιο αυστηρούς κανόνες, οι οποίοι θα επηρεάσουν όλους τους βιομηχανικούς κλάδους, από εκείνον των μεταφορών μέχρι και της παραγωγής ενέργειας. Σημειώνεται ότι τα τρένα στην Ε.Ε. είναι κατά μέσον όρο 54% ηλεκτροκίνητα και είναι πιθανό να ασκηθούν περισσότερες πιέσεις στους κρατικούς οργανισμούς σιδηροδρόμων που λειτουργούν στην περιοχή προκειμένου να απαλλαγούν από επιβλαβή αέρια και να τα αντικαταστήσουν με πιο καθαρά καύσιμα.
Ο στόλος
«Η Ευρώπη θα είναι σίγουρα η βασική αγορά», επεσήμανε σε διαδικτυακό συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της Alstom, Χένρι-Πούπαρτ Λαφάργκ, τονίζοντας ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν μεγάλο στόλο ντιζελοκίνητων τρένων.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως η παροχή καυσίμων αλλά και οι υποδομές θα πρέπει να επεκταθούν, ωστόσο τόνισε ότι «τα τρένα είναι έτοιμα». Κατά τους αναλυτές της Morgan Stanley υπάρχουν πολλές προσδοκίες ανάπτυξης των τρένων υδρογόνου στην Ευρώπη. Μάλιστα, οι ίδιοι, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτιμούν πως έως τα μέσα του αιώνα, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δισ. δολ. Σύμφωνα με την Alstom, πάνω από 5.000 επιβατικά ντιζελοκίνητα τρένα στην Ευρώπη θα πρέπει να αντικατασταθούν έως περίπου το 2035. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετά ευρωπαϊκά κράτη προσφέρουν σε πολλές εταιρείες επιχορηγήσεις ώστε να αναπτύξουν μπαταρίες αλλά και τεχνολογίες υδρογόνου οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα. Η τεχνολογία αυτή βέβαια δύναται να επεκταθεί και στη βιομηχανία των σιδηροδρομικών τρένων. Σύμφωνα με την Bloomberg NEF το κόστος είναι φθηνότερο όταν πρόκειται για επιβατικό τρένο που τροφοδοτείται από ηλεκτρικές μπαταρίες, ενώ ακολουθούν τα ντιζελοκίνητα, το υδρογόνο κ.ά.
kathimerini.gr
sidirodromikanea