ΑΠΟ: Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση και επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας
ΠΡΟΣ:
1. Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ κ. Αθανάσιο Κοτταρά
2. Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Προστασίας Νεωτέρων Μνημείων και Κινητών Πολιτιστικών Αγαθών Προϊστάμενο κ. Δημήτριο Ζυγομαλά
Σε συνέχεια των πρόσφατων πρωτοβουλιών του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου για τη διατήρηση της παλαιάς γραμμής Πλαταμώνα, σας αποστέλλουμε μία δέσμη προτάσεων με τίτλο «Πρόταση ανάπλασης οδικού δικτύου εκατέρωθεν παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα από Σ.Σ. Νέων Πόρων έως και Σ.Σ. Πλαταμώνα».
Όπως ήδη γνωρίζετε, αναπαράγεται συνεχώς το ψευδές δίλημμα ή παλαιά γραμμή ή παραλιακός πεζόδρομος. Η απάντηση είναι και τα δύο μαζί καθώς και επαρκή πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομος και θέσεις στάθμευσης εκατέρωθεν της γραμμής.
Κάνοντας κλικ στο κατωτέρω link, μπορείτε να κατεβάσετε το PDF στον υπολογιστή σας και να το μελετήσετε, είτε στην οθόνη του υπολογιστή σας, είτε εκτυπωμένο:
Πρόκειται για ένα πόνημα βραχυπρόθεσμων προτάσεων που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2018 και συμπληρώθηκε – επικαιροποιήθηκε τον Απρίλιο του 2019.
Με το παρόν πόνημα προσπαθούμε να παρουσιάσουμε στην τοπική κοινωνία και τους συναρμόδιους φορείς μια νέα φιλοσοφία βιώσιμης κυκλοφοριακής οργάνωσης, ώστε να δοθεί επιτέλους οριστική και βιώσιμη λύση σε αυτό το ζήτημα και να γίνει αντιληπτό ότι το δίλημμα ή παραλιακός πεζόδρομος ή παλαιά γραμμή είναι ψευδεπίγραφο και η απάντηση είναι και παραλιακός πεζόδρομος και παλαιά γραμμή ταυτόχρονα για μια βιώσιμη κινητικότητα στον Πλαταμώνα.
Εμείς με δική μας πρωτοβουλία και δαπάνη μελετήσαμε και αποδείξαμε την επάρκεια του εκατέρωθεν της γραμμής χώρου μεταξύ Σταθμού Νέων Πόρων και Σταθμού Πλαταμώνα, ώστε να δημιουργηθούν εκατέρωθεν και εκτός του άξονα της παλαιάς γραμμής και δρόμος και λωρίδα στάθμευσης και επαρκή πεζοδρόμια και λωρίδα κίνησης ποδηλάτων.
Επίσης μελετήσαμε εναλλακτική λύση χωρίς είσοδο οχημάτων μέσα στον διατηρητέο Σταθμό Πλαταμώνα, ώστε να αποδείξουμε ότι πράγματι είναι εφικτό.
Σε ότι αφορά τα υποτιθέμενα «υψηλά» πρανή της παλαιάς γραμμής, η πραγματικότητα είναι ότι η παλαιά γραμμή υπερυψώνεται σε σχέση με το παράπλευρο οδικό δίκτυο μόνο στα σημεία που πρέπει να γεφυρώσει χείμαρρους και με τόσο ύψος όσο χρειάζεται για να είναι επαρκής η πλημμυρική διατομή των γεφυρών του σιδηροδρόμου.
Τυχόν τροποποίηση της μηκοτομής της γραμμής θα καθιστούσε μη λειτουργική την παλαιά γραμμή και κατεδαφιστέες τις υφιστάμενες γέφυρες που αποτελούν κηρυγμένα «μνημεία» παρότι ευρίσκονται εκτός του κηρυγμένου «ιστορικού τόπου» (βλ. θέσεις «XII» και «XIII» του σχεδιαγράμματος της απόφασης κήρυξης).
Η λύση λοιπόν δεν είναι η καταστροφή των υφιστάμενων τεχνικών έργων, αλλά η κατασκευή και εκατέρωθεν οδικών γεφυρών, όπως και στο παρελθόν έχει υποδείξει στον Δήμο το Υπουργείο Υποδομών.
Η λύση αυτή είχε ξεκινήσει να μελετάται και από τον καποδιστριακό Δήμο Ανατολικού Ολύμπου κατά το έτος 2007 με την υπ’ αριθμό 310/2007 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα «Σύνταξη πλήρους τοπογραφικού υποβάθρου για την εκπόνηση μελετών τεχνικών γεφύρωσης κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής στο Δημοτικό Διαμέρισμα Πλαταμώνα».
Το παρόν email το κοινοποιούμε στους ενδιαφερόμενους Συλλόγους Φίλων Σιδηροδρόμου καθώς και στα Σιδηροδρομικά Νέα.
Με εκτίμηση
Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση και επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας.
ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Επικεφαλής της Πρωτοβουλίας και μέλος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου