Η Eurostar, θυγατρική της γαλλικής εταιρείας σιδηροδρόμων SNCF, ανακοίνωσε σήμερα πως συνήψε συμφωνία χρηματοδότησης με τους μετόχους της και τις τράπεζές της για να διαφύγει την επικείμενη χρεοκοπία, καθώς δεν πραγματοποιεί πλέον παρά ένα καθημερινό δρομολόγιο μετ' επιστροφής ανάμεσα στο Παρίσι και το Λονδίνο, αντί για τα 15 που πραγματοποιούσε πριν από την πανδημία
Η εταιρεία, η οποία δεν πραγματοποιεί επίσης αυτή τη στιγμή παρά ένα μόνο δρομολόγιο Λονδίνο-Βρυξέλλες-Άμστερνταμ ημερησίως, θα πρέπει να βρει οπωσδήποτε φρέσκο χρήμα πριν από το τέλος Μαΐου - αρχές Ιουνίου για να αποφύγει την πτώχευση.
Η Eurostar έχει υποστεί σημαντική μείωση της πελατείας της, μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη ανταγωνιστική ευρωπαϊκή σιδηροδρομική ή αεροπορική εταιρεία, αναφέρει σε ανακοίνωση.
Ένα ζήτημα που αντιμετωπίζει η Eurostar είναι ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο θεωρείται δημόσια γαλλική εταιρεία ενώ στη Γαλλία συχνά θεωρείται βρετανική εταιρεία επειδή έχει την έδρα της στο Λονδίνο.
Έτσι δεν κατάφερε να επωφεληθεί από άμεσες αρωγές ή από δάνεια με κρατική εγγύηση, αντίθετα από τις αεροπορικές εταιρείες.
Οι χρηματοδοτήσεις που βρέθηκαν, ύψους 250 εκατ. λιρών (290 εκατ. ευρώ), θα της επιτρέψουν "να αντιμετωπίσει τις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες οικονομικές υποχρεώσεις", αναφέρει η εταιρεία.
"Η ισχυρή οικονομική δέσμευση των μετόχων με τις τράπεζες είναι ο παράγοντας-κλειδί που θα μας επιτρέψει άμεσα να αυξήσουμε τη δραστηριότητα στο μέτρο των αναμενόμενων βελτιώσεων στον έλεγχο της πανδημίας" της Covid-19, ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Eurostar Ζακ Νταμά.
"Η καταστροφή είναι δυνατή", είχε δηλώσει τον Ιανουάριο στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της SNCF Voyageurs Κριστόφ Φανισέ χαιρέτισε σήμερα "αυτή την αναχρηματοδότηση, η οποία είναι ένας μείζων σταθμός για να εξασφαλίσουμε την επιβίωση της Eurostar και των ταξιδιών ανάμεσα στην Ήπειρο και τη Βρετανία".
energia.gr
sidirodromikanea