Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η έκβαση του αποτελέσματος ενός διαγωνισμού ύψους περίπου 43 εκατ. ευρώ που προωθεί η Αττικό Μετρό, με το μεγαλύτερο μέρος της σύμβασης (6,4 εκατ.) να αφορά σε στατικές μελέτες, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς τέτοιου είδους, που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον σημαντικών εγχώριων και ξένων ονομάτων.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Ο λόγος για το έργο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ», ύψους 43 εκατ. ευρώ (35,5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ), ο οποίος σχετίζεται επί της ουσίας με την αναζήτηση συμβούλων μηχανικών που θα υποστηρίξουν τα projects της Αττικό Μετρό εντός της Περιφέρειας, δηλαδή τις γνωστές επεκτάσεις του μέσου.
Η Αττικό Μετρό πριν λίγες εβδομάδες (απόφαση με ημερομηνία 22 Μαρτίου) έδωσε τελικά μια μικρή παράταση στον διαγωνισμό (οι προσφορές είχαν προγραμματιστεί για τις 29 Μαρτίου και η αποσφράγιση για τις 30 Μαρτίου) δίνοντας προθεσμία καταληκτικής υποβολής προσφορών για τις 8 Απριλίου και ημερομηνία αποσφράγισης την επομένη, 9 Απριλίου 2021. Και αυτό καθώς απαιτείται περισσότερος χρόνος για την καλύτερη προετοιμασία των υποψηφίων ώστε να επιτευχθεί και ο αντίστοιχος υγιής ανταγωνισμός.
Ο σύμβουλος θα βοηθήσει στην υλοποίηση των έργων «Γραμμή 4 – τμήμα Α΄: Άλσος Βεΐκου – Γουδή», «Επέκταση της γραμμής 3, τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς», καθώς και των λοιπών έργων του μετρό και του τραμ στην Αττική, καθώς και στην υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων που απαρτίζουν το τεχνικό αντικείμενο της Αττικό Μετρό Α.Ε. και εμπεριέχονται στις αρμοδιότητές της. Μεταξύ αυτών, η συμμετοχή και υποστήριξη σε κάθε δραστηριότητα, η παροχή τεχνικών λύσεων, θέματα μελέτης, διαχείρισης και επίβλεψης των έργων κ.α.
Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές, Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» ΕΣΠΑ 2014-2020, από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το ΠΔΕ. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 60 μήνες από την υπογραφή της.
Προφανώς, το είδος και το ύψος της σύμβασης θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον ισχυρών ονομάτων, όπως η Hill, η AECOM, η SALFO κ.λπ., ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι εν λόγω διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί και προς περίπου 2-3 ετών αλλά ακυρώθηκε καθώς έμπλεξε στα γρανάζι των προσφυγών και επαναπροκηρύχθηκε από την Αττικό Μετρό η οποία προφανώς δεν ήθελε να εμπλακεί στον κυκεώνα των προσφυγών, αλλά προτίμησε να εκκινήσει τις διαδικασίες από την αρχή. Μάλιστα, τότε προσφορές είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες ΝΑΜΑ – ΛΔΚ, AECOM – HILL – RINA και η Salfo, οπότε μένει να φανεί αν τα ίδια γκρουπ επανέλθουν αλλά και αν θα έχουμε επανάληψη των νομικών διαδικασιών ή επιτέλους ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
insider.gr
sidirodromikanea