Σάββατο 19 Ιουνίου 2021

Μια υποθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή από τις ΗΠΑ προς την Κίνα είναι εφικτή η είναι ένα έργο ονείρου;

Μια σιδηροδρομική γραμμή μήκους 13.000 χλμ. από την Κίνα προς τις ΗΠΑ, που θα τρέχει εν μέρει υποθαλάσσια για να καλύψει το Στενό Bering, Θα ήταν η τελευταία πινελιά της πρωτοβουλίας Belt and Road, καθώς θα συνέδεε τον κόσμο με τον σιδηρόδρομο. Αλλά αυτό δεν θα συμβεί ποτέ, είπε η πλειοψηφία των αναγνωστών του RailFreight σε δημοσκόπηση στον ιστότοπο αυτή την εβδομάδα.
Μόνο ένας μικρός αριθμός ανθρώπων είχε πλήρη εμπιστοσύνη στο έργο, το οποίο συζητείται από το 2014 και φαίνεται ότι έχει περισσότερους ανθρώπους να μιλούν από ό, τι στην πραγματικότητα χτίζουν.

Γράφει η Majorie van Leijen


Ονομάζεται γραμμή Κίνας-Ρωσίας-Καναδά-Αμερικής και προτάθηκε για πρώτη φορά από την Κίνα το 2014. Θα ξεκινήσει στην ηπειρωτική Κίνα, θα διασχίσει τη Σιβηρία, θα περάσει κάτω από τη θάλασσα μέσω του στενού Bering στην Αλάσκα, για να συνεχίσει στον Καναδά και τέλος στις ΗΠΑ. Δεν πρέπει να συγχέεται με τη σήραγγα στενών Bering, η οποία είναι μόνο το τμήμα που διασχίζει το στενό Bering. Αυτό βρίσκεται στη λίστα επιθυμιών των μηχανικών για αιώνες. Η InterBering, μια εταιρεία που εδρεύει στην Αλάσκα, εργάζεται ενεργά για την υλοποίηση της σήραγγας στενών Bering.

Ψηφοφορία
8% του παγκόσμιου όγκου φορτίου

Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Κίνας-Ρωσίας-Καναδά-Αμερικής θα μπορούσε να παρέχει χωρητικότητα έως και 100 εκατομμυρίων τόνων εμπορευματικών μεταφορών ή 8% του παγκόσμιου φορτίου εμπορευμάτων κάθε χρόνο μεταξύ Ευρώπης, Ρωσίας, Κίνα, Ιαπωνίας, Νότια Κορέα, Καναδά και ΗΠΑ. Επιπλέον, θα επέτρεπε στους επιβάτες να ταξιδέψουν μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας σε λίγο περισσότερο από 20 λεπτά, εάν τρένα υψηλής ταχύτητας εκτελούνταν στο δίκτυο. Ονομάζεται επίσης το Global Land Bridge, καθώς θα συνδέει τον κόσμο, έτσι και τα επιχειρήματα εκείνων που προτείνουν το έργο.
Ωστόσο, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η πλειοψηφία των αναγνωστών του RailFreight ψήφισαν με λίγη εμπιστοσύνη στο έργο (56%). Τεχνικά, το έργο είναι πολύ δύσκολο, το κόστος είναι πολύ υψηλό και ίσως το πιο σημαντικό, οι πολιτικές σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ, Ρωσίας και Κίνας δεν είναι οι καλύτερες. Επιπλέον, δεν είναι απολύτως σαφές ποιος θα κατασκευάσει τη σήραγγα, καθώς διάφορα μέρη φαίνεται να έχουν τις αντίστοιχες φιλοδοξίες τους.

Τεχνικά δυνατό


Τεχνικά, το crossover στο Bering Strait είναι το πιο δύσκολο έργο. Εάν θα κατασκευαζόταν εδώ μια υποβρύχια σήραγγα, θα ήταν η μεγαλύτερη στον κόσμο, εκτείνοντας πάνω από 103 χιλιόμετρα. Συγκριτικά, η σήραγγα της Μάγχης, επί του παρόντος η μεγαλύτερη στον κόσμο, έχει μήκος 50 χλμ. Η InterBering, μια εταιρεία με έδρα την Αλάσκα, φαίνεται να εργάζεται ενεργά για το έργο.
Το έργο θα περιλάμβανε την κατασκευή τριών παράλληλων σηράγγων κάτω από το Στενό Bering, μαζί με τμήματα σιδηροδρόμων που συνδέουν με τα σιδηροδρομικά συστήματα σε καθεμία από τις δύο ηπείρους, γράφει η InterBering. «Δύο σήραγγες θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν αμφίδρομη κυκλοφορία και αποτελούνται από δύο επίπεδα: το κάτω μέρος για βραδύτερη κίνηση εμπορευμάτων και επιβατών. ένα ανώτερο επίπεδο για τρένα υψηλής ταχύτητας. Η τρίτη σήραγγα θα λειτουργούσε ως σήραγγα έκτακτης ανάγκης και θα τοποθετηθεί στη μέση. "
Η Interbering λέει ότι «ενοποιεί τις διαδικασίες πληροφόρησης και διαχείρισης με ιδιαίτερη έμφαση στην οργάνωση, τη χρηματοδότηση και την κατασκευή μιας διημισφαιρικής σήραγγας στενών Bering και την ένωση των σιδηροδρόμων δύο ηπείρων, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία» Σύμφωνα με την εταιρεία, το έργο θα διαρκέσει 12-15 χρόνια, με εκτιμώμενο κόστος 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.

Τα δαπανηρά στοιχεία

Ωστόσο, αυτό περιλαμβάνει μόνο τον υποβρύχιο σύνδεσμο. Για να γίνει αυτό μια παγκόσμια χερσαία γέφυρα που θα συνδέει την Κίνα και τις ΗΠΑ, πρέπει να δημιουργηθεί νέα υποδομή, καθώς επί του παρόντος υπάρχουν πολλοί σύνδεσμοι που λείπουν. Από τη ρωσική πλευρά, ο πλησιέστερος τερματικός σταθμός βρίσκεται 3.000 χιλιόμετρα μακριά, ενώ στην Αλάσκα το έργο απαιτεί περίπου 1.200 χιλιόμετρα νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτό που κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα, είναι ότι οι ρωσικοί και αμερικανικοί σιδηρόδρομοι χρησιμοποιούν διαφορετικούς μετρητές τροχιάς, γράφει ο Ed Peters στο South China Morning Post.
Αυτή η έλλειψη υποδομής καθιστά το έργο μια τεράστια οικονομική πρόκληση. Το εκτιμώμενο συνολικό κόστος είναι περίπου 200 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, τα οποία, σύμφωνα με τους επικριτές, είναι αναλογικά. Δεδομένου ότι οι διαδρομές αποστολής υπάρχουν ήδη, είναι πιο βιώσιμο να συνεχίζεται η ναυτιλία μέσω του ωκεανού, είναι το συχνά ακούγεται επιχείρημα από τους αντιπάλους.

Συμμετέχουν διάφοροι ηθοποιοί

Παρόλο που η Interbering ισχυρίζεται ότι «επιτυγχάνει ενεργά μια ιστορική συμφωνία μεταξύ των Διοικητών του Κράτους της Αλάσκας (ΗΠΑ) και της Αυτόνομης Okrug της Ρωσίας Chukotka (Ρωσία), καθιστώντας αυτήν την προτεινόμενη σιδηροδρομική σήραγγα μελλοντική πραγματικότητα, η Κίνα φαίνεται να βρίσκεται σε μια εντελώς διαφορετική σελίδα.
Όπως αναφέρθηκε, η Κίνα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή της γραμμής Κίνας-Ρωσίας-Καναδά-Αμερικής το 2014. Εκείνη την εποχή, μηχανικοί από την Κίνα ισχυρίστηκαν ότι βρίσκονται σε συνομιλίες με τη Ρωσία για την έναρξη της γραμμής. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή πραγματοποιεί το πρώτο υποβρύχιο τρένο σφαίρας στον κόσμο, το οποίο θα εκτείνεται από το Ningbo, μια λιμενική πόλη κοντά στη Σαγκάη, έως το Zhoushan, ένα αρχιπέλαγος νησιών στα ανατολικά παράλια. Πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για δοκιμαστικό έργο, για να δουν αν θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τη μακρύτερη σήραγγα Bering
Η σήραγγα Ningbo-Zhoushan έχει μήκος 77 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 16,2 χιλιόμετρα βρίσκονται υποθαλάσσια. Αν και το υποθαλάσσιο τμήμα είναι μικρότερο από το Channel Tunnel, η καινοτομία είναι ότι θα διευκολύνει την κυκλοφορία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας. Για να είμαστε ακριβείς, θα έχει ένα τρένο Maglev, που θα ανυψώνεται πάνω από ένα μαγνητικό ίχνος καθώς προωθείται σε υψηλές ταχύτητες. Και αυτό δεν είναι ένα ονειρικό έργο, καθώς είναι ήδη σε εξέλιξη.

Πολιτική βούληση από όλες τις πλευρές

Η Κίνα και η Ρωσία δεν είναι απίθανο να συνεργαστούν σε αυτό το έργο. Σε τελική ανάλυση, μοιράζονται ήδη τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο: τη γραμμή Trans-Siberia. Οι δύο χώρες συνεργάστηκαν πολύ στενά τα τελευταία χρόνια για να σχηματίσουν μια γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, και μια σιδηροδρομική γραμμή προς τις ΗΠΑ θα ήταν επέκταση αυτής της προσπάθειας.
Ωστόσο, η προθυμία των ΗΠΑ να συνεργαστούν με τη Ρωσία και την Κίνα σε αυτό το μεγάλο έργο είναι λιγότερο πιθανή. Επί του παρόντος, η σχέση μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας δεν είναι στην καλύτερη περίπτωση και καθώς η Κίνα αναλαμβάνει τον κυρίαρχο οικονομικό παράγοντα στον κόσμο, οι ΗΠΑ μπορεί να μην είναι τόσο πρόθυμες να διευκολύνουν αυτήν την ανάπτυξη.
Ταυτόχρονα, τα οφέλη θα είναι για όλες τις εμπλεκόμενες χώρες. «Το έργο των σιδηροδρόμων και των σηράγγων του Bering μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση και την επέκταση της ευημερίας για τον 21ο αιώνα, συνδέοντας τα μεγαλύτερα βιομηχανικά έθνη του κόσμου με τους τεράστιους ανεκμετάλλευτους ορυκτούς πόρους της Αρκτικής», δήλωσε ο κυβερνήτης της Αλάσκας, Wally Hickel.
Για την υλοποίηση του έργου, όλες οι εμπλεκόμενες χώρες θα πρέπει να συμμετάσχουν και όλες να συμμετάσχουν. Πριν επιτευχθεί συναίνεση και η χρηματοδότηση διατεθεί από όλες τις πλευρές, η γραμμή Κίνας-Ρωσίας-Καναδά-Αμερικής είναι πιθανό να παραμείνει ένα ονειρικό έργο.

https://www.railfreight.com/railfreight/2021/06/18/an-underwater-railway-line-from-the-usa-to-china-a-dream-project/


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea