Δευτέρα, 17 Μαΐου 2021

Τα σιδηροδρομικά δίκτυα του αύριο οδηγούν στη δορυφορική συνδεσιμότητα.

Οι σιδηρόδρομοι είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευμάτων σε απομακρυσμένες περιοχές. Ωστόσο, οι σημερινοί φορείς εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις, όπως η βελτιστοποίηση της χωρητικότητας του δικτύου, η εκτέλεση ζωτικών εργασιών συντήρησης και η βελτίωση της υγείας και της ασφάλειας.

Στην φιλοδοξία τους να επιτύχουν μεγαλύτερο έλεγχο στα περιουσιακά τους στοιχεία, οι ηγέτες των μεταφορών αναπτύσσουν πλέον πιο προηγμένες τεχνολογίες στα δίκτυά τους, που κυμαίνονται από καινοτόμα συστήματα ελέγχου τρένων και σηματοδότησης επόμενης γενιάς, έως κατανεμημένη ισχύ και έξυπνο έλεγχο ταχύτητας. Για να είναι επιτυχής αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι σιδηροδρομικοί φορείς χρειάζονται πρόσβαση σε μια αξιόπιστη επικοινωνιακή υποδομή με μια ανθεκτική ραχοκοκαλιά συνδεσιμότητας.

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑΣ


Η αξιόπιστη συνδεσιμότητα επιτρέπει τη μεταφορά δεδομένων και τη φωνητική επικοινωνία μεταξύ μηχανών και κέντρων ελέγχου και είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας. Είτε χρησιμοποιείτε έξυπνο cruise control ή επικοινωνία πληρώματος συντήρησης στο δίκτυό σας, πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή, σταθερή σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Ωστόσο, η πρόκληση που αντιμετωπίζουν πολλοί σιδηροδρομικοί φορείς είναι ότι μεγάλες περιοχές των δικτύων τους έχουν κάλυψη «σκοτεινών σημείων», όπου τα επίγεια δίκτυα δεν παρέχουν αξιόπιστη συνδεσιμότητα. Για παράδειγμα, υπάρχουν μόνο 18.000 μίλια σιδηροδρόμων στη Βραζιλία, με έως και το 50% των γραμμών να λειτουργούν σε περιοχές όπου οι ατμομηχανές είναι αόρατες στα κέντρα ελέγχου.

Οι σκοτεινές κηλίδες τείνουν να εμφανίζονται στα όρια της επίγειας συνδεσιμότητας, όπου η κάλυψη είναι είτε αδύναμη, αναξιόπιστη ή εντελώς ανύπαρκτη. Αυτά είναι συνήθως πολύ απομακρυσμένα ή απομονωμένα περιβάλλοντα, όπου η επικοινωνία έκτακτης ανάγκης ή η αποτελεσματική παρακολούθηση τοποθεσίας από το κέντρο ελέγχου μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο να διατηρηθεί. Αυτό όχι μόνο αφήνει τους διαχειριστές μεταφορών να μην μπορούν να εντοπίσουν τις μηχανές καθώς διασχίζουν αυτές τις περιοχές, αλλά η ασφάλεια του προσωπικού μπορεί να κινδυνεύει εάν δεν μπορούν να λάβουν υποστήριξη για την επίλυση επειγόντων ζητημάτων όταν τη χρειάζονται περισσότερο.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΔΟΡΥΦΟΡΟ;


Για να αντιμετωπιστεί αυτή η πρόκληση, μια επιλογή είναι οι φορείς εκμετάλλευσης δικτύων να δημιουργήσουν το δικό τους ιδιωτικό δίκτυο, αν και αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά ακριβό. Μια άλλη μέθοδος είναι η υιοθέτηση επίγειων δικτύων 5G. Και πάλι, ενώ αυτή είναι μια εξαιρετική επιλογή για καταναλωτικά σιδηροδρομικά δίκτυα, για έναν απομακρυσμένο σιδηροδρομικό φορέα στη μέση της Νότιας Αμερικής, το 5G είναι πιθανότατα να μην είναι εκκινητή αυτή τη στιγμή.

Αντιθέτως, ο δορυφόρος είναι συχνά η απλούστερη, ταχύτερη εγκατάσταση, η πιο αξιόπιστη και οικονομικά αποδοτική επιλογή, ιδιαίτερα για τους απομακρυσμένους σιδηροδρομικούς φορείς. Στο παρελθόν, οι δορυφορικές λύσεις που παρέχουν «πάντοτε ενεργοποιημένη» συνδεσιμότητα για σιδηροδρομικές εργασίες θεωρήθηκαν απαγορευτικές ως προς το κόστος ή εξαρτώνταν υπερβολικά από αναξιόπιστο υλικό. Αυτή η αντίληψη αρχίζει να αλλάζει.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ


Στην Ευρώπη, ο δορυφόρος θεωρείται σημαντικό συστατικό του επικείμενου Future Railway Mobile Communication System (FRMCS). Το FRMCS θα αντικαταστήσει τελικά το υπάρχον δίκτυο GSM-R και θα πρέπει να παρέχει εξαιρετικά αξιόπιστη, πανταχού παρούσα συνδεσιμότητα, την οποία οι δορυφορικές υπηρεσίες μπορούν να προσφέρουν οικονομικά αποδοτικά παράλληλα με τις επίγειες υπηρεσίες.

Σε ολόκληρο τον Ατλαντικό, η Rumo Rail - η μεγαλύτερη εταιρεία σιδηροδρόμων στη Βραζιλία και ενσωματωμένη στην οικονομία της χώρας - πρόσφατα χρησιμοποίησε μια δορυφορική λύση. Πριν από την υιοθέτηση δορυφόρου, τα σκοτεινά σημεία σύνδεσης σε ορισμένες τοποθεσίες εμπόδισαν τους οδηγούς, τους μηχανικούς σιδηροδρόμων και τα κέντρα ελέγχου να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο.

Τοποθετώντας περισσότερα από 300 τρένα φορτίου με δορυφορικό σύστημα τηλεμετρίας και push-to-talk (PTT), η Rumo έχει τώρα πρόσβαση σε αδιάλειπτη, υψηλής ποιότητας συνδεσιμότητα για να διευκολύνει τη μεταφορά τηλεματικής, φωνής και δεδομένα βίντεο. Αυτό επιτρέπει την ακριβή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο κάθε τρένου και την επικοινωνία μεταξύ οδηγών, προσωπικού συντήρησης και κέντρων ελέγχου.

ΈΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΜΕΛΛΟΝ


Οι σημερινοί σιδηροδρομικοί φορείς καλωσορίζουν τα πλεονεκτήματα της δορυφορικής συνδεσιμότητας ως έναν αξιόπιστο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο κατασκευής ασφαλέστερων, πολύ αποδοτικών και πιο βιώσιμων σιδηροδρομικών δικτύων. Καθώς ξεκινούν νέα δίκτυα όπως το 5G, ο δορυφόρος αναμένεται να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην κάλυψη των κενών στις δυνατότητες επικοινωνίας και στη δημιουργία πιο ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού, χωρίς την ανάγκη επένδυσης σε δαπανηρές χερσαίες υποδομές.


https://www.inboundlogistics.com/cms/article/rail-networks-of-tomorrow-to-ride-on-satellite-connectivity/


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης

sidirodromikanea