Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021

Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλίας: Έλεος πια με τα τόσα κροκοδείλια δάκρυα!

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης
Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα,

λίγες ημέρες πριν ο εξαιρετικός ιστότοπός σας μας ενημέρωσε, δημοσιεύοντας το σχετικό δελτίο τύπου της Τρενοσέ, για την «επαναφορά σιδ/κών δρομολογίων». Σε εκείνο το δελτίο τύπου η Τρενοσέ εκτός από την «επαναφορά» μας ενημέρωνε και για την αναστολή δύο ζευγών δρομολογίων:

α. Λάρισα – Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα: 3561, 3562 και

β. Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος: 3880, 3881

Τί ήθελε και το έκανε; Ξεσηκώθηκαν ο Τρικαλινός Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο Αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων Χρήστος Μιχαλάκης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφέρειας Θεσσαλίας Σταύρος Τραγάνης, ο εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού Περιφέρειας Θεσσαλίας Ιωάννης Μπουτίνας, ο Βουλευτής Τρικάλων του Σύριζα, Σάκης Παπαδόπουλος, ο Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου και δεν γνωρίζω πόσοι άλλοι ακόμα γνωστοί και λιγότερο γνωστοί! Ξεσηκώθηκαν, λοιπόν όλοι αυτοί «διαρρηγνύοντας τα ιμάτιά των» για την αναστολή λειτουργίας ενός ζεύγους δρομολογίου Λάρισα – Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα και ενός άλλου ζεύγους δρομολογίου Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος!

Καλά θα μας τρελάνουν όλοι αυτοί; Τώρα ξύπνησαν από τον «ύπνο του δικαίου» και διαπίστωσαν «μετ’ εκπλήξεως»… υποβάθμιση στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες της Δυτικής Θεσσαλίας και της Θεσσαλίας γενικότερα; Αλήθεια που βρισκόντουσαν όλοι αυτοί οι κύριοι όταν η Τρενοσέ καταργούσε τις πολύ πετυχημένες αμαξοστοιχίες Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα; Που βρίσκονταν όλοι αυτοί όταν η Τρενοσέ έπαυε την σιδ/κή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καλαμπάκα; Τί έκαναν όλοι αυτοί για την ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας η οποία έχει κατοχυρωθεί σε εργολάβο από καιρό και δεν κουνιέται φύλλο; Σε ποιες ενέργειες προέβησαν όλοι αυτοί στη μεγάλη συζήτηση που ανοίχθηκε πριν από ένα - δυο μήνες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας με τους Νέους Πόρους και τον Πλαταμώνα για την εξυπηρέτηση χιλιάδων Θεσσαλών να μπορούν να πραγματοποιούν γρήγορα, εύκολα, οικονομικά και οικολογικά τα θερινά μπάνια τους στις νότιες ακτές της Πιερίας; Αλήθεια πως αντέδρασαν όταν η Τρενοσέ αρνήθηκε μετ’ επιτάσεως τη δρομολόγηση συρμών, τουλάχιστον για το καλοκαίρι, από τον Βόλο προς τη Δυτική Θεσσαλία μεταφέροντας «με μιας» τουρίστες κρουαζιέρας από το λιμάνι του Βόλου στα Μετέωρα; Τι αλήθεια έπραξαν για την καταργηθείσα από τις 20 Ιουνίου του 1998 σιδηροδρομική γραμμή Βελεστίνο – Παλαιοφάρσαλος; Τί έπραξαν όταν η Τρενοσέ έθετε κάθε καλοκαίρι σε αναστολή λειτουργίας δρομολόγια στο Λάρισα – Βόλος, δυσκολεύοντας αρκετούς εργαζομένους στο να μεταβαίνουν στην εργασία τους; Τί έκαναν όλοι αυτοί για την παύση στάθμευσης των συρμών στη γραμμή Λάρισα – Βόλος στο σιδ/κό σταθμό Μελισσατίκων εμποδίζοντας αρκετούς από την ευρύτερη περιοχή του Βόλου και της Μαγνησίας να μετακινούνται με συνδυασμένη μετακίνηση από το Βόλο στη Λάρισα; Τί έπραξαν όλοι αυτοί για την μη αξιοποίηση του σιδ/κού σταθμού του Μεζούρλου η οποία αν γινόταν θα αποσυμφόριζε τόσο πολύ το κέντρο της Λάρισας; Τί έκαναν όλοι αυτοί για τον εδώ και 23 χρόνια σιδ/κό αποκλεισμό των Φαρσάλων; Τί έπραξαν όλοι αυτοί για την επαναλειτουργία ολόκληρου του μήκους της σιδ/κής γραμμής Βόλος – Μηλιές; Τι σκεφτόντουσαν όλοι αυτοί όταν η Τρενοσέ καταργούσε τα απευθείας δρομολόγια από Βόλο προς Καλαμπάκα και στη συνέχεια από Λάρισα προς Καλαμπάκα και το αντίστροφο; Πως έβλεπαν το γεγονός ότι η πόλη του Βόλου από πολλά χρόνια δεν έχει απευθείας σιδ/κή σύνδεση ούτε με την Αθήνα ούτε με τη Θεσσαλονίκη; Τί έκαναν όλοι αυτοί για τη διατήρηση των ιστορικών σιδ/κών κτηρίων «Δροσερού» και «Φαναρίου», τα μόνα «αυτούσια» σιδ/κά κτήρια από ιδρύσεως των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων; ΄Η τι έπραξαν για τα καταρρέοντα ιστορικά σιδηροδρομικά κτήρια της σιδ/κής γραμμής Καλαμπάκας – Κοζάνης, τα ανήκοντα στην περιφέρεια Θεσσαλίας (Οξύνοια, Αγιόφυλλο κ.λπ.);

Δεν νομίζω ότι η Δυτική Θεσσαλία υποβαθμίζεται τρομερά από την κατάργηση των δύο αυτών ζευγών σιδηροδρομικών δρομολογίων αλλά ούτε και πιστεύω ότι η επαναδρομολόγησή τους θα ανεβάσει τις σιδηροδρομική εξυπηρέτηση της Δυτικής Θεσσαλίας στα… ύψη! Η Δυτική Θεσσαλία χρειάζεται τακτική σιδ/κή σύνδεση τόσο με την Αθήνα, όσο και με τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και το Λιμάνι του Βόλου καθώς και τακτική σιδ/κή σύνδεση, τουλάχιστον τους θερινούς μήνες με τις νότιες ακτές της Πιερίας. Εάν όλοι αυτοί οι κροκοδειλοδακρύοντες κύριοι δεν αντιμετωπίσουν ολιστικά τα προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας και της Θεσσαλίας γενικότερα η Τρενοσέ και η οποιαδήποτε άλλη σιδ/κή εταιρία θα συνεχίσει να περικόπτει και να αναστέλλει δρομολόγια. Εάν δεν προκαλέσετε μια ευρεία σύσκεψη για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας και της Θεσσαλίας γενικότερα στην οποία να ληφθούν σοβαρές αποφάσεις για την κατάσταση των σιδ/κών δρομολογίων και του σιδηροδρόμου στην Θεσσαλία, οι οποίες φυσικά να τηρηθούν, ώστε να δοθούν λύσεις σε πολλά και χρόνια προβλήματα ολιστικά, τότε το ενδιαφέρον σας είναι υποκριτικό, φαρισαϊκό και σίγουρα κίβδηλο και γίνεται μόνο εν όψει των επικείμενων και επερχόμενων εκλογών.

Καλώ κάθε Θεσσαλό ψηφοφόρο και ψηφοφόρισσα να απορρίψει και να αποδοκιμάσει τέτοιου είδους «όψιμου ενδιαφέροντος» και κάθε «δακρύβρεχτη» και δήθεν «οργίλη» επιστολή και να ψάξει να βρει, αν υπάρχουν, εκείνους τους υποψηφίους που αγαπούν διαχρονικά και στηρίζουν τον σιδηρόδρομο στη Θεσσαλία. Γιατί σιδηρόδρομος σημαίνει πρόοδος, ανάπτυξη, οικολογία για τη Θεσσαλία και την Ελλάδα γενικότερα.

Με εκτίμηση, Σ. Βενέτης