Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021

Βρείτε τις διαφορές!

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα
Όταν αγοράζαμε στην παιδική μας ηλικία "Μίκυ Μάους", "Ποπάυ", "Τιραμόλα", "Σεραφίνο", "Κλασικά", "Σούπερ Κλασικά" κ.λπ. υπήρχαν στο μέσον σελίδες με σταυρόλεξο, "σκανδιναβικό" και δυο όμοιες εικόνες στις οποίες μας καλούσαν να βρούμε τις διαφορές ανάμεσα σε δύο σχεδόν παρόμοια σκίτσα με πολύ μικρές και λίγες διαφορές.
Σας στέλνω λοιπόν φωτογραφίες από το εσωτερικό και εξωτερικό των δύο μοντέλων ΜΑΝ1 - ΜΑΝ2 / ΜΑΝ2000 και ερωτάται η ιδιοκτήτρια Γαιαοσέ; Για ποιον λόγο οι αυτοκινητάμαξες ΜΑΝ1, ΜΑΝ2 και ΜΑΝ4 δεν έχουν ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα αναβάθμισης / τεχνολογικής επικαιροποίησης; Και για μεν τις ΜΑΝ1 / ΜΑΝ4 η ιδιοκτήτρια Γαιαοσέ τις "τιμώρησε" μόνο με "ισόβιο εγκλισμό" στα αμαξοστάσια της Λεύκας Πειραιά (με ανοικτές πόρτες των αμαξοστασίων ώστε να μπορούν να εισέρχονται στο χώρο τρωκτικά, νυκτερίδες κ.λπ.) ενώ για τις ΜΑΝ2 η τιμωρία υπήρξε... αυστηρότερη: τις εγκατέλειψαν στην ύπαιθρο για καύση από τον καυτό ελληνικό καλοκαιρινό ήλιο, οξείδωση από τη βροχή, τους αέρηδες και τη σκόνη. Αυτά ως... "ορεκτικά". 
Γιατί το κυρίως πιάτο είχε εγκατάσταση άγνωστων προσώπων στο εσωτερικό τους, σημαντικές φθορές και αλλοιώσεις από τη διαμονή, ενώ σε κάποιες "τυχερές" από αυτές είχε και "επιδόρπιο" με άναμμα πυρκαγιάς και ολική καταστροφή!

Ποτέ όμως δεν είναι αργά. Οι ανάγκες για φρέσκο (έστω και ανακαινισμένο) τροχαίο υλικό για προαστιακά δρομολόγια είναι μεγάλες και η ζήτηση για γρήγορα και πυκνά προαστιακά δρομολόγια έτι μεγαλύτερες! 
Πέραν τούτου είναι και δείγμα πολιτισμού. Άλλωστε τα ασημένια / λευκά βέλη ανακατασκευασμένα δεν είναι και αυτά; Γιατί όχι και τα ημέτερα τρένα;


sidirodromikanea