Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

Η Κίνα δοκίμασε με επιτυχία αυτόνομο σύστημα λειτουργίας τρένων

Η Κίνα δοκίμασε με επιτυχία ένα αυτόνομο σύστημα ελέγχου λειτουργίας τρένου σε μια γραμμή του μετρό στην ανατολική επαρχία Shandong την Κυριακή, κάνοντας ένα βήμα παραπέρα προς ταχύτερες, πιο βολικές και οικονομικές μεταφορές.

Η τεχνολογία, γνωστή ως Train Autonomous Circumambulate System (TACS), εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε μια δοκιμαστική ενότητα της γραμμής 1 του μετρό του Qingdao. Λειτουργεί σαν "εγκέφαλος" για τα τρένα ενσωματώνοντάς τα βαθιά με το σύστημα σηματοδότησης.

Όταν είναι εξοπλισμένα, πληροφορίες, όπως η θέση, η ταχύτητα και η κατάσταση της γραμμής, μπορούν να ανταλλάσσονται απευθείας μεταξύ των τρένων μέσω ασύρματης επικοινωνίας, επιτρέποντάς τους να αποφασίζουν ανεξάρτητα και να πραγματοποιούν αυτόνομη οδήγηση, προστασία και ρύθμιση.

Το αυτο-ανεπτυγμένο TACS επισημαίνει την επικοινωνία μεταξύ τρένων και όχι την επικοινωνία μεταξύ εδάφους, δήλωσε ο Fang Shaoxuan, αναπληρωτής διευθυντής της Επιτροπής Τεχνικού Εξοπλισμού της Κίνας Association of Metros, σε μια εκδήλωση που παρουσιάζει τα επιτεύγματα του TACS στο Qingdao.

Το σύστημα διαθέτει "απλή δομή, οικονομική λειτουργία και συντήρηση και έξυπνη, αξιόπιστη και ασφαλέστερη λειτουργία", πρόσθεσε ο Fang.

Μέσω της βαθιάς ολοκλήρωσης του ελέγχου των αμαξοστοιχιών, της πρόσφυσης, του δικτύου, του φρεναρίσματος, της αποφυγής σύγκρουσης και άλλων πλατφορμών ελέγχου που είναι τοποθετημένα σε οχήματα, κάνει ένα τεχνολογικό άλμα για τους υπόγειους σιδηρόδρομους, από καθαρά αυτοματοποιημένη οδήγηση σε έξυπνη και αυτόνομη λειτουργία.

Στην πραγματική πρακτική, το σύστημα μπορεί να μειώσει σημαντικά το διάστημα παρακολούθησης και επαναφοράς των αμαξοστοιχιών, αυξάνοντας την απόδοση λειτουργίας κατά 15%. Μπορεί επίσης να λύσει τη δυσκολία προσθήκης αμαξοστοιχιών στις γραμμές με μεγάλη ροή επιβατών. Όταν αντιμετωπίζετε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως πυρκαγιές σταθμών ή αστοχίες στο παρασκήνιο, το σύστημα παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία για τις λειτουργίες του μετρό.

Το συνολικό κόστος ζωής ενός μετρό μπορεί να μειωθεί κατά 20 τοις εκατό, χάρη στη βελτιστοποίηση του συστήματος και τη μείωση του εξοπλισμού.

http://www.ecns.cn/news/sci-tech/2021-05-10/detail-ihametef9041436.shtml


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com