Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Το άνοιγμα των σιδηροδρόμων της Βόρειας Γαλλίας προσφέρει μια εναλλακτική λύση στον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου.

Ο διάδρομος Artère Nord Est, μια σιδηροδρομική σύνδεση στη βόρεια Γαλλία, λειτουργεί ξανά. Η σύνδεση είναι μέρος του διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου στη Γαλλία και προσφέρει εναλλακτικές λύσεις για τις βελγικές σιδηροδρομικές μεταφορές μεταξύ των φλαμανδών λιμένων και της Μεσογείου.

Του Jerom Rozendaal


Δεδομένου ότι οι πλημμύρες προκάλεσαν ζημιά σε μεγάλα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της Βαλλονίας πριν από δύο εβδομάδες, ο διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου μέσω Βελγίου έχει αποκλειστεί. Η γραμμή είναι ένας σημαντικός σιδηροδρομικός εμπορευματικός διάδρομος που συνδέει τα λιμάνια της Αμβέρσας, του Zeebrugge και της Γάνδης με το νότο της Ευρώπης. Σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό της Infrabel, η κύρια διαδρομή θα είναι εκτός λειτουργίας έως τις 9 Αυγούστου.

Εναλλακτική λύση για τον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου μέσω του Βελγίου

Από τη Δευτέρα, προέκυψε μια εναλλακτική λύση για τις εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Βόρειας και Νότιας Ευρώπης, με το άνοιγμα της γραμμής Artère Nord Est. Αυτός είναι ο σιδηρόδρομος της Βόρειας Γαλλίας, ο οποίος περνά από τη Λιλ προς το Charleville, το Thionville και το Metz, όπου συνδέεται επίσης η βελγική διαδρομή του διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου.

Η γραμμή της Βόρειας Γαλλίας διακόπηκε από τον Ιούνιο μετά το ατύχημα

«Αυτή η γραμμή είχε καταστραφεί και δεν χρησιμοποιήθηκε από τις αρχές Ιουνίου, μετά από ατύχημα στην ισόπεδη διάβαση στο Hirson με τρένο και φορτηγό», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Infrabel Frédéric Petit, ο οποίος ανέφερε ότι η γαλλική διαδρομή χρησιμεύει ως εναλλακτική λύση για την κυκλοφορία από το Βέλγιο στα νότια της Ευρώπης. «Επειδή η ζημιά στην ισόπεδη διάβαση δεν έχει ακόμη επισκευαστεί πλήρως, η μεταφορά εμπορευμάτων είναι δυνατή μόνο τη νύχτα μέχρι τις 15 Αυγούστου», πρόσθεσε.

«Καλύτερη εναλλακτική λύση από την παράκαμψη του Παρισιού»

Η εναλλακτική λύση Artère Nord Est είναι καλύτερη από την εκτροπή του Παρισιού που ερεύνησε η Infrabel. «Για να πάτε από τα φλαμανδικά λιμάνια στη Γαλλία και την Ιταλία, μπορείτε επίσης να πάτε μέσω Kortrijk (από Zeebrugge και Ghent) ή μέσω της Γάνδης (από την Αμβέρσα) στο Mouscron, όπου μπορείτε να διασχίσετε τα γαλλικά σύνορα στη Λιλ και να συνεχίσετε στο Παρίσι. Από το Παρίσι, μπορείτε να ταξιδέψετε πιο μακριά στην Ελβετία και τη Νότια Ευρώπη », ανέφερε ο Petit.
Ωστόσο, η Infrabel είχε ήδη υποδείξει ότι πρόκειται για μια μακρά διαδρομή εκτροπής και σίγουρα δεν είναι εύκολη εναλλακτική λύση. "Οι οδηγοί τρένων χρειάζονται γνώσεις γραμμής, μερικές φορές υπάρχουν περιορισμοί χωρητικότητας, μερικές φορές υπάρχουν περιορισμοί χωρητικότητας και μερικές φορές χρειάζεστε διπλή πρόσφυση."

Ευεργετικό για τους Lineas

Για τη Lineas, η επανέναρξη της γραμμής στη Βόρεια Γαλλία είναι θετική. Οι δραστηριότητες της σιδηροδρομικής εταιρείας επηρεάστηκαν σοβαρά από το κλείσιμο του διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου. "Όσον αφορά το Artère Nord Est, αυτό θα βοηθήσει καθώς θα επιτρέψει τη μερική επανέναρξη της παραγωγής στο διάδρομο Sibelit", δήλωσε ο εκπρόσωπος της Lineas, Raph de Visser.
Επιπλέον, ανέφερε ότι η Lineas χρησιμοποιεί άλλες διαδρομές παράκαμψης, αλλά τόνισε τους περιορισμούς τους. «Θα συνεχίσουμε επίσης να μεγιστοποιούμε τη χωρητικότητα στην εναλλακτική διαδρομή μέσω Tergnier και Chalons-en-Champagne, αλλά υπάρχουν και περιορισμοί χωρητικότητας εδώ», κατέληξε ο De Visser.

railfreight.com/railfreight/2021/07/28/northern-france-railway-reopening-offers-an-alternative-to-north-sea-mediterranean-corridor

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea