Πολύ θετικές για την περιοχή της Καλαμπάκας αλλά και όλο τον νομό Τρικάλων χαρακτηρίζονται οι δηλώσεις της περασμένης Δευτέρας του Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στη Δυτική Μακεδονία σχετικά με τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Σιάτιστα – Κοζάνη και την ξεκάθαρη θέση της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο, που όπως δήλωσε ο Υπουργός, είναι βασική προτεραιότητα, και ειδικά φέτος, που είναι έτος σιδηροδρόμου.
Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι η Δυτική Μακεδονία μπαίνει στο χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων, ενώ συμπλήρωσε πως η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν ενταγμένη στον Στρατηγικό σχεδιασμό των σιδηροδρομικών δικτύων το 2014 και απεντάχθηκε με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ το 2019.
Δύο ημέρες μετά, την Τετάρτη 21 Απριλίου, η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα παρέδωσε ανοιχτή διαδικτυακή συνέντευξη τύπου προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, όπου τοποθετήθηκε σχετικά με τις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Φλώρινας και της Δυτ. Μακεδονίας με την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία.
Η κα Πέρκα ξεκίνησε την τοποθέτηση της σημειώνοντας πως η συνέντευξη ήταν μονοθεματική, λόγω των εξαιρετικά σημαντικών εξελίξεων που αφορούν στη σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή – Καστοριά – Πόγραδετς, παρουσίασε μια διαφορετική γραμμή και στο τέλος κάλεσε όλους τους πολίτες, τους τοπικούς φορείς, τον Αντιπεριφερειάρχη και τους Δημάρχους της περιοχής να συστρατευτούν και να ασχοληθούν με τον κοινό σκοπό για το δίκαιο και εξασφαλισμένο αίτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής.
Κρίνουμε ότι τάχιστες πρέπει να είναι οι ενέργειες του Υπουργού κ. Κώστα Σκρέκα, των βουλευτών του νομού μας (και από το δύο κόμματα) αλλά και όλων των φορέων του νομού μας, για να παρουσιαστούν με τη βοήθεια ανθρώπων που γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Κοζάνης οι ενέργειες που έχουν γίνει κατά καιρούς και που ξεκινούν από τις αρχές της δεκαετίας του 1920, την περίοδο δηλαδή της ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των σιδηροδρόμων Ελλάδας, με τη μελέτη που έγινε τότε και σταματά το 1930.
Όπως αναφέρεται σε μελέτες, στόχος της σύνδεσης αυτής είναι η δηµιουργία άξονα επικοινωνίας µεταξύ της ∆υτικής και της Κεντρικής – Ανατολικής Ελλάδας. Η σύνδεση αυτή αποτελεί σηµαντική δίοδο µεταφορών µεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης, καθόσον καταλήγει στον λιµένα της Ηγουµενίτσας, έναν από τους κυριότερους δυτικούς λιµένες της χώρας, και κατ’ επέκταση στην Ιταλία, ενώ η σύνδεση µε την Καστοριά δίνει τη δυνατότητα επέκτασης του δικτύου προς ∆υράχιο (Αλβανία).
Η σιδηροδροµική σύνδεση των µεγάλων πόλεων της ∆υτικής Ελλάδας θα άρει την αποµόνωση της περιφέρειας και θα προσφέρει προοπτικές ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή µελέτης.
Επιπλέον, η συνδυασµένη λειτουργία σιδηροδρόµου και λιµένων της χώρας εξασφαλίζει την οικονοµική βιωσιµότητα των ενταγµένων έργων, αφού εκτιµάται ότι ο ΟΣΕ θα αυξήσει σηµαντικά το επιβατικό και κυρίως εµπορευµατικό µεταφορικό του έργο µέσω της συνδυασµένης λειτουργίας.
tameteora.gr
sidirodromikanea