Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021

Συγχαρητήρια και σε δημόσιους λειτουργούς του Βόλου!

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα
Είχα γράψει σε παλαιότερο άρθρο στον εξαιρετικό ιστότοπό σας ότι η νομική επιστήμη ελέγχει έναν δημόσιο λειτουργό αν εκτελεί τα καθήκοντά του καλώς όταν φροντίζει τα της υπηρεσίας του όπως φροντίζει και για το σπίτι του. Δυστυχώς σήμερα πολύ δύσκολα βρίσκουμε δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι να αγαπούν το δημόσιο λειτούργημά τους όπως αγαπούν και το σπίτι τους.

Συνήθως έχουν ένα εξαίρετο σπίτι, ένα πολυτελές διαμέρισμα ή μια όμορφη μονοκατοικία ενώ η δημόσια υπηρεσία στην οποία εργάζονται είναι αφημένη στην τύχη της, στην καλύτερη των περιπτώσεων. Υπάρχουν όμως ακόμα κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί με ψυχή και με ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη για αυτό που επιτελούν. Και εάν δυστυχώς αυτοί οι άνθρωποι μένουν στις περισσότερες των περιπτώσεων στην αφάνεια και ούτε οι υπηρεσίες τους ούτε και οι προϊστάμενοί τους δεν τους το αναγνωρίζουν με μια "εύφημο μνεία", το βραβείο δηλαδή το οποίο αποδίδει η δημόσια υπηρεσία στους καλούς λειτουργούς της, εμείς όλοι οφείλουμε να τους αναδείξουμε και να τους προβάλλουμε, να τους γνωρίσει ο κόσμος ως ελάχιστο χρέος τιμής και ως ενός ελάχιστου δημόσιου "ευχαριστώ" ώστε να αισθάνονται και αυτοί ότι δεν είναι μόνοι, ότι στηρίζονται στο καλό τους έργο και στην ευδόκιμη υπηρεσία τους.

Συγχαρητήρια λοιπόν πρέπει να δοθούν στον προϊστάμενο του τμήματος συντήρησης της γραμμής Βόλου, Σπύρο Παπανδρεάδη για το ενδιαφέρον που επέδειξε στην παράνομη κάλυψη των σιδηροδρομικών γραμμών της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου - Μηλεών στην περιοχή του Νοσοκομείου / Αναύρου Βόλου και για την επιτόπια επιθεώρηση την οποία πραγματοποίησε.

Έτι δε περισσότερα συγχαρητήρια αξίζει η προϊσταμένη της υπηρεσίας Νεωτέρων Μνημείων Θεσσαλίας Κερασία Γεωργίου, η οποία έδωσε εντολή να παύσουν τα έργα της παράνομης κάλυψης της σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου του Πηλίου, προστατεύοντας ένα μοναδικό μνημείο της νεότερης ιστορίας, παγκόσμιας εμβέλειας και αναγνωρισιμότητας. Μάλιστα δε για την εξαιρετική αυτή εκτέλεση των καθηκόντων της "εισέπραξε" και τον "τίτλο" μιας "άσκησης κατεπείγουσας ποινικής δίωξης"!

Πολλά "εύγε" λοιπόν και "συγχαρητήρια" στους δύο αυτούς δημόσιους λειτουργούς και μακάρι να βρουν και άλλους πολλούς μιμητές, το έχει ανάγκη ο τόπος, η Ελλάδα και ο Ελληνισμός γενικότερα!

Όσον αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή Βόλου - Μηλεών σήμερα πλέον υπάρχουν όλες εκείνες οι τεχνικές λύσεις οι οποίες επιτρέπουν την συνύπαρξη των σιδηροδρομικών γραμμών με τον ασφαλτοτάπητα, με τον πεζόδρομο με το οτιδήποτε και οποιοδήποτε αστικό περιβάλλον. Υπάρχουν σήμερα εξαιρετικοί καθηγητές πολιτικοί μηχανικοί, εξειδικευμένοι στη σιδηροδρομική υποδομή και επιδομή, τόσο στα Ελληνικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, όσο και σε Μελετητικές και Κατασκευαστικές Εταιρίες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι οποίοι μπορούν να δώσουν εκείνες τις τεχνικές λύσεις για την απροβλημάτιστη συνύπαρξη των σιδηροδρομικών γραμμών σε αστικό περιβάλλον εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την απολύτως ασφαλή κίνηση των συρμών εκεί, χωρίς ουδεμία παρενόχληση πεζών ή οχημάτων. Το ίδιο απροβλημάτιστη μπορεί να είναι και η αποστράγγιση των ομβρίων κάτωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, αν φυσικά υπάρξουν συμπληρωματικές μελέτες και τεχνικά έργα για τον σκοπό αυτό.

Επίσης, οφείλει η Γαιαοσέ ως η διαχειρίστρια της ακίνητης περιουσίας και σιδηροδρομικής γης να καλέσει σε μια διευρυμένη στρογγυλή τράπεζα τους εμπλεκομένους (Υπομεδί, Υπ. Πολιτισμού, Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Θεσσαλίας, Οργανισμό Λιμένος Βόλου, Δήμο Βόλου, Δημοτικές Ενότητες Αγριάς και Αρτέμιδος, αντιπεριφέρεια Μαγνησίας, Περιφέρεια Θεσσαλίας και τεχνικές υπηρεσίες Δήμου και Περιφέρειας) ούτως ώστε να καταλήξουν σε μία οριστική και τελεσίδικη "συμφωνία κυρίων" για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από το σημείο 0,000 (μηχανοστάσιο του σιδηροδρομικού σταθμού Βόλου) έως και τον σιδηροδρομικό σταθμό Άνω Λεχωνίων, ώστε τουλάχιστον και σε πρώτη φάση να υλοποιηθεί η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής επί χάρτου, οι τυχόν παραλλαγές της και τα τεχνικά έργα που πρέπει να υλοποιηθούν και σε δεύτερο στάδιο και τμηματικά να προκηρυχθούν τα σχετικά έργα ούτως ώστε να λυθεί άπαξ και διαπαντός το πρόβλημα της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής του Πηλίου, πρόβλημα το οποίο ταλανίζει την ευρύτερη περιοχή του Βόλου για περισσότερα από εξήντα χρόνια και για το οποίο ουδεμία ευθύνη, έστω και ελάχιστη έχει η σιδηροδρομική γραμμή, οι εμπνευστές της και οι κατασκευαστές της.

Με εκτίμηση
Σ. Βενέτης