Σάββατο, 15 Μαΐου 2021

Αυτό το vintage ατμοκίνητο τρένο μεταφέρει τους επιβάτες στη Σοβιετική εποχή.

Το Ruskeala Express, με τον καπνό του, είναι μια παραδοσιακή  ατμομηχανή που μπορεί να βρεθεί κατά μήκος των σιδηροδρόμων της Ρωσίας. Πρόσφατα ανακαινίστηκε στο στυλ των κλασικών τρένων του 20ου αιώνα, για να δώσει στους ταξιδιώτες μια νοσταλγική εμπειρία καθώς σκουπίζουν τα δάση της βόρειας Καρελίας δημοκρατίας.
Το τρένο τρέχει από την πόλη της Σορταβάλα προς το ορεινό πάρκο Ruskeala, περνώντας από πανέμορφα καρελιανά τοπία, με χιονισμένα έλατα το χειμώνα και όμορφες ακόμα λίμνες το καλοκαίρι.
Στο εσωτερικό, τα γερμανικά καροτσάκια έχουν επιπλωθεί με εσωτερικούς χώρους εμπνευσμένους από τις αρχές του 20ου αιώνα, συμπεριλαμβανομένων των παλαιών αμπαζούρ, των κουρτινών και των χαλιών.
"Ήταν οι κουρτίνες στα παράθυρα, με αυτές τις υπέροχες φούντες, που δημιούργησαν την πρώτη εντύπωση ότι πρόκειται για ρετρό αυτοκίνητο", λέει η επιβατική αμαξοστοιχία κα Gavrilova. "Και η μοκέτα. Είναι πραγματικά υπέροχο."
Οι επιβάτες μπορούν να καθίσουν και να χαλαρώσουν στο αυτοκίνητο του εστιατορίου του τρένου, απολαμβάνοντας έναν καφέ και ένα γλυκό καθώς πηγαίνουν. Αλλά αυτό το γαλήνιο όραμα είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία από αυτό που συμβαίνει στο μπροστινό μέρος του τρένου.
Το τρένο τραβιέται από μια ατμομηχανή της σοβιετικής εποχής του 1953, που τροφοδοτείται από άνθρακα. Το σύστημα απαιτεί έναν οδηγό αμαξοστοιχίας και δύο βοηθούς, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την εστία. Είναι μια συνεχής μάχη για να κρατήσει το φούρνο βρυχηθμό.
"Είναι όλα σχετικά με τη σωματική εργασία. Εάν ξεχάσετε κάτι κάπου, έχει τελειώσει, θα πρέπει να φτυάρετε (άνθρακας) για το υπόλοιπο ταξίδι έως ότου είστε μισοπεθαμένοι", λέει ο Σεργκέι, βοηθός οδηγού τρένου.
Το ρετρό τρένο ξεκίνησε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2019 και έχει ήδη μεταφέρει περίπου 130.000 επιβάτες από όλο τον κόσμο.

Το εισιτήριο τρένου κοστίζει περίπου 450 ρούβλια ή περίπου πέντε ευρώ.

Παρόλο που ο αριθμός των επιβατών χτύπησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού, αξιωματούχοι των σιδηροδρόμων λένε ότι η διαδρομή παραμένει δημοφιλής και σχεδόν πάντα γεμάτη.

Φωτογραφία AP 



euronews.com
sidirodromikanea