Το πρώτο τρένο εμπορευματοκιβωτίων που συνδέει το Ελσίνκι στη Φινλανδία με το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων Nhava Sheva στην Ινδία έχει ήδη αναχωρήσει. Αναχώρησε στις 21 Ιουνίου μεταφέροντας 32 εμπορευματοκιβώτια 40 ποδιών γεμάτα από προϊόντα με βάση χαρτί από σουηδό πελάτη. Επί του παρόντος, διασχίζει τη Ρωσία και θα διασχίσει επίσης το Αζερμπαϊτζάν. Οι επόμενες στάσεις της θα είναι η Αστάρα και το λιμάνι Μπαντάρ Αμπάς στο Ιράν.
Γράφει ο Νίκος Παπατόλιος
Στο Bandar Abbas, το φορτίο θα μεταφορτωθεί σε ένα πλοίο και θα ακολουθήσει ένα θαλάσσιο πόδι μέσω του Ινδικού Ωκεανού μέχρι τον τελικό του σταθμό. Το τρένο, το οποίο κινείται, θα διαρκέσει οκτώ ημέρες μέχρι να ολοκληρώσει τη διαδρομή μεταξύ Ελσίνκι και Αστάρα, που βρίσκεται στα σύνορα Αζερμπαϊτζάν-Ιράν.
Το λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς στο Ιράν.
Επιπλέον, σύμφωνα με την RZD Logistics, η οποία συνεργάζεται με την Nurminen Logistics για την υπηρεσία, ο συνολικός χρόνος διέλευσης του τρένου θα είναι μικρότερος από τον αρχικά εκτιμώμενο. Συγκεκριμένα, όπως είπε η ρωσική εταιρεία, ο χρόνος διέλευσης μεταξύ Φινλανδίας και Ινδίας δεν θα υπερβαίνει τις 22 ημέρες.Σιδηροδρομικός τερματικός σταθμός Astara στο Ιράν, πηγή: Azerbaijan Railways (ADY)
Ένα ορόσημο για τις Nurminen
Εκτός από τη σιδηροδρομική σύνδεση της Φινλανδίας και της Ινδίας, η συγκεκριμένη υπηρεσία αποτελεί ορόσημο για την εφοδιαστική της Nurminen για έναν άλλο λόγο. Η φινλανδική εταιρεία είναι ο «πρώτος χειριστής logistics της ιστορίας που έχει στείλει ένα τρένο από την Ευρώπη στην Ινδία μέσω της δυτικής πτέρυγας του Διεθνούς Διαδρόμου Βορρά-Νότου (INSTC).
Το INSTC είναι μια διαδρομή εμπορευμάτων μήκους 7.200 χιλιομέτρων που συνδέει την Ινδία, το Ιράν, το Αζερμπαϊτζάν και τη Ρωσία μέσω πλοίων, σιδηροδρομικών και οδικών. Η γραμμή θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Βομβάη και Μόσχας από σαράντα σε δεκατέσσερις ημέρες. Ο κύριος στόχος του διαδρόμου είναι να παρέχει μια εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές διαδρομές που πραγματοποιούνται δια θαλάσσης μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Μεσογείου και της Βαλτικής Θάλασσας.
Η γραμμή είναι ήδη λειτουργική αλλά θα αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της μετά την ολοκλήρωσή της. Ο κύριος σύνδεσμος που λείπει είναι η σιδηροδρομική γραμμή Rasht-Astara στο Ιράν. Δύο άλλοι ζωτικοί σύνδεσμοι παραδόθηκαν το 2018. ένα που συνδέει την Αστάρα στο Αζερμπαϊτζάν και την πόλη με το ίδιο όνομα στο Ιράν, και ένα άλλο που συνδέει τις ιρανικές πόλεις Ραστ και Καζβίν. Τελικά, η υποδομή θα πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται 15 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως.
https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/06/23/first-block-train-from-finland-to-india-already-on-the-move/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea