Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Για τα μεγάλα έργα μεταφορών στην ΠΕ Κοζάνης, η Παρασκευή Βρυζίδου στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν:

-Η σιδηροδρομικής σύνδεσης Σιάτιστα-Καστοριά-Πόγραδετς Αλβανίας, μέσω Κρυσταλλοπηγής
-Η αποκατάσταση και επαναλειτουργία της Σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας
-και η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και στη Δυτική Μακεδονία με υλοποίηση των συνδέσεων Καλαμπάκα-Κοζάνη-Βέροια.
Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων/νο Καραμανλή επισκέφθηκε η Βουλευτής Ν. Κοζάνης Παρασκευή Βρυζίδου, προκειμένου να συζητήσουν για τα μεγάλα έργα μεταφορών που προγραμματίζονται για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αφορούν την ΠΕ Κοζάνης και αποτελούν τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και εντάσσονται στον Ανατολικό Διευρωπαϊκό Διάδρομο/ Ανατολικής Μεσογείου (Orient/East-Med), όπως:
Το Βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 Τρίκαλα- Εγνατία οδός, με έναρξη εργασιών κατασκευής εντός του 2021, καθώς και

Έργα μεταφορών που διεκδικεί την υλοποίησή τους, η περιοχή μας, όπως:

α) Τον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού: Φλώρινα-Κοζάνη-Λάρισα, με την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στα τμήματα Κοζάνη-Λάρισα και Πτολεμαΐδα-Φλώρινα. Ολοκληρώνονται οι μελέτες και είναι δρομολογημένη η διαδικασία χρηματοδότησής τους στο Πτολεμαΐδα-Φλώρινα, υπολείπονται να συμπληρωθούν οι μελέτες για όλα τα τμήματα στο Παράκαμψη Κοζάνης-Ρύμνιο και στο τμήμα Τριγωνικό-Λάρισα οι μελέτες είναι προς ολοκλήρωση.

β) Τη σύνδεση των δύο κάθετων της Εγνατίας οδού με την κατασκευή της Σήραγγας Κλεισούρας και τη σύνδεση Πτολεμαΐδας-Καστοριάς. Το έργο είναι ενταγμένο και φορέας υλοποίησης είναι η Εγνατία Οδός ΑΕ.

γ) Την αποκατάσταση και επαναλειτουργία της Σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας, με ανακατασκευή των δύο γεφυρών στις εισόδους της Κοζάνης, με συνεργασία ΔΕΗ, ΟΣΕ και Περιφέρειας.

δ) Την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και στη Δυτική Μακεδονία με υλοποίηση των συνδέσεων Καλαμπάκα-Κοζάνη-Βέροια. Για το τμήμα Κοζάνη- Καλαμπάκα θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι υπόλοιπες μελέτες που υπολείπονται. Για το τμήμα Κοζάνη-Βέροια θα πρέπει να ενταχθεί στο αναλυτικό δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΔΜ) στην αναθεώρηση των ΔΔΜ, προκειμένου να τύχει χρηματοδότησης.

ε) Την κατασκευή της Σιδηροδρομικής σύνδεσης Σιάτιστα-Καστοριά-Πόγραδετς Αλβανίας, μέσω Κρυσταλλοπηγής. Θα πρέπει επίσης να ενταχθεί στο αναλυτικό δίκτυο των ΔΔΜ και να ολοκληρωθούν οι υπόλοιπες μελέτες.

στ) Τον εκσυγχρονισμό του Αερολιμένα Κοζάνης «Φίλιππος» με κατάλληλες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, προκειμένου να καταστεί ελκυστικός για τις αερομεταφορές, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη δραστηριοτήτων λειτουργίας αεροπορικών σχολών εκπαίδευσης ιπταμένων, όπως η Egnatia Aviation, που ήδη αναπτύσσει έντονη δραστηριότητα στην περιοχή.

Τα μεγάλα έργα μεταφορών θα βοηθήσουν την περιοχή να εξασφαλίσει εύκολη πρόσβαση και μεταφορά προσώπων και αγαθών, βασικές προϋποθέσεις για επενδύσεις και ανάπτυξη. Παράλληλα κατά την εκτέλεση τους θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και βιωσιμότητα των μεγάλων ή μικρών κατασκευαστικών εταιρειών.

Με την οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην ΠΕ Κοζάνης, με την από καιρό και σε τελικό στάδιο απολιγνιτοποίηση της περιοχής, με μεγάλες παρεμβάσεις και μεγάλα έργα θα μπορέσει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας να γίνει ανταγωνιστική και πόλος έλξης επενδύσεων, για να μπορέσουν να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να αναπληρωθούν οι χαμένες.

Χωρίς επενδύσεις, θέσεις εργασίας δεν δημιουργούνται. Για να επενδύσει ένας σοβαρός επενδυτής στην περιοχή, πρέπει να του προσφέρεις, εκτός από φορολογικά κίνητρα και σύγχρονες και ολοκληρωμένες υποδομές. Για να μπορεί να συναλλάσσεται με την ενδοχώρα και το εξωτερικό με ταχύτητα, ασφάλεια και οικονομία.

Επομένως καθώς οι μεταφορές αποτελούν κρίσιμο τομέα για την ουσιαστική ανάπτυξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, το στοίχημα θα κερδηθεί, αν αυτός ο τομέας ενταχθεί στο Αναπτυξιακό όραμα της Χώρας, αξιοποιώντας τη γεωστρατηγική θέση της, τα χαρακτηριστικά της, τη δυναμικότητά της, την προσφορά της, αλλά και τις τρέχουσες συγκυρίες της μετάβασης, σε ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο στη μεταλιγνιτική εποχή για τη Δυτική Μακεδονία.

Έτσι δίνεται στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, ο γεωστρατηγικός ρόλος που της αρμόζει και εφαρμόζεται στην πράξη πραγματική περιφερειακή πολιτική, για βιώσιμη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής, με στόχο τη συνοχή και τη σύγκλιση των περιφερειών της ΕΕ, βγάζοντας οριστικά από την απομόνωση μια «περίκλειστη» περιφέρεια.

kozan.gr
sidirodromikanea