Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021

Οι Ιταλοί της ΤΡΕΝΟΣΕ απαξίωσαν τη γραμμή Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα - δεκάδες εκατ. ευρώ για ηλεκτροκίνηση

Έντονες αντιδράσεις για την εγκατάλειψη του περιφερειακού σιδηροδρομικού δικτύου

Η κατάργηση των δρομολογίων της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στους φορείς και τους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλίας. 

Αξιοσημείωτο ότι η ηλεκτροκίνηση της γραμμής εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και η διαπλάτυνσή της ολοκληρώθηκε με κονδύλια της περιφέρειας, κοστίζοντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ υποτίθεται ότι θα αποτελούσε την απαρχή της σιδηροδρομικής Εγνατίας και της σύνδεσης της Καλαμπάκας με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Το τελευταίο διάστημα η γραμμή είχε απαξιωθεί από την ΤΡΕΝΟΣΕ λόγω των απαράδεκτων καθυστερήσεων στην ανταπόκριση στα παλαιοφάρσαλα, ενώ η λύση των λεωφορείων μπορεί να φαντάζει ως πιο ελκυστική λόγω του μικρότερου χρόνου πρόσβασης προς Αθήνα, ή Θεσσαλονίκη, αλλά οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου θεωρούν ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί πισωγύρισμα και οφείλεται στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων στη χώρα
Ιδιαίτερα καταγγελτικό είναι και το ύφος της επιστολής που απέστειλε στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ), με την οποία αναφέρεται αναλυτικά στην εικόνα εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου.
«Η ιταλικής ιδιοκτησίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας, εξακολουθεί, παρά την εδώ και ένα μήνα λήξη της καραντίνας και την επαναφορά στην κανονικότητα και το άνοιγμα του τουρισμού, να ΜΗΝ επαναφέρει ένα μεγάλο αριθμό από τα δρομολόγια που είχε αναστείλει την περίοδο της καραντίνας, στο περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και τις τουριστικές γραμμές της και για τα οποία όμως επιδοτείται κανονικότατα με ΠΕΝΗΝΤΑ εκατομμύρια ευρώ ετησίως», επισημαίνεται στην επιστολή.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται να ενδιαφέρεται μόνο για το Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Οχι μόνο δεν εκτελεί τα δρομολόγια στο περιφερειακό δίκτυο, αλλά τα περικόπτει κιόλας απαξιώνοντας και συρρικνώνοντας ακόμα περισσότερο τον σιδηρόδρομο», λέει στο «ethnos.gr», ο πρόεδρος του Συλλόγου, Πέτρος Ράλλης.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο «το αποκορύφωμα» συμβαίνει στη δυτική Θεσσαλία, «όπου αποφάσισε να αντικαταστήσει όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια με λεωφορεία, ενώ είχε προηγηθεί μια πρωτοφανής απαξίωση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας από πλευράς της». Κι αυτό την ώρα που – όπως σημειώνουν - με κοινοτική χρηματοδότηση ήδη από το 2000, ολοκληρώθηκε η υπερσύγχρονη κανονικού εύρους γραμμή Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας που αντικατέστησε την παλαιά μετρική γραμμή.

«Στη συνέχεια όμως, η «ιδιωτικοποιηθείσα» στο μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με μεθοδευμένη πολιτική απαξίωσης της γραμμής, κατάργησε αυτά τα απευθείας δρομολόγια και παράλληλα αύξησε τις τιμές των εισιτηρίων σε απαράδεκτα υψηλά επίπεδα έτσι ώστε σε συνδυασμό με την υποχρεωτική μετεπιβίβαση που επέβαλε στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, ξαναγυρνώντας στις παλιές εποχές του «Θεσσαλικού μουντζούρη», να καταφέρει καίριο χτύπημα στην υψηλή επιβατική κίνηση που παρουσίαζε η γραμμή αυτή. Τώρα επιχειρεί να αντικαταστήσει τα σιδηροδρομικά δρομολόγια με λεωφορειακά. Μήπως νομίζει ότι μετεβλήθη σε ΚΤΕΛ (;), γιατί για σιδηροδρομικό operator την προσέλαβε το ελληνικό κράτος και όχι λεωφορειακό, τουλάχιστον εκεί που υπάρχει ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο» αναρωτιούνται.

thessaliatv.gr
sidirodromikanea