Τρίτη 25 Μαΐου 2021

Έργα υποδομών και μεταφορών στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο.

Αξιοποίηση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά και του πρώην εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα.

Στην τηλεδιάσκεψη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς έλαβε μέρος ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης.
Έργα υποδομών και μεταφορών που θα προσδώσουν δυναμική σε επιχειρηματικό επίπεδο στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης στη διεξαχθείσα με τηλεδιάσκεψη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς - η οποία ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας - και στην οποία έλαβε μέρος ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης που αφορούσαν την τροχιά υλοποίησης των έργων που σχετίζονται με τους σχεδιασμούς για το Θριάσιο Ι και ΙΙ, σύμφωνα με ανάρτηση του επιμελητηρίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν λίγο, εξετάστηκαν ζητήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, τις σχετικές υποδομές, αλλά και τις αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να επέλθει επικαιροποίηση σε ορισμένες εξ αυτών που κρίνεται αναγκαίο λόγω των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει για την εφοδιαστική μετά την πανδημία.
Για αυτά τα θέματα, όπως σημειώνει το επιμελητήριο, υπήρξε συναντίληψη ως προς την αναγκαιότητα επίσπευσης ορισμένων παρεμβάσεων που αφορούν στις υποδομές επί των οποίων εδράζουν δράσεις που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων του εμπορικού, αλλά και επιβατικού λιμένα Πειραιά, και όχι μόνο, ενώ τέθηκε θέμα για την επανεξέταση ορισμένων παραμέτρων της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος -Σαλαμίνας και των πιθανών επιπτώσεων στα πλεονεκτήματα της νησιωτικότητας, αλλά και μελλοντικής απασχόλησης του στόλου των ferry boat που καλύπτουν σήμερα το πορθμείο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών που θα δημιουργηθεί από το real estate και τις επενδύσεις που έχει προσελκύσει και οι οποίες θα μεταμορφώσουν ουσιαστικά τη πόλη του Πειραιά. Όπως αναφέρθηκε το λιμάνι του Πειραιά επίσης αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά και το επόμενο καλοκαίρι θα δημιουργηθούν 3 νέοι σταθμοί του Μετρό ενώ από το τέλος Ιουνίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του ΤΡΑΜ. Το 2022 η διαδρομή Πειραιάς- αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 45 λεπτά γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για την διακίνηση επιβατών με προορισμό τα κρουαζιερόπλοια αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας από και προς αεροδρόμιο.

Όπως αναφέρει το επιμελητήριο, ο υπουργός απάντησε σε όλα τα ερωτήματα των μελών του Δ.Σ. και αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στη λειτουργία του τραμ, μόλις λυθεί το θέμα με το διατηρητέο κτίριο στη Σκυλίτση και το χρονοδιάγραμμα εργασιών των 3 σταθμών του μετρό για το καλοκαίρι του 2022. Επίσης επιβεβαίωσε πως το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού, βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης για υλοποίηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-27 και εκτιμάται από την αναθέτουσα αρχή του έργου ΣΤΑΣΥ σε 100 εκ. ευρώ.

Θριάσιο Ι: ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την ΕΕ

«Αναφορικά με το Θριάσιο Ι αποκάλυψε ότι μετά από σκληρή διαπραγμάτευση ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την ΕΕ που ήταν αποτέλεσμα της προβληματικής σύμβασης παραχώρησης» σημειώνει το ΕΒΕΠ και προσθέτει ότι ο υπουργός ανέφερε πως 12 σημεία της σύμβασης είναι υπό αναθεώρηση γεγονός που θα οδηγήσει στο να προχωρήσει το Θριάσιο Ι.
Επίσης τόνισε ότι στους στόχους της κυβέρνησης είναι η βελτίωση των ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου ενώ αναφορικά με τα προβλήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική είπε ότι είναι υπό επικαιροποίηση το πλαίσιο για την εφοδιαστική ώστε μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχει ένα πλήρες πλάνο για την αναμόρφωση του πλαισίου που την διέπει γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη δυναμική. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στα agro-logistics για να αναφερθεί στα σχέδια της κυβέρνησης για τα εμπορευματικά κέντρα.
Ο κ. Καραμανλής, αναφέρει η ανάρτηση του ΕΒΕΠ, τόνισε ότι βασική προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Πειραιά για να ακολουθήσουν η ανάπτυξη των άλλων που είναι στους σχεδιασμούς σε συνάρτηση με την βελτίωση των ταχυτήτων των σιδηροδρόμων.
Αναφορικά με την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος Σαλαμίνας ο υπουργός ανέφερε ότι μέσα από ένα σοβαρό διάλογο μπορούν να δοθούν απαντήσεις στα θέματα που έχουν εγερθεί για ένα θέμα που θα προχωρήσεις με ορίζοντα πενταετίας.
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου αναφέρθηκε στα 109 έργα που είναι σε εξέλιξη σε όλη την περιφέρεια συνολικού κόστους 198 εκατομμυρίων ευρώ ενώ τόνισε την σημασία κυκλοφοριακών παρεμβάσεων όπως ο κόμβος Σχιστού και η υπογειοποίηση των γραμμών των ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά.
Η υπογειοποίηση των γραμμών είναι μείζονος σημασίας για τον Πειραιά επισήμανε από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης το οποίο και χαρακτήρισε στρατηγικού χαρακτήρα για το λιμάνι που αναπτύσσεται, για το πειραϊκό επιχειρείν αλλά και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Πειραιά. Επίσης ανακοίνωσε ότι στα τέλη Ιουνίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά.
Το Ε.Β.Ε.Π. με τη συνδρομή των επιστημονικών του συμβούλων απέστειλε υπόμνημα με προτάσεις για την συγκοινωνιακή, κυκλοφοριακή και βιοκλιματική αναβάθμιση όλης της περιοχής καθώς και την αξιοποίηση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά και του πρώην εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα. Το υπόμνημα περιλαμβάνει επίσης προτάσεις για την ανάπτυξη των «last mile logistics», τη δημιουργία «park & ride», την «Ιπποδάμεια» αγορά τροφίμων, τη θαλάσσια σύνδεση Πειραιά με Ελληνικό, την ανάπλαση της περιοχής Παπαστράτου, τον κόμβο Σκαραμαγκά, και τη προνομιακή πολεοδομική μεταχείριση όλων των παραγωγικών, εφοδιαστικών και εξαγωγικών δραστηριοτήτων. «Καιροί ου μενετοί» τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, σημειώνοντας την αναγκαιότητα τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων που αφορούν στα συγκοινωνιακά και άλλα έργα υποδομής, τα οποία αναφέρονται στη Περιφέρεια του Πειραιά και της Δυτικής Αττικής, υπενθυμίζοντας την σημασία τους τόσο για το Πειραϊκό επιχειρείν, όσο και για τον τουρισμό, μεγάλο μέρος του οποίου μέσω του Πειραιά, κατευθύνεται στην νησιωτική Ελλάδα.
«Ο Πειραιάς εξελίσσεται στο μεγαλύτερο και πληρέστερο συγκοινωνιακό hub της χώρας μας και το Δ.Σ. του ΕΒΕΠ πιστεύει ακράδαντα, πως οι ευκαιρίες δεν περιμένουν για τη πολυσχιδή επιχειρηματικότητα της ευρύτερης περιοχής του μεγάλου λιμανιού της χώρας» καταλήγει η ανάρτηση του επιμελητηρίου.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ skai.gr
sidirodromikanea