Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία σχεδιασμού, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής της οδική και σιδηροδρομική σήραγγας Fehmarnbelt , συνδέοντας τη Δανία με τη Γερμανία, μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού.
Λίτσα Αναστασάκη
Το τούνελ Fehmarnbelt αναμένεται να ανοίξει το 2029 και θα έχει μήκος 18 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της Ευρώπης, με προϋπολογισμό κατασκευής άνω των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Μείωση του χρόνου ταξιδιού
Το Fehmarnbelt Tunnel θα κατασκευαστεί απέναντι από τη ζώνη Fehmarn, ένα στενό μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του νησιού Lolland της Δανίας, και έχει σχεδιαστεί ως εναλλακτική λύση για τα πορθμεία που υπάρχουν εκεί, το Rødby και το Puttgarden, που μεταφέρουν εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.
Η διέλευση των πορθμείων σήμερα διαρκεί 45 λεπτά με το πλοίο, ενώ με τη σήραγγα η διάρκεια θα είναι 7 λεπτά με το τρένο και 10 λεπτά με το αυτοκίνητο. Η Fehmarnbelt Fixed Link θα περιλαμβάνει δύο αυτοκινητόδρομους διπλής λωρίδας και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.
“Σήμερα, αν κάποιος θέλει να κάνει ένα ταξίδι με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα χρειαστείτε περίπου 4,5 ώρες“, λέει ο Jens Ole Kaslund, τεχνικός διευθυντής της Femern A / S, της κρατικής δανικής εταιρείας που είναι υπεύθυνη για η εργασία.
“Όταν ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκεί δυόμισι ώρες“, συμπληρώνει. Μάλιστα, ανά τον κόσμο όλο και επιταχύνονται τα ταξίδια, όπως για παράδειγμα, η διαδρομή Άμστερνταμ – Λονδίνο με τρένο γίνεται πλέον σε λιγότερο από 4 ώρες!
Το έργο ξεκίνησε το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν μια συνθήκη για την κατασκευή της σήραγγας. Στη συνέχεια χρειάστηκε πάνω από μια δεκαετία για την έγκριση της απαραίτητης νομοθεσίας και από τις δύο χώρες και για τη διεξαγωγή μελετών των γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
travelstyle.gr
sidirodromikanea