Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Αίγυπτος: Θύελλα για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων.

Η κυβέρνηση επιδιώκει μια εταιρική σχέση με τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να βελτιώσει τους σιδηροδρόμους της Αιγύπτου

Ο υπουργός Μεταφορών Kamel Al-Wazir ανακοίνωσε πριν από δύο εβδομάδες ότι ο ιδιωτικός τομέας θα συμμετάσχει στη διαχείριση και τη λειτουργία ορισμένων από τις δραστηριότητες του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου της Αιγύπτου.

Αποκάλυψε ότι εννέα ιδιωτικές αιγυπτιακές εταιρείες θα υπογραφούν συμβόλαια για τη διαχείριση και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος της Αιγύπτου βάσει ενός πρωτοκόλλου συνεργασίας που υπογράφηκε με την Αρχή Αιγυπτιακών Σιδηροδρόμων (ERA).

Το πρωτόκολλο περιλαμβάνει μεγαθήρια ιδιωτικού τομέα Orascom Construction, Al-Sewedy Electric, Samcrete, Arab Contractors, Concord Engineering, Hassan Allam Holding, Al-Gharability Group, Alkan Investments και τον όμιλο Triangle.

Ο Al-Wazir ανέφερε ότι αυτές οι εταιρείες θα είναι επίσης υπεύθυνες για τη διαχείριση «σύγχρονων μεταφορικών μέσων» στην Αίγυπτο, συμπεριλαμβανομένων δύο γραμμών μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ηλεκτρικών τρένων γρήγορης διαδρομής, ενός συστήματος σιδηροδρομικών σιδηροδρόμων που συνδέει την πόλη Al-Salam και 10 πόλης του Ραμαζανιού και Τα λιμάνια Sokhna και Alexandria, το σύστημα τραμ Al-Raml της Αλεξάνδρειας, το μετρό Abu Qir του μετρό και το νέο σύστημα λεωφορείων Rapid Transit (BRT).

«Άλλες οκτώ εταιρείες θα συσταθούν για να επενδύσουν στη διαχείριση και τη λειτουργία φορτηγών και τουριστικών τρένων, ολοκληρωμένων υπηρεσιών, συντήρησης επιβατικών αμαξοστοιχιών και μηχανών και αναβάθμισης σιδηροδρομικής γραμμής», δήλωσε ο Al-Wazir πριν από μία εβδομάδα, εξηγώντας ότι μια ξένη ή πολυεθνική εταιρεία θα διαχειριζόταν τρένα που εισάγονταν από την Ισπανία, τη Ρωσία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.

"Το υπουργείο θα συνεργαστεί επίσης με την Iratrac, μονάδα του Αιγυπτιακού Ομίλου Mantrac, για την αναβάθμιση και τη συντήρηση των σιδηροδρομικών γραμμών", δήλωσε ο Al-Wazir.

Ανέφερε ότι το πρωτόκολλο ορίζει επίσης ότι μια διεθνής εταιρεία συμβούλων θα αναλάβει έρευνα για τη μεταφορά της λειτουργίας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών από τον ΕΧΕ στον ιδιωτικό τομέα.

Είπε ότι αναμένει ότι η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα θα δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον που θα οδηγήσει στη βελτίωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών που προσφέρονται στο κοινό, στην πρόληψη ατυχημάτων, στη διατήρηση των περιουσιακών στοιχείων του σιδηροδρομικού τομέα και στην αύξηση των κερδών.

Η ανακοίνωση του υπουργού ήρθε στο πλαίσιο ορισμένων θανατηφόρων ατυχημάτων τρένων που έπληξαν τον σιδηροδρομικό τομέα τους τελευταίους δύο μήνες, αφήνοντας δεκάδες νεκρούς και τραυματίες. Ο Αλ-Γουάιζερ δέχθηκε πυρά στο κοινοβούλιο, με πολλούς να τον πιέζουν να παραιτηθεί.

Ορισμένοι βουλευτές της αντιπολίτευσης εξέφρασαν επίσης τις τελευταίες ημέρες ανησυχίες ότι η ιδιωτικοποίηση του Al-Wazir θα βλάψει εκατομμύρια απλούς ανθρώπους που χρησιμοποιούν τρένα καθημερινά. Ο Diaaeddin Dawoud, βουλευτής Nasserist, προειδοποίησε ότι η πολιτική του Al-Wazir για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων της Αιγύπτου θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.

«Η εισαγωγή τρένων υψηλότερης κατηγορίας και VIP θα τα τοποθετήσει πέρα ​​από τα οικονομικά μέσα των περισσότερων απλών Αιγυπτίων», δήλωσε ο Dawoud, ζητώντας από τον Al-Wazir να αυξήσει τους μισθούς των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους και να βελτιώσει το βιοτικό τους επίπεδο αντί να οδηγήσει τον τομέα σε ιδιωτικά χέρια.

«Νομίζω ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους είναι ικανοί να διαχειρίζονται τον τομέα αποτελεσματικά και το μόνο που θέλουν είναι υψηλότεροι μισθοί και ανταμοιβές», δήλωσε ο Dawoud.

Σε απάντηση, ο Al-Wazir ανέφερε ότι η μετάβαση στην ιδιωτικοποίηση ήταν περιορισμένη και δεν σήμαινε ότι το υπουργείο επρόκειτο να ξεκινήσει την ιδιωτικοποίηση μεγάλης κλίμακας του σιδηροδρομικού τομέα στην Αίγυπτο.

"Αυτός ο τομέας θα παραμείνει πλήρως στο κράτος και η κυβέρνηση θα είναι αυτή που θα εξουσιοδοτηθεί να καθορίζει τις τιμές των εισιτηρίων", είπε, προσθέτοντας ότι η τιμή των εισιτηρίων θα παραμείνει προσιτή στους περισσότερους πολίτες.

Είπε ότι οι φορολογούμενοι δεν θα αναλάβουν το κόστος του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού συστήματος, προσθέτοντας ότι ο στόχος ήταν να προκύψουν έσοδα κατάλληλα για τη διατήρηση του συστήματος σε υψηλά πρότυπα και με άριστες λειτουργίες.

Στη δήλωσή του ενώπιον του κοινοβουλίου στις 26 Απριλίου, ο Al-Wazir είπε ότι η κυβέρνηση σχεδίαζε να δαπανήσει 2.225 δισεκατομμύρια LE (15,5 δισεκατομμύρια δολάρια) σε σιδηροδρομικά έργα έως το 2024.

«Σκοπεύουμε να εισαγάγουμε στόλο 110 σύγχρονων ατμομηχανών από την αμερικανική εταιρεία General Electric, 1.300 air -καθισμένες αμαξοστοιχίες επιβατικών αμαξοστοιχιών από τη ρωσική εταιρεία Transmash Holding και έξι τρένα από την ισπανική εταιρεία Talgo », δήλωσε ο Al-Wazir.

Παραπονέθηκε ότι ορισμένοι υπάλληλοι σιδηροδρόμων καταπολεμούν τις μεταρρυθμίσεις. «Έχω πει επανειλημμένα ότι η εισαγωγή του ιδιωτικού τομέα αποτελεί μέρος των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων και για όσους αντιτίθενται σε αυτές, λέω παρακαλώ φύγετε», είπε ο Al-Wazir, παραπονώντας επίσης ότι ορισμένοι υπάλληλοι των σιδηροδρόμων συνδέονται με τη Μουσουλμανική Αδελφότητα είχε χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «για να προκαλέσει προβλήματα και να παρακινήσει άλλους εργαζόμενους να αντιταχθούν σε οποιονδήποτε ρόλο του ιδιωτικού τομέα».

Ο Al-Wazir παραπονέθηκε ότι υπήρχε πρόβλημα αμέλειας μεταξύ ορισμένων σιδηροδρομικών εργαζομένων. «Πιο ανησυχητικά, υπάρχει επίσης χρήση ναρκωτικών, και αυτός είναι ένας άλλος λόγος που με ωθεί να προσφύγω στον ιδιωτικό τομέα», δήλωσε ο Al-Wazir.

Ανακοίνωσε σε δήλωση στις 23 Ιουλίου ότι θα χρειαστεί χρόνος για να αποφέρει καρπούς ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων. «Θα χρειαστεί να εγκαταστήσουμε ένα σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και ένα ολοκληρωμένο δίκτυο τηλεοπτικών καμερών κλειστού κυκλώματος για να επιτύχουμε μηδενικά ατυχήματα και από αυτή την άποψη θα εξαρτηθούμε σε μεγάλο βαθμό από τον ιδιωτικό τομέα», είπε.

«Η εισαγωγή του ιδιωτικού τομέα είναι σύμφωνη με το άρθρο 32 του Συντάγματος, το οποίο επιτρέπει στον ιδιωτικό τομέα να λειτουργεί δημόσιες υπηρεσίες κοινής ωφέλειας για όχι περισσότερο από 15 χρόνια», πρόσθεσε.

Η παροχή ρόλου στον ιδιωτικό τομέα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Αιγύπτου βρίσκεται στο τραπέζι από το 2018, όταν η Βουλή των Αντιπροσώπων, η κάτω βουλή του κοινοβουλίου της Αιγύπτου, έδωσε το πράσινο φως στις ιδιωτικές επενδύσεις στον σιδηροδρομικό τομέα.

Το Σώμα ενέκρινε τροποποιήσεις στο Νόμο 152/1980, ο οποίος ρυθμίζει την απόδοση του χρεωμένου ΕΧΕ. Επιτρέπουν στον ΕΧΕ να καλεί ιδιώτες επενδυτές να κατασκευάζουν, να διαχειρίζονται, να λειτουργούν και να συντηρούν τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις με δημόσιο διαγωνισμό και όχι περισσότερο από 15 χρόνια.

Οι τροποποιήσεις του άρθρου 4 του νόμου του 1980 παρέχουν επίσης στον ERA το δικαίωμα να ιδρύει εταιρείες κοινοπραξίας των οποίων οι μετοχές μπορούν να διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο.

https://english.ahram.org.eg/NewsContent/50/1201/417868/AlAhram-Weekly/Egypt/Egypt-Furore-over-railway-privatisation.aspx

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea