Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Καλάβρυτα: Πικρές αλήθειες και... αναλήθειες για το θέμα του Οδοντωτού.

Ούτε καν στις ράγες δεν πατάει ακόμα η επέκταση του Οδοντωτού σιδηρόδρομου στην Αγία Λαύρα και το Χιονοδρομικό, αφού το διαφαινόμενο κυβερνητικό σχέδιο υφίσταται μεν, αλλά μόνο στα λόγια, παρά τις περί του αντιθέτου προσπάθειες του Δήμου Καλαβρύτων να το παρουσιάσει ως δεδομένο και μάλιστα ως «επιτυχία» του, χωρίς να αναγνωρίζει πολυετείς προσπάθειες πολλών τοπικών παραγόντων, αλλά και κενά, που καθιστούν το μεγαλόπνοο έργο σχεδόν ανύπαρκτο.

Για τον δήμαρχο Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλο, φαίνεται όμως να είναι μία ατυχέστατη επιλογή αυτοπροβολής του. Αυτό άλλωστε έδειξε ο ίδιος, υποτιμώντας τη νοημοσύνη της τοπικής κοινωνίας και των παρατηρητών, μετά τη συνάντησή του με την ηγεσία του ΟΣΕ, παρότι σ' αυτή το μόνο που αποτυπώθηκε είναι η κυβερνητική πρόθεση να χρηματοδοτήσει την παρέμβαση, χωρίς κανένα απολύτως στοιχείο για την πηγή του κονδυλίου, αλλά με το αδιάψευστο δεδομένο πως για το έργο δεν υπάρχει καν προμελέτη, πολύ δε περισσότερο ώριμη μελέτη.

Από μία πολυεπίπεδη έρευνα της «Π», προκύπτουν απογοητευτικά στοιχεία και πικρές αλήθειες για το θέμα, όπως και αναλήθειες εκ μέρους του άμεσου συνομιλητή του ΟΣΕ, που δεν είναι άλλος από τον δήμαρχο Καλαβρύτων, πάνω στη βιασύνη του να εμφανίσει το μελλοντικό έργο ως προσωπική του επιτυχία, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση.

Ας δούμε όμως ποιες είναι αυτές:
1) Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρεται σε υποβολή πρότασης του Δήμου στο Πρόγραμμα «Τρίτσης» για ένταξή του. Ωστόσο, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Π», καμία προεργασία δεν έχει κάνει γι' αυτό, σε σημείο τέτοιο, που -αδιανόητο για δήμαρχο και μάλιστα πρόεδρο της ΠΕΔ- ζήτησε από τα στελέχη του ΟΣΕ να παρέμβουν αυτά στον αν. υπουργό Εσωτερικών Στ. Πέτσα, αφού όπως είπε «δεν τα πάει καλά μαζί του»!
2) Πέραν της προκύπτουσας αδυναμίας του Δήμου να επιτύχει την ένταξη και χρηματοδότηση του έργου, στην επίσημη ανακοίνωσή του παρά ταύτα το παραβλέπει. Αντιθέτως προβάλλει την απόφαση για υπογραφή προγραμματικής σύμβαση Δήμου - ΟΣΕ για την υλοποίησή του. Σκόπιμα όμως και προς άγραν εντυπώσεων, παραλείπει να αναφέρει πως για να υπογραφεί η εν λόγω προγραμματική σύμβαση με τον ΟΣΕ, «θα πρέπει να υπάρχουν τα χρήματα» όπως λένε στην «Π» στελέχη του ΟΣΕ, κάτι που τώρα είναι ολοκληρωτικά στο σκοτάδι. «Εξασφαλισμένα χρήματα δεν υπάρχουν» επέμεναν, εν αντιθέσει με τον δήμαρχο που όλα τα θεωρεί εύκολα και δεδομένα.
3) Ενώ ο Δήμος με την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» είχαν συμφωνήσει στην επέκταση του τρένου, ποτέ το τελευταίο εξάμηνο ο δήμαρχος δεν φρόντισε να ενημερώσει τουλάχιστον τον ΟΣΕ, για να αρχίσει κάτι να ετοιμάζει. «Το συζητούσαν μεταξύ τους και κάτω στην περιοχή και δεν το έλεγαν σε εμάς που θα έπρεπε να το κάνουμε και τώρα τρέχουμε να προλάβουμε» λέει χαρακτηριστικά στέλεχος του ΟΣΕ.
4) Οπως διαρρέουν από τον ΟΣΕ, ενώ ο δήμαρχος τους επισκέφθηκε τον Οκτώβριο, μίλησε για το έργο της επέκτασης ως «μία ιδέα του...», αλλά τίποτε παραπάνω δεν μετέφερε στην ηγεσία, ώστε να καταλάβει πως πρέπει να εργαστεί επ' αυτού.
5) Ο Δήμος αποκρύπτει πως για το έργο δεν υπάρχει καν προμελέτη, αλλά ένα «σκαρίφημα, μια γεωγραφία» κατά τον ΟΣΕ (από το 1995), κάτι που τεχνικοί χαρακτηρίζουν «ασόβαρο στοιχείο».
6) Για το πιθανολογούμενο απαιτητέο κονδύλι των 5 εκατ. ευρώ, αποδείχθηκε σε έρευνα του ΟΣΕ, πως το νούμερο γράφτηκε πριν από 35 χρόνια με προφορική εντολή διοικητικού παράγοντα και, το σημαντικότερο, δεν ακουμπά σε πραγματικά στοιχεία που να το συγκροτούν ως έναν αξιόπιστο προϋπολογισμό. «Το χιλιόμετρο σε μας στοιχίζει 2 εκατ. και άρα τα 5 εκατ. μπορεί να γίνουν 8 εκατ. ευρώ αύριο» επισημαίνεται από τον ΟΣΕ.
7) Πολύ σημαντική θεωρείται και η παράμετρος των απαλλοτριώσεων για την εκτέλεση του έργου, για την οποία ο δήμαρχος Θαν. Παπαδόπουλος αν και ρωτήθηκε από τα στελέχη του ΟΣΕ, τους είπε ότι δεν απαιτούνται(!), αφού όμως του ξεκαθάρισαν ότι εάν υπάρχουν το έργο πάει πολύ μακριά σε χρόνο, αφού απαιτείται μία 5ετία για να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Κι όμως, την επομένη, ο ΟΣΕ δέχθηκε κάποια πρώτα στοιχεία ιδιοκτησιών και μάλιστα από αιρετούς των Καλαβρύτων. Είναι προφανές ότι η 100% διαβεβαίωση του κ. Παπαδόπουλου είχε σκοπό, σε αυτή τη φάση, ν' αποπροσανατολίσει τον ΟΣΕ, για ευνόητους λόγους.

Η ωμή πραγματικότητα, όπως αναφέρουν αξιόπιστοι συνομιλητές της «Π», είναι πως η σύσκεψη με τον δήμαρχο Καλαβρύτων (την Πέμπτη) στον ΟΣΕ ανέδειξε το «πόσο ανέτοιμες είναι όλες οι πλευρές». Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που ούτε χρονοδιάγραμμα για το τι και πότε μπορεί να γίνει, δεν είναι ακόμα σε θέση να δώσει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, κάτι που θα εξετάσει -αν και στα «τυφλά»- μέσα στο προσεχές 15νθήμερο.

Αυτό που λέγεται παρά ταύτα από κυβερνητικούς αξιωματούχους είναι πως η πολιτική βούληση είναι αυτή που μπορεί να «ξεπαγώσει» το έργο, αφού κατά τ' άλλα... «όλα είναι ανέτοιμα».

Εξάλλου, συνεχίστηκε η προσπάθεια του δημάρχου Θανάση Παπαδόπουλου για το ενδεχόμενο δημιουργίας Γαλακτοκομικής Σχολής στα Καλάβρυτα, σε συνάντησή του με το διευθύνοντα σύμβουλο του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ Παναγιώτη Χατζηνικολάου, από τον οποίο εκφράσθηκε η κατ' αρχήν θετική του άποψη, αφού πρέπει ν' αποσαφηνισθούν πράγματα από την Κυβέρνηση. Τον ενημέρωσε για το μνημόνιο συνεργασίας Δήμου - Αγροτικού Συνεταιρισμού και Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του παρέδωσε προμελέτη σκοπιμότητας με πρόγραμμα σπουδών, δράσεις και οικονομικά στοιχεία και συμφωνήθηκαν τα παραπέρα βήματα για τη δημιουργία της.


Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
pelop.gr

sidirodromikanea.blogspot.com