Σχεδιασμένος αρχικά για τη μεταφορά ξυλείας, ο σιδηρόδρομος αυτός επιβίωσε από τους δύο παγκόσμιους πολέμους και άλλαξε πολλές φορές χέρια ιδιοκτητών. Εν τω μεταξύ, δεν έγινε απλά μια βιομηχανική εγκατάσταση αλλά και μια τουριστική ατραξιόν που έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη της υποδομής των γειτονικών περιοχών.
Καλή σας ημέρα! Καλωσήρθατε στο τραμ των Καρπαθίων. Με λένε Τζβίνκα και θα είμαι η ξεναγός σας στο ταξίδι. Να σας ενημερώσω για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθείτε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Μπορείτε να ανεβαίνετε και να κατεβαίνετε από το τραμ μόνο αφού έχει σταματήσει. Ο πιο σημαντικός κανόνας είναι να αφήσετε όλες τις αρνητικές σας σκέψεις και συναισθήματα σε αυτή εδώ την αποβάθρα, ώστε να τις πάρει ο άνεμος και να πάρετε για συντροφιά την καλή διάθεση και το θετικό πνεύμα.
Αυτή είναι η αρχή της ξενάγησης στο σιδηρόδρομο στενού εύρους της Βιγόντα ή, όπως αποκαλείται, το τραμ των Καρπαθίων. Η διαδρομή ξεκινάει από τη Βιγόντα και ελίσσεται ανάμεσα στα βουνά, κατά μήκος του γραφικού ποταμού Μιζούνκα.
Από τους Αυστριακούς βαρόνους στους Ουκρανούς τουρίστες
Το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα ήταν μια περίοδος βιομηχανικής άνθισης της Αυστρο-ουγγρικής Αυτοκρατορίας. Δεδομένου ότι η Γαλιτσία ήταν τότε μέρος της πρώην αυτοκρατορίας, επηρεάστηκε επίσης από αυτή τη διαδικασία. Τα ουκρανικά Καρπάθια Όρη ήταν καλυμμένα με πυκνά δάση. Υπήρξε σημαντική αύξηση στη ζήτηση για ξυλεία που οδήγησε σε εκτεταμένη αποψίλωση περιοχών για υλοτομία. Αυτό είχε σα συνέπεια την ανάγκη για νέα μέσα μεταφοράς.
Το 1873, ο Αυστριακός βαρόνος Leopold Popper von Podhragy έφτασε στη Βιγόντα και αγόρασε μια επιχείρηση επεξεργασίας ξυλείας. Έτσι, η Βιγόντα απέκτησε ένα ατμοκίνητο ταρτάκ (Ταρτάκ: πριονιστήριο), και το Στάρι Μιζούν απέκτησε εργοστάσιο ξυλείας. Ο Popper ξεκίνησε την κατασκευή το πρώτου στενού σιδηροδρόμου των Καρπαθίων το 1890. Το πρώτο τμήμα, μήκους 3 χιλιομέτρων, ένωσε τη Βιγόντα με το εργοστάσιο στο Στάρι Μιζούν.
Λόγω του ξεσπάσματος του 1ου παγκοσμίου πολέμου, ο βαρόνος Popper αναγκάστηκε να κλείσει τις επιχειρήσεις του στα Καρπάθια. Πούλησε το σιδηρόδρομο σε ένα Βρετανό, ενώ από το 1918 μια πολωνική εταιρία ανέλαβε να επεκτείνει την κατασκευή του σιδηροδρόμου πέρα από το Στάρι Μιζούν, κατά μήκος της κοιλάδας Μιζούνκα. Η κύρια γραμμή επεκτάθηκε μέχρι την οριογραμμή του Σόμπολ.
Πατήστε τον σύνδεσμο για περισσότερα
sidirodromikanea.blogspot.com