Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

Ένα τρένο από τη Φινλανδία και ο ενθουσιασμός για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ινδία.

Αυτό το ταξίδι ανοίγει μια ιστορική νέα διαδρομή για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω σιδηροδρόμου μεταξύ Ευρώπης και Ινδίας μέσω Ρωσίας, Αζερμπαϊτζάν και Ιράν. Αυτή η διαδρομή όχι μόνο μειώνει την απόσταση μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας από περίπου 40 ημέρες σε περίπου δύο εβδομάδες, αλλά παρέχει επίσης μια εναλλακτική λύση στην παραδοσιακή θαλάσσια διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.

Πρόκειται για κάτι που ονομάζεται Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC), ο οποίος επιδιώκει την κατασκευή διαδρομών μεταφοράς που συνδέουν την Κεντρική Ασία, την Ευρώπη, το Ιράν, τη Ρωσία και την Ινδία. Επιδιώκει να χτίσει συνδέσμους και συστήματα πολυτροπικών μεταφορών που φέρνουν κοντά μια περιοχή μεγάλων παραγωγών ενέργειας και εμπορευμάτων με τους καταναλωτές της και συνδέουν πόλεις όπως η Βομβάη, Μπακού (πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν), Μόσχα, Αστραχάν (στη νότια Ρωσία), Τεχεράνη και άλλοι πιο περίπλοκα στο εμπόριο. Δύο δοκιμές διεξήχθησαν το 2014 - Βομβάη προς Μπακού και Βομβάη για Αστραχάν - που είχαν δείξει ότι σημαντικά οφέλη στο κόστος και την ταχύτητα θα μπορούσαν να επιτευχθούν χρησιμοποιώντας τέτοιες διαδρομές. Εξετάζονται επίσης και άλλες διαδρομές που περιλαμβάνουν το Τουρκμενιστάν και το Καζακστάν.

Αυτό το έργο αποτελεί μέρος της συνολικής ώθησης των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σε μέρη που δεν είχε προηγουμένως. Τον τελευταίο χρόνο (Ιούνιος 2020-21), σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, οι εμπορευματικές μεταφορές από τους ινδικούς σιδηροδρόμους αυξήθηκαν από 93,59 εκατομμύρια τόνους σε 112,65 εκατομμύρια τόνους και τα κέρδη τους αυξήθηκαν από 8,892,68 Rs σε 11,186,81 εκατομμύρια Rs.

Αυτή η ανάπτυξη στηρίζεται σε μια σημαντική ώθηση για τη χρήση της πλήρους δυναμικότητας της σιδηροδρομικής ικανότητας της Ινδίας ως ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα επιβατών και εμπορευματικών μεταφορών στον κόσμο. Τα σιδηροδρομικά δίκτυα της χώρας μεταφέρουν 1,2 δισεκατομμύρια τόνους φορτίου κάθε χρόνο σε ένα δίκτυο 68.000 χιλιομέτρων.

Είτε πρόκειται για την αναζωογόνηση των σιδηροδρομικών δεσμών με το Νεπάλ, την κατασκευή αποκλειστικών εμπορευματικών διαδρόμων στο σπίτι είτε τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο σιδηροδρομικό σύστημα που βασίζεται στην ενέργεια με την αυξανόμενη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν έναν τομέα πολλών ενεργειών τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και στη μέση της πανδημίας, οι ινδικοί σιδηρόδρομοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν το έργο της αποσυναρμολόγησης και ανακατασκευής της υπερβάθμιας της οδού Valsad στον Δυτικό Αφιερωμένο Εμπορευματικό Διάδρομο στο Gujarat σε ρεκόρ 20 ημερών.

Μια πρόσφατη έκθεση από το κυβερνητικό think tank NITI Aayog πρότεινε ότι η προοδευτική μετατόπιση της εμπορευματικής κυκλοφορίας στους σιδηροδρόμους θα μείωνε σημαντικά το κόστος εφοδιαστικής της Ινδίας και θα το καταστήσει πιο βιώσιμο καθώς οι ίδιοι οι σιδηρόδρομοι γίνονται πιο πράσινοι. Αυτό αντιστρέφει την παλιά τάση μείωσης του μεριδίου των σιδηροδρομικών ταξιδιών έναντι των οδικών. Τα οδικά δίκτυα της Ινδίας χρειάζονται αποσυμφόρηση και οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων είναι ευκολότερες, γρηγορότερες και καθαρότερες. Λιγότερα φορτηγά σημαίνουν μειωμένες εκπομπές και, όπως υποδηλώνει η έκθεση, καλύτερα, καθαρότερη εφοδιαστική εμπορευμάτων θα μπορούσε να βοηθήσει την Ινδία να μειώσει τις εκπομπές κατά 10 giga τόνους διοξειδίου του άνθρακα, 500 κιλά τόνους σωματιδίων και 15 εκατομμύρια τόνους οξειδίου του αζώτου έως το 2050.

Με την πανδημία, σε όλο τον κόσμο, νέες, βιώσιμες διαδρομές εφοδιαστικής κατασκευάζονται για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού - όχι μόνο από φυσικά εμπόδια αλλά και πολιτικά, καθώς οι θαλάσσιες διαδρομές γίνονται πιο αμφισβητούμενες.

Θα ήθελα να γράψω σχετικά με τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές σε αυτήν τη στήλη, διότι υπό την αιγίδα των τεχνολογικών εξελίξεων και της αφθονίας των εφαρμογών για κινητά, της τεχνητής νοημοσύνης, της μηχανικής μάθησης, μιας έκρηξης SaaS (λογισμικό ως υπηρεσία) και άλλων τέτοιων θαυμάτων, συχνά τα βασικά πτωτικές αλλαγές στην οικονομία πνίγονται. Δεν λαμβάνουν τη δέουσα προσοχή, παρόλο που η μεταρρύθμιση σε αυτούς τους τομείς είναι το κλειδί για τη μεταμόρφωση της οικονομίας.

Οι σιδηρόδρομοι είναι κοντά στην καρδιά μου, επειδή ο πατέρας μου είναι συνταξιούχος, και έχω αισθανθεί εδώ και πολύ καιρό ότι οι δυνατότητές του δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως στη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, υπήρξαν πολλές αλλαγές στους σιδηροδρόμους - βασικά πράγματα όπως η διόρθωση της αποχέτευσης, οι σταθμοί και η λήψη νέων αμαξοστοιχιών που δημιουργούν την εμπειρία των σιδηροδρόμων έτσι, «μια εμπειρία», και όχι απλώς να ταξιδεύουν. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μια χώρα που έχει μερικές από τις πιο γραφικές διαδρομές στον κόσμο και ένα τεράστιο δίκτυο.

Αλλά ακόμη και σε αυτήν τη συνομιλία, η εστίαση παραμένει στο πιο λαμπερό μέρος - μεταφορά επιβατών. Η αλλαγή φιλοδοξίας στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές είναι, από μια άποψη, τόσο συναρπαστική, και κατανοεί τι θα μπορούσε να φέρει στην Ινδία όσον αφορά τα υλικοτεχνικά, στρατηγικά και περιβαλλοντικά οφέλη πρέπει να είναι σωστά συμφραζόμενα και κατανοητά.

https://www.railpage.com.au/news/s/a-train-from-finland-and-the-excitement-about-rail-freight

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea