Οι καταστροφικές πλημμύρες της περασμένης εβδομάδας, η οποία έπληξε μεγάλα τμήματα του σιδηροδρόμου της Βαλλονίας στο Βέλγιο, παρέλυσε επίσης τον διάδρομο Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου. Η Infrabel εξετάζει εναλλακτικές διαδρομές για τον στρατηγικό σιδηροδρομικό εμπορευματικό διάδρομο, αλλά οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες.
Γράφει ο Jerom Rozendaal
Οι ζημιές στον βελγικό σιδηρόδρομο, που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες της περασμένης εβδομάδας, συγκεντρώνονται στο νότιο Βέλγιο, στις επαρχίες της Λιέγης και της Ναμούρ. Ο σημαντικός διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου διασχίζει αυτές τις επαρχίες, συνδέοντας τα λιμάνια της Αμβέρσας, του Zeebrugge και της Γάνδης με τη Νότια Ευρώπη.
Η κύρια διαδρομή καταστράφηκε από πλημμύρες
Οι πλημμύρες προκάλεσαν σοβαρές ζημιές σε πολλά τμήματα αυτής της διαδρομής. Για παράδειγμα, η γραμμή L139 μεταξύ Sint-Joris-Weert και Ottiginies θα τεθεί σε λειτουργία από τις 2 Αυγούστου το νωρίτερο. Σύμφωνα με το πρόγραμμα της Infrabel, η γραμμή L154 μεταξύ Dinant και Beauraing θα είναι εκτός λειτουργίας έως τις 9 Αυγούστου.
Επίσης, αποκλείστηκαν εναλλακτικές διαδρομές παράκαμψης
Πολλές εναλλακτικές διαδρομές παράκαμψης είναι επίσης αδιάβατες προς το παρόν. Οι εργασίες επισκευής στη γραμμή L161 μεταξύ Ottignies και Gembloux και Gembloux και Namur θα διαρκέσουν έως τις 3 Αυγούστου και 26 Ιουλίου, αντίστοιχα. Η γραμμή L162 μεταξύ Rochefort-Jemelle και Poix-St.-Hubert είναι επίσης μια εναλλακτική λύση, αλλά αυτή η ενότητα είναι εκτός λειτουργίας έως τις 9 Αυγούστου.
Διερεύνησε εκτροπή μέσω Παρισιού
Η Infrabel λέει ότι διερευνά εναλλακτικές επιλογές και βρίσκεται σε συνομιλία με πελάτες και ξένους διαχειριστές υποδομής. Για παράδειγμα, μία από τις επιλογές που εξετάζει είναι μια εκτροπή μέσω του Παρισιού. «Για να πάτε από τα φλαμανδικά λιμάνια στη Γαλλία και την Ιταλία, μπορείτε επίσης να πάτε μέσω Kortrijk (από Zeebrugge και Ghent) ή μέσω της Γάνδης (από την Αμβέρσα) στο Mouscron για να διασχίσετε τα γαλλικά σύνορα στη Λιλ και να συνεχίσετε στο Παρίσι», λέει ο εκπρόσωπος της Infrabel Thomas Μπάκεν. «Από το Παρίσι, μπορείτε να πάτε στη Ντιζόν και ούτω καθεξής στη Βασιλεία / Ελβετία. Από το Παρίσι, μπορείτε επίσης να πάτε στη Λυών και μέσω των Άλπεων στο Τορίνο στην Ιταλία », συνεχίζει.
Ο εκπρόσωπος δηλώνει ότι πρόκειται για μεγάλες διαδρομές εκτροπής και σίγουρα δεν είναι εφικτή εναλλακτική λύση. "Οι οδηγοί τρένων χρειάζονται γνώσεις γραμμής, μερικές φορές υπάρχουν περιορισμοί χωρητικότητας, μερικές φορές υπάρχουν περιορισμοί χωρητικότητας και μερικές φορές χρειάζεστε διπλή πρόσφυση."
Η σιδηροδρομική λειτουργία Lineas χτύπησε επίσης
Ο διάδρομος Βόρειας Θάλασσας-Μεσογείου είναι μια κρίσιμη διαδρομή για πολλούς βελγικούς σιδηροδρομικούς φορείς. Το ίδιο ισχύει και για τη Lineas. Ο φορέας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών ανακοίνωσε νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα ότι τα μισά από τα εμπορευματικά τρένα του είχαν σταματήσει λόγω της καταστροφής από τις πλημμύρες και των ζημιών στις γραμμές.
Σε μια δημοσίευση στο LinkedIn, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lineas Geert Pauwels λέει ότι η εταιρεία δεν είχε ποτέ αντιμετωπίσει μια τέτοια υλικοτεχνική πρόκληση στο παρελθόν.
https://www.railfreight.com/railfreight/2021/07/23/flood-aftermath-infrabel-in-search-for-alternative-routes-on-the-north-sea-mediterranean-corridor
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea