Έφτασε ύστερα από 12 ώρες ταξιδιού στη Νίκαια από το σταθμό Αουστερλίτς του Παρισιού ταξιδεύοντας με το νυχτερινό τρένο ο Γάλλος πρωθυπουργός Ζαν Καστέξ. Η Γαλλία ποντάρει στα νυχτερινά δρομολόγια με το τρενο για να τονώσει την οικονομία αλλά και να μειώσει δραστικά τις εκπομπές ρύπων.
Η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδοτεί με 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ τον σιδηροδρομικό τομέα, συμπεριλαμβανομένων 100 εκατομμυρίων για νυχτερινά τρένα. «Η υπαιθρος, από τότε που ανέλαβα τα καθήκοντά μου, ήταν στο επίκεντρο της δράσης μου. Νομίζω ότι αυτή είναι η Γαλλία του αύριο. Μέσω αυτής θα αναζωογονήσουμε την οικονομία μας ακόμη πιο γρήγορα, ακόμη πιο ισχυρά την απασχόληση και την καινοτομία. Η αποκατάσταση αυτών των δεσμών είναι επίσης ο σεβασμός που οφείλουμε στην περιοχή και σε εκείνους που την κατοικούν».
Το νυχτερινό τρένο Παρίσι-Νίκαια που σταμάτησε τα δρομολόγια το 2017 λόγω έλλειψης κερδοφορίας, συνδέει τις δυο πόλεις καθημερινά και προς τις δύο κατευθύνσεις, με έξι στάσεις όπως στην Μασσαλία και τις Κάννες εναντι 29 ευρώ με κουκέτα. Για την Κριστιάν Ντυπάρ, αντιπρόεδρο της Fnaut:« Ο εθνικός φορέας σιδηροδρόμων είχε αποφασίσει να εγκαταλείψει τα νυχτερινά τρένα .Τωρα υπάρχει ένα ισχυρό ευρωπαϊκό κίνημα υπέρ των νυχτερινών τρένων, που συνδέεται φυσικά με την κλιματική αλλαγή και το γεγονός ότι είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για το αεροπλάνο και το αυτοκίνητο».
Η αναβίωση στοχεύει κυρίως στον «νεαρό πληθυσμό που δίνει ιδιαίτερη προσοχή στις εκπομπές άνθρακα καθώς και στην τιμή». Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών ελπίζει να έχει νυχτερινά τρένα σε δώδεκα δρομολόγια μέχρι το 2030 ενώ στόχος είναι και η σύνδεση επαρχιακών γαλλικών πόλεων με ευρωπαϊκές πόλεις. Ωστόσο, αρκετοί είναι επιφυλακτικοί λόγω κορωνοϊού στην πληρότητα των βαγονιών με κουκέτες γι αυτό και περιορίζουν σε 4 από έξι τα άτομα στο ίδιο βαγόνι ύπνου στην Β θέση. Εάν και ανακαινισμένα, τα βαγόνια είναι ακόμα λίγο παλιά και χωρίς Wi-Fi.
gr.euronews.com
hsidirodromikanea