Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

Τομέας εφοδιαστικής Τουρκία: «Οι τουρκικοί σιδηρόδρομοι διαταράσσουν τον θεμιτό ανταγωνισμό».

Τριάντα τουρκικές εταιρείες logistics συνεργάζονται για τη βελτίωση των συνθηκών ανταγωνισμού στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών της χώρας. Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη ισότιμων όρων ανταγωνισμού και η διαφάνεια από την πλευρά των τουρκικών σιδηροδρόμων (TCDD Taşımacılık). Συγκεκριμένα, οι τουρκικοί σιδηρόδρομοι κατηγορούνται ότι διορίζουν μία εταιρεία ως φορέα εκμετάλλευσής τους, παρέχοντας παράλληλα επιπλέον πλεονεκτήματα σε σύγκριση με άλλες εταιρείες.


Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος


Πέρυσι, η TCDD Taşımacılık διόρισε την Pasifik Eurasia ως την επίσημη και αποκλειστική εταιρεία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών για εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις. Η Pasifik Eurasia είναι γνωστή για τη λειτουργία των αποκλειστικών τρένων εξαγωγής Τουρκίας-Κίνας. Πρόσφατα, υπέγραψε επίσης συνεργασία με τον Όμιλο Rail Cargo για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων κατά μήκος του New Silk Road.

Ο τουρκικός τομέας εφοδιαστικής αντιτίθεται στο διορισμό της εταιρείας ως του μοναδικού φορέα εκμετάλλευσης της TCDD Taşımacılık, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε χωρίς διαφάνεια και χωρίς να καλέσει άλλες εταιρείες να συμμετάσχουν σε οποιεσδήποτε διαδικασίες υποβολής προσφορών. Επιπλέον, το TCDD Taşımacılık φαίνεται να ωφελεί ανοιχτά τον χειριστή του, δίνοντας προτεραιότητα στον εφοδιασμό εξοπλισμού και παρέχοντάς του εκπτώσεις που δεν ισχύουν για άλλες εταιρείες logistics.

Μη δασμολογικά εμπόδια

Η κατάσταση αναφέρθηκε από την τουρκική εφημερίδα DÜNYA . Η συμμαχία των εταιρειών εφοδιαστικής ισχυρίζεται ότι όταν πρόκειται για μεταφορά προς την Κίνα και μεταξύ προορισμών, η TCDD Taşımacılık επιβάλλει μη δασμολογικά εμπόδια σε εταιρείες εκτός από την Pasifik Eurasia. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που θέλουν να τρέχουν τρένα προς αυτήν την κατεύθυνση δεν μπορούν να το κάνουν.

Επιπλέον, όταν πρόκειται για αγορά νέου εξοπλισμού, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης εμπόδια. Για αυτούς, το TCDD Taşımacılık παρέχει υψηλότερες από τις μέσες τιμές, ενώ τους ενθαρρύνει επίσης να αγοράσουν εξοπλισμό από τον δικό του πράκτορα και χειριστή, την Pasifik Eurasia. Κατά συνέπεια, οι ευθυγραμμισμένες εταιρείες απαιτούν διαφάνεια και την ευκαιρία να ανταγωνιστούν χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό. Ωστόσο, αρκετά ενδιαφέρον, οι TCDD Taşımacılık και Pasifik Eurasia δεν έχουν δώσει απαντήσεις σε κανέναν από αυτούς τους ισχυρισμούς.

Ένας μη ελευθερωμένος τομέας

Το κύριο ζήτημα της όλης κατάστασης φαίνεται να βρίσκεται πολύ πιο βαθιά. Εκπρόσωποι του τουρκικού τομέα εφοδιαστικής όπως η DEIK Logistics ισχυρίζονται ότι η διαδικασία ελευθέρωσης των σιδηροδρόμων δεν υλοποιήθηκε ποτέ πλήρως, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη από το 2012. Οι ξένες ιδιωτικές εταιρείες απέχουν πάντα ένα βήμα μακριά από τις επενδύσεις στη χώρα. Ωστόσο, δεν μπορούν να προχωρήσουν επειδή η διαδικασία ελευθέρωσης απέτυχε στην πράξη, αποκλείοντας για πάντα όλους τους εξωτερικούς παράγοντες.

Ως αποτέλεσμα, η τουρκική αγορά σιδηροδρόμων χαρακτηρίζεται από μονοπώλια που προκαλούν τεράστια προβλήματα στους περισσότερους φορείς εκμετάλλευσης της χώρας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο τομέας της εφοδιαστικής απαιτεί τώρα την πλήρη ελευθέρωση του σιδηροδρόμου, ίσες ευκαιρίες επενδύσεων και περισσότερη ενθάρρυνση για τον ιδιωτικό τομέα, επίλυση προβλημάτων υποδομής και καλύτερη συνδεσιμότητα σε ολόκληρη τη χώρα.




.railfreight.com/railfreight/2021/07/08/logistics-sector-turkey-turkish-railways-disturb-fair-competition/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea