Κυριακή, 25 Απριλίου 2021

Η Αμπχαζία μπορεί, η Ελλάς αδυνατεί!

25 Απριλίου 2021 – 25 Μαΐου 2021. Ένας μήνας έμεινε για το «ιωβηλαίο» των 25 χρόνων επαναλειτουργίας του Τρένου του Πηλίου (25 Μαΐου 1996) και καμιά ελληνική σιδηροδρομική εταιρία δεν θα το γιορτάζει!

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Η Αμπχαζία, μια μικρή χώρα στον Καύκασο, ανάμεσα σε Ρωσία και Γεωργία. Στην πραγματικότητα, αυτό το μη αναγνωρισμένο έθνος έχει έναν ανεξάρτητο σιδηρόδρομο. Τη δεκαετία του 1970, η Σοβιετική Ένωση ανακάλυψε ένα τεράστιο σπήλαιο στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας και αποφάσισε να κατασκευάσει ένα μικρό «μετρό» για τουριστική ανάπτυξη.
 Αυτός είναι ο λεγόμενος «New Athos Cave Railway» (https://translate.google.com/translate hl=el&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/New_Athos_Cave_Railway&prev=search&pto=aue). 
Ένα μικρό μετρό κατασκευασμένο από τον διάσημο κατασκευαστή Elektrichka, Riga Vehicle Manufacturing Factory, εκτελεί δρομολόγια από και προς τον μεγαλύτερο υπόγειο χώρο στον κόσμο. Το μοντέλο «Эп-563», το οποίο υπερηφανεύεται για την εθνική προέλευση του αμαξώματος του σιδ/κού οχήματος, λέγεται ότι είναι ένα νέο μοντέλο που μόλις παρουσιάστηκε το 2014. Με πλάτος σιδ/κής γραμμής 91,4 cm (3 πόδια/feets), συρμός αυτός κινείται από ή από μια 3η ράγα τροφοδοσίας με ρεύμα ή από μια μπαταρία στον υπόγειο χώρο του σταθμού εκεί όπου η 3η ράγα δεν είναι τοποθετημένη για λόγους ασφαλείας και επειδή η ιθυντήρια καμπίνα είναι μονόπλευρη, ελέγχεται από απόσταση από μια βιντεοκάμερα όταν είναι ο συρμός κινείται αντίστροφα. Είναι ένα «μίνι μετρό» που είναι μοναδικό στον κόσμο (https://www.youtube.com/watch?v=INCdkjaC46Y). Και αναρωτιέμαι γεμάτος μελαγχολία: Η «ελάχιστη» Αμπχαζία μπορεί να παραγγέλνει καινούργιους συρμούς, η Ελλάς η ανήκουσα εδώ και 40 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, 70 χρόνια στο Νάτο, εδώ και 4 χρόνια η Τρενοσέ βρίσκεται υπό την ιδιοκτησία μιας εκ των μεγαλυτέρων, εμπειροτέρων και ισχυροτέρων σιδ/κών εταιριών παγκοσμίως και αδυνατεί να προμηθευτεί νέους συρμούς με το Τρένο του Πηλίου να συνεχίζει να εξυπηρετείται από βαγόνια κατασκευής του 1900; Και αφού τελικά οι ελληνικές σιδ/κές εταιρίες δεν πρόκειται να προμηθεύσουν το Τρένο του Πηλίου με νέο τροχαίο υλικό μπορούν τουλάχιστον να μας δηλώσουν τι εκδηλώσεις έχουν προγραμματίσει για το «ιωβηλαίο» των 25 χρόνων από την ημερομηνία της επαναλειτουργίας του (25 Μαΐου 1996) ημερομηνία από την οποία απέχουμε μόλις έναν μήνα;


Με εκτίμηση, 
Σ. Βενέτης

sidirodromikanea