Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

Τι συμβαίνει με το μετρό της Αθήνας; Ο άγνωστος «πόλεμος» που κανείς δεν είχε αντιληφθεί.

Μετρό: Πώς η επέκταση του Μετρό έχει δημιουργήσει άγρια κόντρα μεταξύ επιχειρηματιών. Πεδίο μάχης η «Γραμμή 4». Δείτε τι έχει συμβεί.

Η επικείμενη κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό ήδη έχει αναθερμάνει το ενδιαφέρον των επενδυτών που δραστηριοποιούνται στο real estate.

Αν και θα απαιτηθεί σημαντικό χρονικό διάστημα για να υλοποιηθεί το εν λόγω project καθώς ακόμα η σύμβαση δεν έχει καν πάρει το «ΟΚ» από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή, ενώ δεν έχουν εκκινήσει επί της ουσίας ούτε οι πρόδρομες εργασίες, το ενδιαφέρον των επενδυτών αναμένεται να είναι έντονο για ακίνητα σε μια σειρά περιοχών κατά μήκος της νέας γραμμής του δικτύου.

Αυτό τουλάχιστον εκτιμά ο πρόεδρος του πανελλαδικού δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας.

Όπως σημείωσε σε σχετική ανάλυση, όλο και περισσότεροι επιλέγουν να μετακινηθούν σε περιοχές που εξυπηρετούνται από σταθμούς Μετρό για να μειώσουν τα έξοδα μετακίνησης, δηλαδή να μη χρησιμοποιούν καθόλου το αυτοκίνητό τους εξοικονομώντας χρήματα από τα καύσιμα.

Αλλά και λίγο μακριά από τους σταθμούς να είναι το ακίνητο, οι ενδιαφερόμενοι σπεύδουν να το μισθώσουν διότι χρησιμοποιούν λίγο το αυτοκίνητό τους σταθμεύοντας το κοντά στο μετρό και στη συνέχεια μετακινούνται από και προς τη δουλειά τους με το τρένο.

Επιχειρηματίες και ενοικιαστές, επιλέγουν διαχρονικά ακίνητα σε περιοχές που βρίσκονται γύρω στους σταθμούς του μετρό.

Η κτηματαγορά κατά μήκος των γραμμών του πιο δημοφιλούς συγκοινωνιακού μέσου, δεν γνώρισε ιδιαίτερα μεγάλη κρίση, παρά την γενικότερη κατάρρευση των τιμών ακόμη και 42,6% σε σχέση με τα μνημονιακά χρόνια.

Οι τιμές πλησίον των σταθμών του Μετρό παρουσίασαν εν μέσω κρίσης μια σταθεροποίηση στις τιμές μίσθωσης λόγω της μεγάλης ζήτησης και των λιγοστών ακινήτων ενώ καταγράφηκαν περιπτώσεις μικρής αύξησης το 2017 σε σχέση με το 2014, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 η πτώση των τιμών πλησίον των σταθμών του Μετρό δεν ξεπέρασε το 20%.

Δεν είναι λίγες οι περιοχές που ευεργετήθηκαν από την άφιξη του μετρό στην περιοχή τους, το Αιγάλεω και το Ελληνικό αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τόσο στην αύξηση της ζήτησης για μίσθωση ακινήτων αλλά και στην εμπορική ανάπτυξη στα πέριξ του σταθμού.

Οι περιοχές κατά μήκος της νέας γραμμής 4 του μετρό, πριν την covid-19 εποχή είχαν γίνει πόλος έλξης τόσο εγχώριων επενδυτών όσο και funds που στοχεύουν στην υπεραξία στο άμεσο μέλλον.

Στοχεύουν στην αγορά κατοικιών που χρήζουν ανακαίνισης καθώς και αυτοτελών γραφειακών κτιρίων.

Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αναζητούσαν καταστήματα για αγορά πλησίον των νέων σταθμών του μετρό για επένδυση, γνωρίζοντας ότι όταν ολοκληρωθεί το μετρό, η αξία τους θα είναι πολύ μεγαλύτερη και το μηνιαίο μίσθωμα σε συνάρτηση με την αγορά σήμερα θα αποφέρει πολύ καλή απόδοση ως επένδυση.

Η ζήτηση στις περιοχές αυτές μετά την λήξη της πανδημίας θα συγκεντρώσουν και πάλι τα βλέμματα των επενδυτών.

Παράλληλα, οι περιοχές που θα αποτελέσουν το «Μήλον της Έριδος» κατά την έναρξη των εργασιών της νέας γραμμής 4 του μετρό θα είναι το Γαλάτσι, η περιοχή πλησίον του σταθμού Ελκίνωνος που βρίσκεται στον λόφο της Κυψέλης καθώς και η περιοχή πλησίον των δικαστηρίων που θα κατασκευαστεί η στάση του μετρό Δικαστήρια.

Στο Γαλάτσι και στο σταθμό Ελκίνωνος θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση της ζήτησης για οικιστικά ακίνητα διότι οι τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές που ήδη υπάρχουν στάσεις του μετρό είναι δελεαστικές και ταυτόχρονα είναι πλησίον του κέντρου των Αθηνών.

Στη στάση Δικαστήρια και Αλεξάνδρας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της ζήτησης κυρίως για γραφειακούς χώρους διότι ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα αυτοτελή κτίρια και στοκ γραφειακών χώρων.

Γενικότερα, οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τη νέα γραμμή 4 του μετρό, έχουν περιθώρια ανάπτυξης, ενώ ραγδαίες θα είναι οι αυξήσεις στις τιμές τόσο πώλησης όσο και ενοικίασης στα Εξάρχεια.

xristika.gr
sidirodromikanea.blogspot.com