Τετάρτη 19 Μαΐου 2021

Τρένα υδρογόνου στις ράγες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Απόλυτη ησυχία και άνεση ταξιδιού προσφέρουν τα νέας τεχνολογίας τρένα υδρογόνου, τα οποία δεν αποκλείεται να δούμε κάποια στιγμή να τρέχουν στις γραμμές του ΟΣΕ. Πληροφορίες θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επεξεργάζεται το ενδεχόμενο προμήθειας τρένου υδρογόνου, το οποίο αποτελεί σήμερα τη φιλικότερη και πιο σύγχρονη τεχνολογικά σιδηροδρομική επιλογή, για τα ευρωπαϊκά τουλάχιστον δεδομένα.

Αλεξάνδρα Κασσίμη

Η «Κ» είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει, πριν από σχεδόν τρία χρόνια, με το πρώτο τρένο υδρογόνου που μπήκε σε τροχιά, το Coradia iLint. Στο πλαίσιο της πολιτικής της να περιορίσει την κατανάλωση ενέργειας, η κατασκευάστρια εταιρεία Alstom δημιούργησε το ακόμα φιλικότερο προς το περιβάλλον Coradia iLint. Βασίστηκε σε ένα ντιζελοκίνητο τρένο της εταιρείας, το Coradia Lint 54, το οποίο υπό την κατάλληλη μετατροπή σε iLint διαθέτει αυτονομία 1.000 χλμ., φτάνει τα 140 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα και χωράει 300 επιβάτες. Και όλα αυτά «καίγοντας» ένα από τα βασικά συστατικά του νερού. Η είσοδος της υδρογονοκίνησης στη σιδηροδρομική αγορά είναι ακόμα στο ξεκίνημά της. Σήμερα έχουν γίνει δοκιμαστικές διαδρομές στη Γερμανία, ενώ έχει δρομολογηθεί και σε μία γραμμή στην Αγγλία.

Πέραν των επιδόσεων του τρένου και της άνεσης ταξιδιού που προσφέρει, η εν λόγω τεχνολογία θεωρείται ιδιαίτερα χρήσιμη σε δίκτυα τα οποία δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενα. Και αυτό γιατί η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρισμού και υδρογόνου είναι εύκολη και γρήγορη εν μέσω διαδρομής, ενώ προσφέρει μια αξιόπιστη εναλλακτική για τα τμήματα του δικτύου τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ηλεκτροκίνητες μηχανές. Στην παρούσα φάση, μάλιστα, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν προσφέρει στο σύνολό του υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης. Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες έφθασε στην Ελλάδα το δεύτερο «Ασημένιο Βέλος», που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες δηλώσεις στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δύο ανακατασκευασμένα τρένα θα ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους προς τα τέλη Ιουνίου προκειμένου να εξυπηρετήσουν την κίνηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Σημειώνεται ότι ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε το παρθενικό δρομολόγιο να εκτελείται τον περασμένο Μάρτιο. Εμπόδιο στα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτέλεσαν οι υγειονομικές συνθήκες, που σε μεγάλο βαθμό ευθύνονται και για την καθυστερημένη άφιξη του δεύτερου «ασημένιου βέλους». Να τονιστεί ότι προϋπόθεση για την εκτέλεση σιδηροδρομικού δρομολογίου με τον νέο τύπο συρμών είναι να υπάρχει διαθέσιμο και δεύτερο, εφεδρικό τρένο.

kathimerini.gr
sidirodromikanea