Παρασκευή 9 Απριλίου 2021

Αχαΐα - Προαστιακός: Θύμα της διένεξης ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ η γραμμή Πάτρα-Κάτω Αχαΐα

Ήταν θέμα λίγων ημερών πριν από τρεις εβδομάδες. ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετρούν διαφορετικά το χρόνο που περνάει σε σχέση με τους πολίτες της Κάτω Αχαΐας που περιμένουν το τρένο να επεκταθεί μέχρι τον σταθμό της γειτονικής πόλης.

Αν συνυπολογίσουμε, δε, και το διάστημα που έχει περάσει από τότε που θα έπρεπε να έχει φτάσει ο προαστιακός στον σταθμό της Κάτω Αχαΐας, τότε το ζήτημα δεν απέχει πολύ από τον εμπαιγμό.

ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι υπεύθυνη για τους συρμούς είχε επιφυλάξεις και τις διατύπωσε δημόσια με έμμεσο τρόπο (μέσω διαρροών). Ο ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής της γραμμής αποφάνθηκε, όπως έγραψε η «Π», ότι οι εξηγήσεις του ήταν επαρκείς και ζήτησε την ενεργοποίηση των δρομολογίων Αγιος Ανδρέας - Κάτω Αχαΐα από τις 17 Μαρτίου.

"ΜΠΑΛΑΚΙ"

Η ανοχή, όμως, και οι ευγένειες εκλείπουν όταν οι πολίτες, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η Δυτική Αχαΐα, γίνονται μπαλάκι ανάμεσα στους δύο φορείς, οι οποίοι για τους δικούς τους λόγους προσπαθούν να έλθουν σε συνεννόηση, αλλά χωρίς αποτέλεσμα μέχρι σήμερα.

ΣΕΝΑΡΙΑ

Η υπόθεση καταντάει κωμικοτραγική για ένα επιπλέον λόγο. Η Περιφέρεια έχει υπογράψει σύμβαση με τον ΟΣΕ για ολόκληρο το δρομολόγιο, δηλαδή μέχρι την Κάτω Αχαΐα, και όχι μέχρι τον σταθμό των Καμινίων. Εχουν ακουστεί πολλά σενάρια για το γεγονός ότι ο προαστιακός, στη νότια επέκτασή του, βρίσκεται λίγο μετά τα μισά της διαδρομής. Γράφτηκαν και ακούστηκαν εκτιμήσεις για θέματα ασφάλειας της γραμμής, για την μη εμπορικότητα του δρομολογίου, ακόμα και για τριβές που έχουν προκληθεί ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ σχετικά με κεκτημένα που κράτησε ο δεύτερος και θεωρεί ότι στερήθηκε η πρώτη. Και πως η νότια επέκταση ήταν το θύμα αυτής της διένεξης των δύο φορέων.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ

Οτι από τα παραπάνω (ή άλλα) και αν ισχύει δεν ενδιαφέρει την τοπική κοινωνία που περιμένει την υλοποίηση όχι μιας πολιτικής δέσμευσης, αλλά μιας συμβατικής υποχρέωσης. Χρέος της Περιφέρειας είναι μετά και την πίεση που άσκησε από το περασμένο φθινόπωρο να περάσει στο επόμενο στάδιο, απαιτώντας με κάθε νόμιμο μέσο να ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Από την πλευρά της η Περιφέρεια έχει διαβεβαιώσει ότι θα βοηθήσει με κάθε πρόσφορο μέσο (στέγαστρο εκεί που λείπει, ράμπες όπου χρειάζεται κ.ά.), ώστε να φτάσει ο συρμός του προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό και στους δύο φορείς, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι τα όρια ξεπεράστηκαν. Αν έχουν διαφορές μεταξύ τους ας τις λύσουν σε άλλο επίπεδο.

pelop.gr