Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021

Στη γραμμή εκκίνησης οι διαγωνισμοί για τα σιδηροδρομικά έργα 3,3 δισ. ευρώ.

Πιο κοντά έρχεται η προκήρυξη των διαγωνισμών για τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, ύψους 3,3 δισ. ευρώ με την ανάδειξη του τεχνικού συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ για τις δημοπρατήσεις που θα πραγματοποιηθούν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Του Κώστα Κετσιετζή

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εγκρίθηκε το πρακτικό κατακύρωσης της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών για το έργο "Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για τη Δημοπράτηση Επιλεγμένων Σιδηροδρομικών Έργων με τη Διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου".

Προσωρινή ανάδοχος του έργου ορίστηκε η εταιρείας συμβούλων "TREDIT SA", με συνολική προσφορά, ύψους 57.600 ευρώ (ή 71.424 ευρώ με ΦΠΑ). Η χρονική διάρκεια του έργου ορίζεται σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Οι υπηρεσίες αποσκοπούν στην υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ για την επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης και υλοποίησης επιλεγμένων σιδηροδρομικών έργων.

Σημειώνεται ότι τα νέα μεγάλα έργα θα δημοπρατηθούν στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι υποψήφιες εταιρείες θα κληθούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για κάθε διαγωνισμό και στη συνέχεια να συμμετάσχουν σε διάλογο βάσει του οποίου θα καταρτιστούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης των έργων με αποτέλεσμα οι εργασίες να ξεκινούν με έτοιμες μελέτες.

Τα σιδηροδρομικά έργα

Στο επίκεντρο των έργων νέας γενιάς βρίσκονται οι συνδέσεις των λιμανιών με στόχο να δημιουργηθεί ένα νέο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα ενώνει την Πάτρα με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και να καταλήγει στα βόρεια σύνορα της χώρας. Παράλληλα, προωθείται η σύνδεση του δικτύου με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας, που εκκρεμεί εδώ και χρόνια.

Ειδικότερα στο πακέτο των νέων έργων, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: Οι συνδέσεις του "Ελ. Βενιζέλος" με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου, προϋπολογισμού 300 και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, η ολοκλήρωση της γραμμής Ρίο-Πάτρα με μερική υπογειοποίηση (προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ), η σύνδεση Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες (1,3 δισ. ευρώ), το τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 815 εκατ. ευρώ και τέλος η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (22 εκατ. ευρώ).

capital.gr
sidirodromikanea