Οι έρευνες αποκαλύπτουν αμέλεια πολλών εμπλεκόμενων υπαλλήλων που οδήγησαν σε σύγκρουση αμαξοστοιχίας, αφήνοντας 20 άτομα νεκρούς, 199 τραυματίες
Η Εισαγγελία της Αιγύπτου ανακοίνωσε, την Κυριακή, τα αποτελέσματα των ερευνών για τη σύγκρουση του τρένου που συνέβη στο Sohag στις 26 Μαρτίου, και άφησε 20 ανθρώπους νεκρούς και 199 τραυματίες.
Οι έρευνες αποκάλυψαν ότι το τρένο Sohag-Alexandria No. 157 είχε σταματήσει δύο φορές μεταξύ των σταθμών Maragha και Tahta, μέχρι την άφιξη του τρένου Aswan-Cairo No. 2011 που έπεσε σε αυτό.
Κατά τη διάρκεια των ερευνών, ο οδηγός της αμαξοστοιχίας αριθ. 157 και ο βοηθός του ισχυρίστηκαν ότι η οθόνη ελέγχου της αμαξοστοιχίας τους προειδοποίησε για τη μείωση της πίεσης στους σωλήνες που συνδέουν τα αυτοκίνητα της αμαξοστοιχίας, οι οποίες είχαν σταματήσει αυτόματα την αμαξοστοιχία.
Εξήγησαν ότι μόνο με την ενεργοποίηση των φρένων έκτακτης ανάγκης ή το κλείσιμο των βαλβίδων εκτροπέα φρένων θα προκαλούσε τη μείωση της πίεσης στους σωλήνες που συνδέονται μεταξύ των αμαξοστοιχιών.
Ο βοηθός οδηγός πρόσθεσε ότι η αμαξοστοιχία σταμάτησε για δεύτερη φορά λόγω του κλεισίματος μίας από τις βαλβίδες εκτροπής φρένων από άγνωστο άτομο.
Ωστόσο, οι επιβάτες και το προσωπικό ασφαλείας δήλωσαν ότι δεν είδαν κανέναν να προσπαθεί να τραβήξει τα φρένα έκτακτης ανάγκης και επίσης δεν άκουσαν τον διακριτικό ήχο του να τραβούν.
Εν τω μεταξύ, ο βοηθός οδηγού της αμαξοστοιχίας Νο. 2011 ισχυρίστηκε ότι έλεγξε ότι όλα τα φώτα του σηματοφόρου ήταν πράσινα κατά μήκος του σιδηροδρομικού δρόμου πριν από το σημείο συντριβής.
Όταν ήταν περίπου 500 μέτρα μακριά, παρατήρησε ότι το τρένο αρ. 157 είχε σταματήσει, οπότε χρησιμοποίησε τα χειρόφρενα για να σταματήσει το τρένο που δεν κατάφερε να λειτουργήσει.
Ωστόσο, ο οδηγός του τρένου Νο. 2011 ισχυρίστηκε ότι ήταν αυτός που οδήγησε το τρένο και όχι τον βοηθό του. Τόσο ο οδηγός όσο και ο βοηθός του είπαν ότι είχαν σταματήσει τον αυτόματο έλεγχο αμαξοστοιχίας (ATC).
Το ATC είναι μια συσκευή που λαμβάνει πληροφορίες ταχύτητας από το κύκλωμα τροχιάς στο οποίο κινείται η αμαξοστοιχία, και επιβραδύνει αυτόματα την αμαξοστοιχία στην επιτρεπόμενη ταχύτητα εάν η αμαξοστοιχία κινείται.
Επιπλέον, οι έρευνες επιβεβαίωσαν ότι ο επικεφαλής του Τμήματος Κεντρικού Ελέγχου στο Assiut είχε εγκαταλείψει το χώρο εργασίας του τη στιγμή του ατυχήματος, παρά την ευθύνη του να παρακολουθεί την κίνηση των αμαξοστοιχιών στο σημείο σύγκρουσης.
Οι έρευνες διαπίστωσαν επίσης ότι η υπηρεσία ελέγχου καθυστέρησε να προειδοποιήσει τον οδηγό της αμαξοστοιχίας Νο. 2011 ότι μια άλλη αμαξοστοιχία είχε σταματήσει μπροστά στον σιδηρόδρομο. Το τμήμα ήταν επίσης αργά για να προειδοποιήσει το τρένο αρ. 157 ότι υπήρχε ένα άλλο τρένο που έφτανε προς αυτό.
Η δημόσια δίωξη διαπίστωσε επίσης ότι δεν ήταν όλα τα φώτα του σηματοφόρου πράσινα, αλλά ένα από τα φώτα περίπου 1 χλμ. Από το σημείο συντριβής ήταν κίτρινο. Αυτό σημαίνει ότι η αμαξοστοιχία πρέπει να επιβραδύνεται. Εν τω μεταξύ, το δεύτερο φως που βρισκόταν περίπου 310 μέτρα μακριά από το σημείο σύγκρουσης ήταν κόκκινο.
Η δημόσια δίωξη είχε πραγματοποιήσει 13 προσομοιώσεις χρησιμοποιώντας όλους τους τύπους χειρόφρενων με ένα τρακτέρ παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιήθηκε στην αμαξοστοιχία αρ. 2011. Διαπίστωσε ότι εάν το τρένο ταξίδευε με ταχύτητα 90 km / h τόσο ο οδηγός όσο και ο δικός του ισχυρίστηκε ο βοηθός, η αμαξοστοιχία έπρεπε να ήταν σε θέση να σταματήσει πριν από το σημείο σύγκρουσης.
Οι δοκιμές κατάχρησης ναρκωτικών έδειξαν επίσης ότι ο επιβλέπων του πύργου παρατήρησης στο σταθμό Maragha χρησιμοποίησε ναρκωτικό χασίς, ενώ ο βοηθός οδηγού της αμαξοστοιχίας αρ. 157 βρέθηκε να κάνει κατανάλωση του ναρκωτικού.
dailynewsegypt.com/2021/04/11/egypts-public-prosecution-announces-results-of-investigations-into-sohag-train-crash/
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης